• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • lurksmulan
    after eight skrev 2009-04-30 08:25:46 följande:
    Haha, absolut! Bajs är väl hur naturligt som helst?! Det tycker i alla fall Isabel, som just nu är inne på att sjunga bajssånger om hur hon bajsar på allt högt och glatt.
    Laban har haft kortare kiss- och bajsperioder, men inte så farligt som jag hade väntat mig faktiskt. Ingen av oss vuxna har sån humor så det förekommer inte så ofta här hemma.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • angiee

Grattis HANNAH!!! Tjoho!!

Thezz, vi håller massa tummar för dig att det blir en valborgsbebis nu
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • after eight
    lurksmulan skrev 2009-04-30 08:27:33 följande:
    Laban har haft kortare kiss- och bajsperioder, men inte så farligt som jag hade väntat mig faktiskt. Ingen av oss vuxna har sån humor så det förekommer inte så ofta här hemma.
    Isabel har kommit på det roliga i det hela först nu. Antar att det är någon på dagis som kanske uppmuntrat henne eller som gjort att hon fått upp ögonen för det.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • numberone

Usch igår fick vi läkarintyget kring Ellen angående att få insatser och hjälp. För att få det så måste man tillhöra en speciell personkrets.

LSS personkrets delas in i tre grupper:

personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd personer med betydande begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder, föranlett av yttre våld eller kroppslig sjukdom personer med andra stora och varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som ger betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och som har ett omfattande behov av stöd

Då anser habliterings läkarn att Ellen skall tillhöra 1. Jag fick en chock och blev så ledsen, nu är hon tydligen i första hand utvecklingsstörd med ett litet funktionshinder på kanten typ. Hoppas bara att vi får mer insatser och stöd iom att hon hamna i denna kategori.

• after eight
    numberone skrev 2009-04-30 08:43:46 följande:
    Usch igår fick vi läkarintyget kring Ellen angående att få insatser och hjälp. För att få det så måste man tillhöra en speciell personkrets. LSS personkrets delas in i tre grupper: personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd personer med betydande begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder, föranlett av yttre våld eller kroppslig sjukdom personer med andra stora och varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som ger betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och som har ett omfattande behov av stöd Då anser habliterings läkarn att Ellen skall tillhöra 1. Jag fick en chock och blev så ledsen, nu är hon tydligen i första hand utvecklingsstörd med ett litet funktionshinder på kanten typ. Hoppas bara att vi får mer insatser och stöd iom att hon hamna i denna kategori.
    Nämen NO, vad hemskt. Har ni märkt på henne att hon är utvecklingsstörd då? För jag trodde det fysiska var det enda?
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • angiee

LAG

Gick jättebra att klippa V. Hon satt i mitt knä & var så snäll, eller chockad kanske
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • snöstjärna

Grattis HANNA! =)

Här har vi precis fått tråkiga uppgifter på morgonen, ja tråkiga för alla som vill skaffa fler barn i Ljusdal med omnejd där jag bor. BB i Hudiksvall lägger ner ... alla neonalvård/barnvård, special mödravård, ja allt. SUCK! De la ner i Bollnäs för inte så länge sen, så nu har vi då 15 mil till närmsta BB, ett i Gävle å ett i Sundsvall.

Oj va kul det ska bli =(

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • zagolik
    GRATTIS HANNA! {#lang_emotions_heart}
    ♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7