• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Kickan 84

Kan väl tillägga att vi inte heller dricker söta drycker här hemma, så det har därför fallit sig naturligt. Det sötaste vi dricker är väl vin och det får han inte smaka ändå

• MrsMurphy

Jag såg helt enkelt ingen vits med ungefär 95% av bråken för allt kommer ju och går och när hon var mindre gick det ju inte att resonera. Anser inte att det finns nån vits att vinna ett krig som faktiskt inte är så viktig... {#lang_emotions_undecided} Jag anser ju inte att sånt i matväg och kläder ska likställas med att springa över parkeringar, klättra på spisar och jag tyckte det var viktigare att få henne att förstå när jag menar allvar. Men för det så låter jag verkligen inte fhenne få sin vilja igenom när det gäller allt men just dessa löjliga trotsbråk med saker som inte är allvarliga, det var rätt skönt att bara skita i det och ignorera hennes hysteri. Men när det gäller dessa allvarliga saker så förstår hon hyggligt nu att det är allvar. Hon är livrädd för spisen och parkeriingar...

Allt är såååååååå naturligt så...
  • jazzy

Klart att alla ÄR olika & bra är väl det.
     Jag är inte rädd för socker alls, men jag tycker gott Måns kan vänta med godis ett tag till. Han lär ju börja äta sen iaf... Men vi äter ju sälla godis hemma. H & J äter ju på helgen ibland. Helst skulle jag vilja att dom inte heller åt godis det innehåller för mycket enl mig skit!! . Då bakar jag heller nåt gott, kladdkaka eller chokladbollar

3 barnsmamma
  • Kickan 84
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:42:35 följande:
    Lättja: Tror att det är skillnad på vi som har otroligt envisa och viljestarka ungar. Det är väldigt jobbigt med alla dessa fajter, tycker iaf jag!
    Går inte en dag utan att det är vilda protester här hemma, helt ärligt så tror jag inte att några 1,5 åringar är värre än andra, det är bara vi som måste välja vilka fighter vi ska ta. Bara för att S inte dricker saft så betyder inte det att han aldrig velat smaka...
  • Honeyflowers

kickan: jag tror definitivt att det är skillnad på barn och barn, ser det själv på mina vänners barn och min son. Nu har jag tyvärr sämre tålamod när jag är gravid också så det spelar nog in. Visst måste man välja vilka fighter man ska ta, beror nog även på hur man är som person...

• Kickan 84

HF: Ja, som sagt har vi gått hos barnpsyk för att S haft problem med utbrott och frustration, så att han skulle vara mer lätthanterlig än era barn håller jag för otroligt.

• Kickan 84
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 14:23:09 följande:
    kickan: Okej, ja det är iaf vad jag själv tror....
    Att S är lättare eller vad?
  • Kickan 84

Självfallet är det jobbigare när man är gravid, det är skitjobbigt att få barnen tätt.

• Honeyflowers

kickan: nej, men att barn faktiskt är olika, alla 1,5 åringar kan väl inte vara likadana... har inget alls med Seth att göra

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7