• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • jazzy

Hej, Hannas lilla Y väger 3450g & är 51 cm lång!! Det är tänkt att dom ska åka hem i em...

3 barnsmamma
  • after eight
    jazzy skrev 2009-04-30 12:22:25 följande:
    Hej, Hannas lilla Y väger 3450g & är 51 cm lång!! Det är tänkt att dom ska åka hem i em...
    Oj, det var snabba ryck!
    numberone skrev 2009-04-30 10:24:54 följande:
    Grejen är den att en utvecklingsstörning ska bedömas av en psykolog och inte av en läkare som dessutom bara kollat på ellen 10 minuter. Ellen är sen i sin utveckling men vi vet ju inte hur mycket hon blivit/blir hämmad av sin synpåverkan. Dessutom är det inte den mentala biten som är Ellens stora problem utan det fysiska. Hon har inte fått en diagnos utan bara satt att hon bör tillhöra denna grupp. En fullständig diagnos får hon inte förrän om ett par år. Det går inte att sätta en sån bedömning på henne när hon är så här liten.... Blir så trött på allt pappersjox.... Nåja Ellen är ju fortfarande Ellen oavsett vart hon hamnar i för "krets". Hon blir ju inte varken sämre eller bättre av vad det står på ett papper. Men nog känns det i hjärtat att hon blir bedömd på detta sätt.... Jaja livet är inte lätt nu och framtiden är så oviss .... läskigt men ändå lite spännande!
    *kramar*
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • angiee

nästan exakt som lilla Måns i strl då

Kul att allt verkatr ha gått fint...
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Kickan 84

Skönt att slippa chockas av en bebis som är 1 kg tyngre och 6 cm längre!

• 2007

Stort grattis Hanna!!!

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • lurksmulan

Nu har jag äntligen lagt in lite bilder på nya huset! Finns i mitt galleri.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • after eight

NU ska jag ta Valborg. Hej hopp på er! HA det så skönt ute i sommarvärmen!

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas

Halloj tjejjer

Nu är vi hemma stooora familjen

Ni hade rätt det hände inatt/imorse kl 01 inatt vaknade jag av täta onda värkar o klockade ca 7 min emellan... visste att det verkligen var på G... väntade lite o klockade 5 min då ringde vi mina föräldrar... sen bar det av till förlossningen...

Vi kom dit strax innan 03, var öppen 3-4 cm o de satte CTG 30 min för att kolla läget... kl 03:30 skrevs vi in på förlossningen o fick ett rum hade ont men inte dödligt ont... först hade vi tänkt ett rum med bad men det var så tätt mellan värkarna så alla misstänkte att det skulle gå undan o då kände jag det så onödigt att slösa det rummet o gav det till en annan tjej...

Sen satte det verkligen igång... ungefär vid 04 var jag öppen 6 ynka cm... då tog hon hinnorna och jag fick sitta på en stor gummiboll, rekommederas!! Sen bidde det sängläge o ajajajajajaj.. tog INGEN bedövning öht...

Värkarna höll på till en stund innan 06 o då var det dags för krystvärkar... 4 krystvärkar o hon var ute 06:02 gick HUR bra som helst, o bara 2 ynka stygn behövdes utvändigt! så STOR skillnad på förlossningarna! hade knappt ont efteråt heller, förutom eftervärkarna då såklart...

Ingen bruten kota denna gång, jag kan gå normalt o mår kanon faktiskt förutom att vi alla är trötta efter en natt/dag utan sömn...

Redan vid 08 ville vi hem men det är 6h som gäller minst här o läkarkontroll så vi kom inte iväg innan 02 men det var ju ok iaf

Y vägde 3450 g så EXAKT vad som räknats ut på tillväxtUL 51cm o huvudmått 35cm mår kanon o är jättesöt, hur lik Anders som helst

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • JUSTer

Stort grattis hanna!!!! Precis sådär ska väl en förlossning gå till. Om någon kunde till 100% garantera mig en sån förlossning skulle jag kanske kunna skaffa en till.

Ha det så mysigt nu och se till att få sova massor (Hahahahahahahahahahahahahah)

• MizzLizzy

Åh va kul att höra från dig så snabbt HANNAH! Skönt att allt gick så bra Ha det så bra och njut av lilla Y. KRAM

♥ Fanny ♥ 080130
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7