Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Ang barn tätt så är jag bara glad för man har fått lyckan att få ett barn och ett till om detta nu går vägen.....
Särskilt när man inte hade höga odds.
jojo han har humör helt klart o go är han
förstår att det säkert är urjobbigt när det "brakar lös"... men inget ont som inte har nåt gott med sig, han låter ingen sätta sig på honom iaf
Tror man får känna av sina barn, o jag tror oxå som Angiee.. viktigt att STÅ för det man säger själv, inte ge vika för dem när man väl sagt nåt för får de ett finger så hugger de nog lätt hela handen
Man får själv ta besluten innan barnen ens är inblandade om man kan o så får man gå utefter det ![]()
Suck...det tog 40 min för Måns att somna idag...bara 37.5 nu på kvällen. Det är ju bra iaf!
Gomorron!
Ser at t ni diskuterat viljor här. Vi har ju en extrem vilja här också, måste rkänna att jag önskar ofta att det inte var så...
Börjar få råångest inför nästa vecka när jag ska fixa allt detta själv här hemma, kommer ju inte funka!!!! Någon som har några tips?
Idag ska v i fira R iaf, ine för att jag kommit iväg o handlat ngt, m en jag vet iaf vad det ska bli, alltid ngt..
Morrn!
Äntligen en dag i frihet! Vendla på dagis & ingen skola för mig idag. Däremot måste jag ta tag i hemmet som ser för j*vligt ut!
Ett litet känsligt problem här...
Känner att jag är slapp i slidmuskulaturen & bäckenbotten, NU efter 18 månader efter förlossningen. JÄTTEJOBBIGT!!!! Vet inte vad jag ska göra riktigt! Har ju såklart inte gjort några knipövniongar vilket jag borde gjort. Läst att det aldrig är för sent att börja, så det har jag gjort nu, men det är svårt & jobbigt jue!
Usch, känner mig lite rädd, vill absolut inte föda barn eller vara gravid igen om det inte blir bättre i underredet!
Känner av det framför allt efter sex och när jag står på huk. Det lixom "tynger ner", hm... Jaha! Kul? 27 år & förslappad, HUVVA!!!
Nån mer eller nån som vet vad jag kan göra? På efterkontrollen sades inget om att det skulle vara slappt men jag vet ju att det kan komma långt efter en grav & förlossning.
Morrn!
tillbaka på jobbet efter två dagars sjukskrivning, men mååånga dagars sjukdom. Hoppas kroppen håller.
Angiee: har ni så fria tider på dagis att Vendla kan vara där när du är hemma ledig? Det skulle aldrig funkat här. ![]()
Morrn morrn!
angiee: Vågar inte ens tänka på hur läget är här... Antagligen inte överdrivet bra och jag måste verkligen ta mig i kragen ochkniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipa. Men hopplös.
Thezz: Jag var ju livrädd för hur allt skulle bli här men det har gått så bra så! Ta det bara lugnt och kräv inte så mycket av dig själv. Vi är mest ute här hela dagarna och bebisen sover som en gud i vagnen så jag glömmer i princip bort honom mellan varven.
Sen till det är dags med amning och sånt så brukar jag ha klämma in mellisar där och hon får gosa ner sig med oss i soffan och käka vinddruvor och glo på Teletubbies.
Nora var ju några dagar förra veckan på inskolning på dagis och för min del kändes det som om jag helt plötsligt drunknade i en massa tid här då man kunde gosa bebis och fixa med allt.
Men iofs, jag har en väldigt lätt 2:a här som sover som en gud, äter bra och snabbt och är nöjd för det mesta. Nu kånkas han runt i en babysitter där han sitter och glor den mesta vakna tiden. Inom ett kick kommer du också nått den tiden!
Angående barn med vilja; vi har ju som bekant en ung dam här hemma som satt oss på prov många gånger.
Hon har väldigt hett temperament och mycket vilja och visst har väl jag också ibland önskat att det inte var så, men oftast lyckas jag se det positiva i det hela. Precis som Hanna sa om Laban så finns det ingen som sätter sig på min lilla tjej.
Och jag håller med Lurkan att man kan se skillnaden mer ju större de blir, Vincent har ju också vilja, men jag tror inte att han skiljer sig så mycket från andra 1½-åringar. Isabel däremot får vi nog hålla lite koll på, hon kan lätt bli dominant när hon är med kompisar, hennes bästa kompis är väldigt snäll och har inte alls samma vilja och jag försöker lyssna in på deras lek så hon inte kör över sin kompis.
Lättja: Vad skönt att du känner så!
Jag fick det ju tyvärr tvärtom
EN tvåa som var mycket mer krävande än ettan...
Sov och sover fortfarande dåligt både dag och natt.
9mån nu och sover 30min pass på dagen så då hinner man knappt ens sätta sig ner.
För mig blev allt upp och ner med två barn.
Missförstå mig rätt, det var jättehärligt också, men ååå så mycket jobbigare än jag väntat mig.
Kanske beror det på att ettan var så lätt? Att det var knappt ngn omställning att få henne? Kanske på att lillebror är lite stökigare och mycket mer aktiv och full av "hyss".