• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Honeyflowers

Lättja: Jag menar att jag tror inte att det är skillnad på dig och mig, utan på oss som har sådana här barn och på dem som inte har det.

jazzy: usch ja då vet du ju hur det är....tur att Måns inte är sådan nu.

• lurksmulan

Barn över 18 är envisa och har ett jävla humör överlag, sen spelar det inte så stor roll om man krigar om mat eller kläder. Nåt krig är det alltid.

Polly får spelet över det mesta, allt från att hon inte får bara slicka av smöret på mackan och förvänta sig mer till att hon vill ha ett speciellt klädesplagg eller inte får slänga toapapper i toan och fiska upp det igen.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • jazzy
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:48:31 följande:
    Lättja: Jag menar att jag tror inte att det är skillnad på dig och mig, utan på oss som har sådana här barn och på dem som inte har det.jazzy: usch ja då vet du ju hur det är....tur att Måns inte är sådan nu.
    jo du..OM jag vet hur det är med ett viljestarkt  barn..inte om mat då men om annat..
    Det var då jag fick mitt första gråa hår..
    3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-05-12 13:49:48 följande:
    Barn över 18 är envisa och har ett jävla humör överlag, sen spelar det inte så stor roll om man krigar om mat eller kläder. Nåt krig är det alltid. Polly får spelet över det mesta, allt från att hon inte får bara slicka av smöret på mackan och förvänta sig mer till att hon vill ha ett speciellt klädesplagg eller inte får slänga toapapper i toan och fiska upp det igen.
    du menar över 18 månader va {#lang_emotions_wink} 
    3 barnsmamma
  • lurksmulan
    jazzy skrev 2009-05-12 13:51:36 följande:
    du menar över 18 månader va  
    Ha ha, jaaaaa! Jag missade visst lite text där! Men det gäller nog barn över 18 år också!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • jazzy
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:54:50 följande:
    jaz: haha, jag lär också få ett grått hår snart nää men allvarligt, det är tufft!
    Det är jättetufft att vara förälder/barn idag...Det ser jag  hemma, men mest i skolan faktiskt..En del barn har det tufft & jobbigt på många sätt..då framstår "matkrig" som en fis i rymden...
    Men där är ju vi vuxna som har ett otroligt stort ansvar för våra barn. Många tycker kanske att vi har många regler mm hemma, men jag lovar att man har igen det sen. Ju tidigare man sätter (rimliga såklart) gränser desto bättre för barnen...
    3 barnsmamma
  • Hannnas

GoEftermiddag

Underbar dag!!

Jag är nog värsta sämsta mamman låter det som vi har infört lördagsgodis och M får dricka saft när det är kalas el om någon annan dricker (vi dricker inte sånt till vardags)... läsk gillar han inte el kolsyra av något slag...

Känner faktiskt inte att det är hela världen att han får lite godis 1 dag/vecka o förstår inte varför han inte ska få eg ens faktiskt, vi är väldigt konsekventa med att det just är lördag eftermiddag efter alla stora riktiga måltider...

Men det är mina åsikter bara... sockerrädsla i all ära JA men personligen tycker jag det finns många som överdriver det genom att inte ens låta deras små få smaka på sin egen födelsedagstårta om de vill... men ja, mina åsikter...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Kickan 84
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:27:39 följande:
    jo det är klart...jag tänkte mer på att ni kan vara glada att ni inte har så envisa ungar Kickan 84 skrev 2009-05-12 13:24:18 följande:
    Envis är han, som synden. Kan inte vara annat med oss som föräldrar. Det har inget med saken att göra.
  • Kickan 84

Hanna: självklart är det ingen fara med lite godis. Vi har helt enkelt bara valt att hoppa den biten då vi känner att han likaväl kan äta russin eller annan torkad frukt. Vi vill vänta lite med det riktiga godiset. Däremot får han smaka fikabröd när det bjuds men dricker mjölk.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7