• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight

Morrn!

Supergrattis till Thezz för lillkillen! Skönt att han kom till slut, hoppas hon kryar på sig snart!

Jag har måndagsångest, efter varje långhelg blir det svårare att komma tillbaka till jobbet, tycker jag.

Hanna: Ang. amningen; jag säger precis som Lurkan, det GÖR svinont att amma i början och det kan ta flera veckor innan smärtan släpper. Känslan är nog densamma för alla. Men du har ju gjort ett val att inte amma, så plåga inte dig själv längre än nödvändigt, om du ändå inte tänkt fortsätta.

För mig var valet att plåga sig ett tag ganska lätt, för jag hade bara bestämt mig för att jag skulle amma. Och med Vincent höll smärtan inte i sig lika länge, även om det gjorde ont de första dagarna.

Gallina: Jag ska tänka på dig i dag! SKÖNT att P följer med, tycker jag!

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Kickan 84

Hanna: Mitt tips är snäckorna man sätter på brösten mellan amningen, läker ihop jättebra med dem. Jag blödde som ett as med J och hade både de och amningsnapp ett par dagar tills det läkte.

Men jag säger som de andra, har du inte tänkt fortsätta att amma förstår jag inte varför du plågar dig, ont gör det för alla.

• Kickan 84

Tror för övrigt att nästan alla bebisar är såna där maratonätare i början, jag ammade June i timmar i början och det hade nog varit väldigt svårt att amma så mkt att hon blev nöjd ifall inte M också varit hemma. Sedan när jag var själv med dem avklarade hon amningen på 15 min ungefär och det ligger däromkring nu också. Ammar ju dock bara morgon och eftermiddag-kväll.

NO: Hoppas också att du får som du vill! Visst kommer A vara hemma också i början?

• MissFörstånd

Godförmiddag tjejjer!

Längesen jag var här, har mycket i skolan men idag är jag ledig! Har setat och druckigt laxabon hela morgonen, inte speciellt roligt! Men de är för en god sak, ska göra en koloskopi dag och se om jag har någon inflammation i magen eller om de bara lever sitt eget liv ändå .

Ser att ni pratat amning, jag kunde inte att J så nästa gång SKA jag amma. Jag åker inte hem från BB innan de funkar. Tror att jag känner så eftersom jag inte ens kunde prova på riktigt med J.

• Kickan 84

NO: Underbart! Sedan blir det något stöd för Ellen eller hur är det planerat?

• numberone

Kickan 84 skrev 2009-05-04 09:58:21 följande:

NO: Underbart! Sedan blir det något stöd för Ellen eller hur är det planerat?
    Hon börjar inskolning på dagis strax därefter + att vi ska ansöka om avlösning hemma.... Hoppas att det inte blir alltför mycket strul...
  • MagdaA

hej hej!

bara jag som inte hade en maratonätare? fick väcka honom för att få honom att äta... Alex var ju jättestrulig med amningen i början, ingen sökreflex, dåligt sug, dåligt tag osv. Men, sakm den som ger sig!

jobbat fm och såååå trött! Hade först tänkt ta en promenad nu efter lunch men ajg vet inte om jag orkar. tänkte ev ta några fönster istället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7