Småtokig skrev 2009-04-06 12:16:18 följande:
Jag har både denna och förra graviditeten fått hepatos i V 35. Har fått lergigan utskrivet som denna gång inte hjälper någonting, Förra gången kunde jag tom sluta med dem efter någon vecka. Var ingen som ens talade om att sätta igång mig utan jag fick gå tills sonen ville komma spontant i V40+6. Idag är jag i V37+2 och klådan är olidlig, väntar på gallsyreproverna som förhoppningsvis kommer idag eller imorgon. Jag är konstant trött och orkar inte göra så mycket men om det är pga klådan vet jag inte. I mina papper står det att jag har mild hepatos.
det låter konstigt men vad har du för värde på gallsyran?
till mig sa de då jag hade 40 först sen 84 trots att jag äter ursofalk att de tar ut henne snart om inte värdena blir bättre och jag är i v 30 va konstigt att de låter dig lida i v37+2 då är det ju ingen fara allv för även om värdena inte är jätte höga om mamman har svår klåda då ska de kunna ta ut dem eller sätta igång tidigare absolut 37+0 sa spec läkaren till mig det var innan jag hade fått diganosen hepatos.....
välldigt konstigt om jag vore dig med eller utan höga värden och du har klåda kräv att få det nu.............jag skulle inte väntat en dag till