• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Honeyflowers

hanna: testa med amningsnapp då får nog Y bättre tag! jag har så små bröstvårtor så att Max kunde inte amma utan nappen, hade den nog i 3 mån.

• Hannnas
    angiee skrev 2009-05-04 08:18:43 följande:
    Hannah Du gör ju det som funkar bäst fär dig & hela familjen. Y överlever även på flaska, det är ju många barn bevis på inkl. M Mysigt med nyfödd.....
    Absolut o jag har inte ens tänkt amma från början, mer än råmjölken... Ska hämta ut ett rec på previdel idag med så får jag se när jag börjar med dem... Det är väl mer att jag ser det som en sport att få något att fungera trots att jag eg inte vill synd att det gör så ont bara...

Jäääättemys med nyfödd är det så himla liten!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Honeyflowers

Hanna: Ja det är synd att det gör så satans ont i början, dock försvinner ju det efter ett tag men ändå...

• angiee

Känner mig sänkt!

Har sedan Vendlas födsel haft KLÅDA på mina fingrar , speciellt ett finger, river upp, det vätskar sig & gör så ONT!!! Fingret har lixom fördubblats i storlek nu & jag har nog insett att det blir till att söka läkare - idag!
    Har testat alla möjliga kortisonvarianter men det blir endast bättre för en stund
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas

Linda... min erfarenhet av amningsnapp är att de suger ÄNNU hårdare bara o ja de säger ju att det går över men hur länge ska man ha det som att det svartnar framför ögonen o ser stjärnfall liksom... herregud...

Angie... o fy, låter inte alls kul... har du inte sökt hjälp tidigare?

• angiee

Hannah

Nej, jag är en sån där som inte går i onödan, men nu känns det som ngn måste kolla på det , remiss till hudspec. för här på VC är dem så sega! Känns ju bara drygt att gå upp & sitta i ett v'ntrum på akuttiderna hela fm. BLÄ!
  • lurksmulan
    JUSTer: Amen till det! Man ammar liksom överallt när man får möjlighet.

angiee: Usch det låter inte alls roligt!

Hanna: Amning GÖR ont i början, så är det bara. Sen måste man välja om man vill stå ut tills det gått över eller strunta i det. Inget är fel och inget är rätt, man måste bara känna själv.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-05-04 08:31:43 följande:
    Hannah Nej, jag är en sån där som inte går i onödan, men nu känns det som ngn måste kolla på det , remiss till hudspec. för här på VC är dem så sega! Känns ju bara drygt att gå upp & sitta i ett v'ntrum på akuttiderna hela fm. BLÄ!
    meeen då... jag förstår dig iof, är likadan o det är väl inte alltid så himla smart Hoppas iaf du får reda på vad som är knas! för så kan du ju inte ha det...

NO... hoppas du får som du vill men själv fattar jag fortfarande inte hur man får tiden att räcka till med amning + ett litet barn på det när man är ensam... OM inte amningen går fort vill säga
  • angiee

Men hannah när kommer det bild på Y:et?

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7