• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • MagdaA

Kickan: våran är väl inte extrem, men jo, det blir endel att klippa, å jag gillar att ha stor gård "Problemet" är att våran gård lutar åt alla håll å kanter, nu har vi tänkt göra ordning en liten "lekhörna" med gungställning och sandlåda å så, och det finns knappt en plan yta på hela gården där det rymms, därför vi måste knycka lite av lägdan.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas

Morrn

JAG av alla människor förstod "bröggstuga"

Trött... har ammat Ylva hela dagen igår o förrgår o ONT gör det så snart läggs det ner helt, nu har hon ju fått starten... o ärligt så kan jag förstå att det är lite mysigt med amning om man är själv, har en bebis som gillar det och det inte gör så ont, men det gör ju svinigt ont ju...

Måns älskar sin syster o det är så underbart att se inga sura el svartsjuka miner (än) o han vill bara mysa o pussa henne o har t o m blivit ännu mysigare med oss... fantastiskt!

Ska snart till BM för återbesök och utskrivning, ja vi är ju inskrivna på BB än

Hoppas alla mår fint

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • zagolik

Morrn!!!

Emil vaknade kl halv 6 så jag är uppe och seeeeg....sovit dåligt me  pga det regnat massor här!

hANNA:
    Så härligt att höra om Måns reaktion Vad mys!!! Ang amningen så är det ju jätte bra du ammat så som du gjort, det går ju lika bra med ersättning så kör på det när du vill! Jag kommer nog med göra så som du om det gör ont som sist. Fasiken vad jag kämpade mig igenom den tiden....ammade gråtandes! Nä, så vill jag inte ha det igen.

Härligt med utskrivning!

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • 2007
    Hannnas skrev 2009-05-04 07:24:46 följande:
    MorrnJAG av alla människor förstod "bröggstuga" Trött... har ammat Ylva hela dagen igår o förrgår o ONT gör det så snart läggs det ner helt, nu har hon ju fått starten... o ärligt så kan jag förstå att det är lite mysigt med amning om man är själv, har en bebis som gillar det och det inte gör så ont, men det gör ju svinigt ont ju...Måns älskar sin syster o det är så underbart att se inga sura el svartsjuka miner (än) o han vill bara mysa o pussa henne o har t o m blivit ännu mysigare med oss... fantastiskt! Ska snart till BM för återbesök och utskrivning, ja vi är ju inskrivna på BB än Hoppas alla mår fint
    Mysigt att höra Hanna. Låter som att allt gått ganska smidigt även om du har ont av amningen, men eftersom du bestämt dig för att inte amma så är det problemet snart ur vägen.
    Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • Hannnas

Zago... nä det är helt enkelt inte värt alla tårar, sen får hon inte rätt tag heller o det gör säkerligen mkt till, hon tar så "litet" grepp o även om hon gapar bra o får in mkt från start så släpper hon det för att typ bara suga stenhårt på vårtan sen ändå... AJ! Idag måste jag flaska endel för jag är så satans öm

2007... jo problemet är snart ur värden ändå, för helt ärligt så även om jag hade velat så hade jag inte kunnat helamma henne sen när jag är ensam med M... hon tar good tid på sig o kan amma upp till 1h totalt minst 30 min iaf... o när jag har M själv sen har jag verkligen inte möjligthet att bara sitta så länge

• 2007
    Hannnas skrev 2009-05-04 07:53:03 följande:
    Zago... nä det är helt enkelt inte värt alla tårar, sen får hon inte rätt tag heller o det gör säkerligen mkt till, hon tar så "litet" grepp o även om hon gapar bra o får in mkt från start så släpper hon det för att typ bara suga stenhårt på vårtan sen ändå... AJ! Idag måste jag flaska endel för jag är så satans öm 2007... jo problemet är snart ur värden ändå, för helt ärligt så även om jag hade velat så hade jag inte kunnat helamma henne sen när jag är ensam med M... hon tar good tid på sig o kan amma upp till 1h totalt minst 30 min iaf... o när jag har M själv sen har jag verkligen inte möjligthet att bara sitta så länge
    Förstår att det måste vara problem med att amma med en till hemma. Vet faktiskt inte själv om jag kommer att lyckas. Men jag har tänkt försöka, men krånglar det kommer jag inte att pina mig igenom det för att amma. Då ger jag hellre ersättning. Med Wilma blev det både och och det fungerade bra för oss.
    Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • Hannnas
    2007 skrev 2009-05-04 08:02:01 följande:
    Förstår att det måste vara problem med att amma med en till hemma. Vet faktiskt inte själv om jag kommer att lyckas. Men jag har tänkt försöka, men krånglar det kommer jag inte att pina mig igenom det för att amma. Då ger jag hellre ersättning. Med Wilma blev det både och och det fungerade bra för oss.
    Ja jag fattar bara inte hur det skulle kunna gå till? OK om barn1 är äldre o sköter sig mer själv (inte pockar på evig uppmärksamhet)... el om barn2 ammar snabbt o ligger o snuttar i 1h...

Nä sätta sig ner med Y 1h skulle M aldrig tolerera, o man kan ju inte bara släppa Y om det händer nåt då heller (som att M går ut i köket o börjar busa med nåt )
  • JUSTer

Hanna: Första veckan blev man ju förståss sittande ammandes mest hela tiden och det kan ju vara svårt med 2. Sara var ju 3 så det gick ju. Men sedan så kommer man ju in i det och ammar liggandes, sittandes, krypandes, ståendes, medan man torkar barn på toaletten, medan man förbereder middagen, medan man knyter skor på dagis.............

Nja, men efter nån vecka eller så så blev båda mina barn jätteduktiga på att suga och det tog typ 10 minuter.

• Hannnas
    JUSTer skrev 2009-05-04 08:13:43 följande:
    Hanna: Första veckan blev man ju förståss sittande ammandes mest hela tiden och det kan ju vara svårt med 2. Sara var ju 3 så det gick ju. Men sedan så kommer man ju in i det och ammar liggandes, sittandes, krypandes, ståendes, medan man torkar barn på toaletten, medan man förbereder middagen, medan man knyter skor på dagis............. Nja, men efter nån vecka eller så så blev båda mina barn jätteduktiga på att suga och det tog typ 10 minuter.
    SKulle det ta 10 min o inte göra ont så är det en sak... o om M varit 3 hade säkert gjort jättestor skillnad från nu när han bara är knappt 21 mån ju...

Amma medans man knyter skor på dagis hahahaaa

Här skulle o kommer iaf aldrig någonsin ammas utanför dessa dörrar så att någon kan se
  • angiee

Hannah

Du gör ju det som funkar bäst fär dig & hela familjen. Y överlever även på flaska, det är ju många barn bevis på inkl. M
    Mysigt med nyfödd.....
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7