• Ulrika1

hepatos

Hej!
    Någon som vet hur snabbt värdena kan stiga? Jag testade mig för lite drygt en vecka sedan och det visade inget men nu har det börjat klia rejält och jag har inte ny tid förrän på fredag vilket innebär två veckor mellan provtagningarna. Funderar på om jag ska ringa och höra om jag kan komma tidigare.

• Svar på tråden hepatos
  • WilliamNellyJamie

jag har i allaf all vunnit kampen mot hepatos för tillfället när de ökade upp dosen och jag tar nu 8 tabl så blev mitt värde bättre gick från 86 (tror jag det var) till 20 på 1 vecka

ni  ska jag testa mig igen på onsdag så jag hoppas det stannar där jag orkar inte med hepatoven jag har nåt som är värre och orkar bara med en jukdom i taget!!!!!

Vi kommer få en tjej Juni -09
  • Småtokig

MVC ringde mig igår morse och meddelade att mitt gallsyre värde hade stigit upp till 64. Så jag blev beordrad att åka in till förlossningen omedelbart. Blev igång satt och sitter nu och tittar på min lilla dotter som ligger i liggdelen till vagnen.

♥Albin 20070116 ♥Mini BF 090424♥
  • iii83

ÅH småtokig, grattis! Vilken vecka föddes hon i??

• Småtokig
    iii83 skrev 2009-04-09 18:51:01 följande:
    ÅH småtokig, grattis! Vilken vecka föddes hon i??
    Tack. Hon är född i V37+5
    ♥Albin 20070116 ♥Mini BF 090424♥
  • hjert

Mina värden hade sjunk från 59 till 7 (på en vecka), läkarna trodde knappt att det var sant. Men dom försökte sätta igång mig ändå, fick 4 doser av gel, låg inne i två daga. Men det hände ingenting, trots värkar. Så imorse fick jag åka hem :(
    Sa att dom inte kunde göra mer eftersom det inte var farligt för barnet, att det bara var för min skull de gjorde det.
    Någon utav er som blivit igångsatt utan att det hänt något?

• Hallonfrossa
    hjert skrev 2009-04-09 19:19:51 följande:
    Mina värden hade sjunk från 59 till 7 (på en vecka), läkarna trodde knappt att det var sant. Men dom försökte sätta igång mig ändå, fick 4 doser av gel, låg inne i två daga. Men det hände ingenting, trots värkar. Så imorse fick jag åka hem :(Sa att dom inte kunde göra mer eftersom det inte var farligt för barnet, att det bara var för min skull de gjorde det.Någon utav er som blivit igångsatt utan att det hänt något?
    jag blev igångsatt men tycker det låter konstigt att dom bara gav dig gele, vi fick en balong och sedan tog dom hål på fosterhinnorna, tog 19 timmar allt som allt, var du mogen eller öppen något när dom försökte??
    Nu e hon här MOLLY 071123, syskon väntas i april -09
  • hjert

Nej jag var omogen, hade när jag kom in ca 2 cm kvar på livmodertappen om jag fattade det rätt. Och när jag åkte hem så hade den blivit mjukare och minskat till 1 cm, men dom kunde inte komma åt att spräcka vattnet eller köra in någon kateter eller allt vad dom nu pratade om, eftersom jag var för omogen sa dom.
    Usch ja, hoppas att det kommer igång av sig själv när som helst då, men det kan man ju inte räkna med.

• Trisssan

hej!

sitter här i soffan med min lilla kille som kom spontant i vecka 36+0. åkte in i tisdags och kom hem idag. mina värden hade trots ursofalken ökat för andra veckan irad, bara till 38 men ändå.

tror absolut att han kom tidigare pga hepatosen, men skönt att kroppen själv sa till... är snittad förut så igångsättning var inte populärt i mitt fall tydligen.

hur som helst så kliar jag fortfarande en del, helst på kvällarna och nätterna, hur är det med er andra som fått barn? Har det slutat helt? Det kunde ta en vecka efter att barnet var fött innan det slutade sa en av läkarna. Man får hoppas att det stämmer då!!! Men Grattis till de små och lycka till ni andra.

• Hallonfrossa
    Trisssan skrev 2009-04-10 18:27:23 följande:
    hej!sitter här i soffan med min lilla kille som kom spontant i vecka 36+0. åkte in i tisdags och kom hem idag. mina värden hade trots ursofalken ökat för andra veckan irad, bara till 38 men ändå. tror absolut att han kom tidigare pga hepatosen, men skönt att kroppen själv sa till... är snittad förut så igångsättning var inte populärt i mitt fall tydligen. hur som helst så kliar jag fortfarande en del, helst på kvällarna och nätterna, hur är det med er andra som fått barn? Har det slutat helt? Det kunde ta en vecka efter att barnet var fött innan det slutade sa en av läkarna. Man får hoppas att det stämmer då!!! Men Grattis till de små och lycka till ni andra.
    Grattis!!
    blev igångsat i vecka 38 pga hepathosen, och har varit snittad förut jag med  men där sa dom inget om att det skulle kunna bli komplikationer, det var bara att göra:)

men dom höll extra koll så inte värkarna skulle bli för intensiva för ärrets skull.
    min klåda försvan nästan direkt, men helt försvan det ca en vecka efter fl.

gick allt bra annars??
    Nu e hon här MOLLY 071123, syskon väntas i april -09
  • iii83

Hallonfrossa, är själv snittade förr gången, det är inte länge sedan, känns det i livmodern, jag är ganska rädd inför det... fast jag tyckte snitt var hemskt förra gången, så gläds jag nästan inför att läkaren vill göra det denna gången för att inte belasta bebisen.

Svar på tråden hepatos