• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Thezzizen

hej alla...

Liggerkvar på bb här och fördriver tiden lite. Igår lunch kom en lillebror till världen. Ganska oplanerat enlige mig iaf. Var ju på valborgsfest i förrgår och kände nada. Sedan började värkarna vid ett-tiden på natten, inte alls regelbundet men med 5-9 minuters mellanrum. Dock blev de ganska kraftiga rätt fort. Vid åttatiden på morgonen åkte vi in (chansade på att inte bli hemskickade igen) var då öppen 7 cm , hon satte skalpelektrod och tog vattnet så vid nio var jag helt öppen. Då gick det undan och skalpelektroderna strulade och visade fel hjärtljud så doktorn fick komma och ul och grejer fort som attaan. men allt såg bra ut och fick krystvärkar vid halv tio. DDock var det eg alldeles för tidigt för han låg väldans högt upp. Så eda lades för att lindra lite och hade sen krystvärkar ända till 13.04 då han kom på en enda värk. Sjukt konstigt och häftigt.
    Liten kille oxå, 3420 g o 49 lång bara. Namn är inte bestämt än...  Dock har jag blödit en del och haft feber. Febern är borta men får venoferdropp och ska ha i morrn också så blir väl kvar lite till.
    Hör av mig mer när vi kommer hem..

Hoppas de är bra med er alla!

BF+11
  • Cia o krabaten

Thezz: Grattis igen och bra att du verkar repa dig.
    Nu får du byta sidfoten

• MagdaA

go kväll!

nån som har bra koll på fästningar? katten hade fått en idag men 2 ben sitter kvar... Micke blev lite för ivrig när han skulle ta bort den.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Cia o krabaten

Magda: Ingen fara, det stöts ut så småningom.
    Nu för tiden så rekommenderar de inte längre att man tar matfett eller vrider åt ngt särskilt håll eller så.
    Ut med det man kan bara.
    Våra katter har flera stycken varje dag när det är högsäsong och ibland får man ut hela, bara 1/3 man lyckas få ut hela tycker jag.

• MizzLizzy

THEZZ: Härligt att höra från dig och att det slutade bra även om det var lite dramatiskt ett tag. Hoppas att du snart mår bättre också! KRAM och än en gång GRATTIS

MAGDA: Jag har för mig att det inte är någon fara om det är ben som sitter kvar, det är nog bara huvudet man ska vara noga med att få ut tror jag.

♥ Fanny ♥ 080130
  • MagdaA

okej...men insåg för en stund sedan att det nog är huvudet som sitter kvar...fast det kan vara 2 ben också, vet inte riktigt. svårt att se. vi har en sån fästingsplockare, är som en nylontråd man drar ihop runt fästingen och drar åt innan man drar lös en.

brukar ni köra med frontline? läst mkt positivt om de.

är först senaste årena det börjat komma mer fästingar här uppe, tidigare fanns det ju inte alls. våran katt som flyttat till mamma brukar få 2-4 st/år, men nu har allltså nya katten redan fått en, tro om det kommer bli mer i år eller om han bara hade orut?

• lurksmulan
    Thezz: Vad skönt att höra ifrån dig! Hoppas du mår bättre snart, blödningar är verkligen inte roligt!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

hittade ett svar när jag googlade där det stod att det itne var nån fara om huvudet blir kvar, kroppen stöter ut det så småningom.

• MizzLizzy
    MagdaA skrev 2009-05-02 22:10:29 följande:
    hittade ett svar när jag googlade där det stod att det itne var nån fara om huvudet blir kvar, kroppen stöter ut det så småningom.
    Vad bra då. Fästingar är inget trevliga! Jag fick en på armen förra året.... *ryser*

Här nere finns det massor och dessutom bär de på TBE så det blir nog att vaccinera sig tror jag.
    ♥ Fanny ♥ 080130
  • Cia o krabaten

Magda: Som sagt stöts det ut. Inte så petnoga längre med sånt tydligen.

Vi kör Frontline, efter att ha testat det mesta.
    Och så vaccinerar vi oss.
    Frontline är väl kanske inte helt kul med barn, men det håller fästingarna stången iaf.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7