Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Seth har aldrig fått annat att dricka än just vatten och mjölk, så han har inget att vara förbannad över då han inte vet något annat. Ibland festar vi till det med bubbelvatten och det tycker han är gott!
Är de dock sjuka får man ju försöka peta i lite vad som helst, isglass? Det är ju vätska.
Nora har nog ätit/druckit allt mellan himmel och jord vid det här laget.
(förutom spritdrycker och läsk) Och jag fattar inte hur folk lyckas med att INTE låta dom smaka för hon blev fullständigt rabiat när hon hade nån trotsperiod för några månader sen och hon såg någon dricka/äta nåt som hon inte hade fått. Ok, att vara bestämd när det gäller det mesta men dom fajterna tyckte jag bara var onödiga. Och var man då med släkten tex med 4 andra barn mellan 2-11 år så kräver inte jag att dom ska dricka vatten/mjölk för att Nora ska leva i ovisshet vad det finns för andra "godsaker". Det gick så långt att hon totalvägrade att äta på sin egna tallrik och dricka i sin egna mugg för hon verkade tro att hon blev lurad hela tiden. Hon vet onekligen vad hon vill den här tjejen.
Hon var ju sjuk för några veckor sen och sen dess har hon trilskas med vatten/mjölken för då kopplade man in detta med att "huvudsaken hon dricker". Och det har varit skitsvårt att "plocka" ur henne ur detta. Tycker dock att dessa sugrörstetror från semper är vettiga men samtidigt så kan jag ju inte livnära henne på det konstant och nu lutar det åt att hon tröttnat på det också. Blir galen på hennes "egna vilja" som kommit när det gäller mat/dryck.
Får nog göra en räd till affärn snart och leta efter vettiga alternativ...
Lättja: låter som Nora och Alex är väldigt lika. FRUKTANSVÄRT envis och går inte att lura för 5 öre! Samma här, vill alltid smaka det andra äter/dricker. Styr undan sin egen tallrik bara och ska ha av det andra. Alex älskar t ex te, eftersom har promt skulle smaka av mig. Alex har alltid varit väldigt envis, speciellt med maten, men nu börjar det ju iaf gå att komunicera med honom, vilet är otroligt skönt!
Magda: Jo, man kan ju bli galen för mindre! Håller med om att det är skönt att man kan börja kommunicera men det funkar inte alls när hon tvärvägrar och är ynklig och blir galen när hon är sjuk. Humöret är ju verkligen i tårna när hon inte käkar/dricker som folk och då är det ju inte läge att ens försöka resonera. 
magda- hur går det med era nätter nuförtiden? fortfarande bättre?
vad GÖR man med en unge på 16 mån som inte vill dricka mjölk?? Han bara kväljs...verkar inte gilla det alls...han käkar ibland yoghurt o äter ost...så lite kalcium får han ju i sig
Hf: Kom nyss på den brillianta idén att göra smothies här men med frysta bär och mjölk! Och ett sugrör till det så rann det ner som en dans.
HF: han äter inget på nätterna nu. Inte ätit sedan påsk. Vissa nätter sover han och vaknar inget alls, men för det mesta vaknar han nån gång. Ibland går det bra att bara stryka lite på honom en stund, men ibland tar vi honom till våran säng. Nu har han dessutom varit förkyld och då blir det ju lätt lite struligt. Men det viktigaste är ju att vi slipper göra välling
Och att behöva ta honom till våran säng ser inte jag som nått problem, vi har haft det sååå mkt bökigare!
Alex ÄLSKAR smootie, så det är ett bra tips. släng i lite havregryn också så mättar det lite extra.
lättja: Tack för tipset ska genast testa!!
magda: guud vad skönt för er!!!!!