Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Kickan: våran är väl inte extrem, men jo, det blir endel att klippa, å jag gillar att ha stor gård
"Problemet" är att våran gård lutar åt alla håll å kanter, nu har vi tänkt göra ordning en liten "lekhörna" med gungställning och sandlåda å så, och det finns knappt en plan yta på hela gården där det rymms, därför vi måste knycka lite av lägdan.
Morrn
JAG av alla människor förstod "bröggstuga"
![]()
Trött... har ammat Ylva hela dagen igår o förrgår o ONT gör det så snart läggs det ner helt, nu har hon ju fått starten... o ärligt så kan jag förstå att det är lite mysigt med amning om man är själv, har en bebis som gillar det och det inte gör så ont, men det gör ju svinigt ont ju...
Måns älskar sin syster o det är så underbart att se
inga sura el svartsjuka miner (än) o han vill bara mysa o pussa henne o har t o m blivit ännu mysigare med oss... fantastiskt!
Ska snart till BM för återbesök och utskrivning, ja vi är ju inskrivna på BB än ![]()
Hoppas alla mår fint ![]()
Morrn!!!
Emil vaknade kl halv 6 så jag är uppe och seeeeg....sovit dåligt me pga det regnat massor här!
hANNA:
Så härligt att höra om Måns reaktion
Vad mys!!! Ang amningen så är det ju jätte bra du ammat så som du gjort, det går ju lika bra med ersättning så kör på det när du vill! Jag kommer nog med göra så som du om det gör ont som sist. Fasiken vad jag kämpade mig igenom den tiden....ammade gråtandes!
Nä, så vill jag inte ha det igen.
Härligt med utskrivning! ![]()
Zago... nä det är helt enkelt inte värt alla tårar, sen får hon inte rätt tag heller o det gör säkerligen mkt till, hon tar så "litet" grepp o även om hon gapar bra o får in mkt från start så släpper hon det för att typ bara suga stenhårt på vårtan sen ändå... AJ! Idag måste jag flaska endel för jag är så satans öm
2007... jo problemet är snart ur värden ändå, för helt ärligt så även om jag hade velat så hade jag inte kunnat helamma henne sen när jag är ensam med M... hon tar good tid på sig o kan amma upp till 1h totalt minst 30 min iaf... o när jag har M själv sen har jag verkligen inte möjligthet att bara sitta så länge ![]()
Hanna: Första veckan blev man ju förståss sittande ammandes mest hela tiden och det kan ju vara svårt med 2. Sara var ju 3 så det gick ju. Men sedan så kommer man ju in i det och ammar liggandes, sittandes, krypandes, ståendes, medan man torkar barn på toaletten, medan man förbereder middagen, medan man knyter skor på dagis.............
Nja, men efter nån vecka eller så så blev båda mina barn jätteduktiga på att suga och det tog typ 10 minuter.
Hannah