Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande:
angiee: Sådär har jag med känt, dock nu efter förlossning nr 2. Har fått knipa som fan och det är ju väldigt viktigt för att man ska minska risken för framfall och sånt. Nu har jag ju lik förbannat fått en typ av framfall och kommer därför behöva op men ja... knip för allt du är värd kvinna!!!
Skönt att ni får ha dagis ändå, fast jag tror bara det är när man studerar man får ha det så faktiskt, för på pappret är du ju inte ledig
Jag tror det är som kickan säger. Jag studerar ju heltid & ska följaktligen PLUGGA de dagar jag inte är i skolan, men ibland måste man städa åxå.
Fast jag vet inte om det är så i sthlms kommun, att man måste vara hemma med barnen om man är ledig, jag tror aldrig jag hört det faktiskt!
Lurk
Men HUR vet man a tt man kniper rätt? Som att knipa av kisstrålen? Gör ju så men funderar på om det är "rätt"? Hur fan ska man annars knipa? Kniper hela tiden nu men har nog åkt på lite tr'äningsvärk
Angiee: JA men det är skillnad om du pluggar 100% så har du ju "hemstudier" idag liksom.
Då är det ok med dagis.
Jag som jobbar helg ibland har ledig dag mitt i veckan som kompensation då och den dagen får jag inte ha dagis
angiee: Man kan be gyn/bm känna efter också så att man vet om man hittar åt rätt muskler. Lurkans tips om att göra det vid tandborstning är ju jättebra, hittills har jag knipit vid varje amning och nu ammar jag ju mindre så det blir mer sällan och det är ju okej när hon ändå är så pass gammal.
Tror absolut det är p g a studierna, inte hört någon kommun där det är okej att ha barnomsorg när man är ledig.