• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • angiee

AE

Tar det absolut ej som kritik. Troligen har jag inte informerat mig om läget eftersom jag inte behövt så att säga ÄLSKAR att vara hemma själv, det är underbart!!!!!

• lurksmulan
    angiee: Ja det är som att knipa av kisstrålen. Som Kickan sa kan man be bm om hjälp så att man vet att man gör rätt.

Här får man inte heller ha barnen på dagis om man är ledig en dag.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • after eight
    angiee skrev 2009-05-13 09:35:44 följande:
    AETar det absolut ej som kritik. Troligen har jag inte informerat mig om läget eftersom jag inte behövt så att säga ÄLSKAR att vara hemma själv, det är underbart!!!!!
    Förstår det, det är skönt med egentid ibland. Men för säkerhets skull ska du nog inte säga till dagis att du har städat och haft egentid om de nu tror att du är hemma och pluggar.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • angiee

Hahahha... Näej det skulle jag inte säga

• numberone
    lurksmulan skrev 2009-05-13 09:37:05 följande:
    angiee: Ja det är som att knipa av kisstrålen. Som Kickan sa kan man be bm om hjälp så att man vet att man gör rätt.Här får man inte heller ha barnen på dagis om man är ledig en dag.
    *ligger på golvet och vrider mig av skratt* Jag tyckte det stog knipa av KIRSKÅLEN!
  • Cia o krabaten

NO: DU är "hjärntvättad" av allt ogräs

• Kickan 84

NO: Även jag läste så, hahahahaha

• snöstjärna

Apropå dagis å sånt.

FK har ju börjat jävlas med mig igen ... därför jag knappt har ork att vara här numera.
    De har på förslag att dra in min sjukpenning... vilket betyder att jag MÅSTE gå upp på 75% för att klara av allt ekonomiskt. Vilket oxå betyder att jag får ta tjänstledigt 25%.

Hur går det då med dagisplats?

Maken jobbar ju heltid fortfarande, å vi kommer ju betala heltid antar jag, som vi gör nu. Men måste jag hämta honom när jag slutar jobba? Eller får man ha honom kvar på heltid?

Tog upp det med dagmamman i går å hon visste inte, men blev själv orolig, för då måste hon lägga om sitt schema helt oxå. Inte bara jag som blir lidande.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • after eight
    snöstjärna skrev 2009-05-13 09:56:09 följande:
    Apropå dagis å sånt.FK har ju börjat jävlas med mig igen ... därför jag knappt har ork att vara här numera.De har på förslag att dra in min sjukpenning... vilket betyder att jag MÅSTE gå upp på 75% för att klara av allt ekonomiskt. Vilket oxå betyder att jag får ta tjänstledigt 25%.Hur går det då med dagisplats?Maken jobbar ju heltid fortfarande, å vi kommer ju betala heltid antar jag, som vi gör nu. Men måste jag hämta honom när jag slutar jobba? Eller får man ha honom kvar på heltid? Tog upp det med dagmamman i går å hon visste inte, men blev själv orolig, för då måste hon lägga om sitt schema helt oxå. Inte bara jag som blir lidande.
    Är du inte sjukskriven eller pluggar så måste du hämta honom när du slutar, så brukar reglerna vara. Men du verkar ju jättesmärtor, hur kan de då tänka på att dra in din sjukpenning? Det låter ju inte klokt!
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Kickan 84

Snö: Har samma regler här som AE skriver om, så jag antar att det är så. Jobbigt med FK

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7