• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-04-17 09:48:32 följande:
    Haha, bara stjärnhimlen... Nejdå, ingen lyx här inte. *fnissar*Hanna, det kanske drar iväg mycket på grund av att ni har platsbyggt, precis om ni säger.Avlopp och el har vi redan färdigt. Men det är klart att mycket kommer att kosta. Kanske bygger vi väggen i duschen själva, vi får se, det är länge kvar.
    haha stjärnhimlen är den enda "lyx" vi har unnat oss ... materialet runt den låg väl på ca 9000 o sen tillkom arb.kostnaden då o den var ju det dyra...

Jo att det är helt platsbyggt gör mkt i priset men samtidigt ger det mkt att dra av med...

Avlopp var framdraget men inte kopplat här o inte heelt färdigt heller iof, el fanns oxå framme men inte mer..
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Efter att övervåninge är färdig (förutom badrummet då) får vi väl sätta oss och börja räkna. Du har kanske rätt i att vi behöver budgetera för mer än 100 papp. Men vi har några grannar som gjorde två badrum för 200', så då har jag tagit fasta på det, rätt eller fel...

Vad har varit de dyra kostnaderna? Arbetet, antar jag? Eller?

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-04-17 09:58:59 följande:
    Efter att övervåninge är färdig (förutom badrummet då) får vi väl sätta oss och börja räkna. Du har kanske rätt i att vi behöver budgetera för mer än 100 papp. Men vi har några grannar som gjorde två badrum för 200', så då har jag tagit fasta på det, rätt eller fel...Vad har varit de dyra kostnaderna? Arbetet, antar jag? Eller?
    arbetet har varit den största utg här heelt klart! minst 150 iaf... har det inte exakt i huvudet...
  • angiee

Blä va dyrt...

FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-17 10:02:18 följande:
    arbetet har varit den största utg här heelt klart! minst 150 iaf... har det inte exakt i huvudet...
    Aha! Men så mycket tror jag inte det kommer kosta för oss. Kakelläggaren behövde ju inte mer än 2 dagar för badrummet på bottenplan. På övervåningen kanske det tar någon mer dag, men arbetet kommer ju ändå inte att vara så länge. Sen om vi lägger elslingor i golvet kostar det väl en del och tillkommer någon dags jobb på det.
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-04-17 10:08:05 följande:
    Blä va dyrt... FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
    DET var dyrt tycker jag... vårt är 13 kvm ändå och då är ju precis rubbet "special"... vårt kar är inkaklat ovanifrån och väggsidan upp och sen panel och listverk på sidorna... vad ska ni ha för kar?
  • after eight
    angiee skrev 2009-04-17 10:08:05 följande:
    Blä va dyrt... FIck vårt badrum på 8,7 kvm uppskattat till en kostnad av 170.000:- & då har vi inte gjort några tilval i kakel eller så, bara standard. Det enda vi tog som extra var ett badkar för 10.000 + inkakling ca 2000:-
    Vaddå, måste ni betala extra för det? Det måste väl ingå ett badrum i priset, eller?
  • lurksmulan
    Hannnas skrev 2009-04-17 09:38:49 följande:
    Läser man på hennes blogg är deras dator sönder... men jag hoppas de har fött!
    Nej så ospännande! Jag hade ju hoppats på bebis!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • angiee

hur fan infogar man bild här då?

• angiee
    after eight skrev 2009-04-17 10:12:35 följande:
    Vaddå, måste ni betala extra för det? Det måste väl ingå ett badrum i priset, eller?
    Nej det ingår inget badkar i huset. Det får man göra tillval.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7