• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • angiee

after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande:

Morrn! tillbaka på jobbet efter två dagars sjukskrivning, men mååånga dagars sjukdom. Hoppas kroppen håller. Angiee: har ni så fria tider på dagis att Vendla kan vara där när du är hemma ledig? Det skulle aldrig funkat här.
    Vaddå, jag förstår inte? Skulle inte barnen få vara på dagis om föräldrarna är lediga en dag eller vaddå?
    Hon går ju heltid & vi betalar för heltid. Så om jag är ledig en dag så får hon absoluuuuuuuut gå till dagis!
    Jag behöver MIN tid & Vendla behöver vara på dagis. Där blir hon stimulerad, inte hemma med sin trista mamma
  • Cia o krabaten
    angiee skrev 2009-05-13 09:13:16 följande:
    after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande:
    Vaddå, jag förstår inte? Skulle inte barnen få vara på dagis om föräldrarna är lediga en dag eller vaddå?Hon går ju heltid & vi betalar för heltid. Så om jag är ledig en dag så får hon absoluuuuuuuut gå till dagis!Jag behöver MIN tid & Vendla behöver vara på dagis. Där blir hon stimulerad, inte hemma med sin trista mamma
    Nej så är reglerna.
    Du får inte ha barnet på dagis om du har ledig dag.
  • Kickan 84

angiee: Sådär har jag med känt, dock nu efter förlossning nr 2. Har fått knipa som fan och det är ju väldigt viktigt för att man ska minska risken för framfall och sånt. Nu har jag ju lik förbannat fått en typ av framfall och kommer därför behöva op men ja... knip för allt du är värd kvinna!!!

Skönt att ni får ha dagis ändå, fast jag tror bara det är när man studerar man får ha det så faktiskt, för på pappret är du ju inte ledig

• angiee

Jag tror det är som kickan säger. Jag studerar ju heltid & ska följaktligen PLUGGA de dagar jag inte är i skolan, men ibland måste man städa åxå.
    Fast jag vet inte om det är så i sthlms kommun, att man måste vara hemma med barnen om man är ledig, jag tror aldrig jag hört det faktiskt!

• lurksmulan
    angiee: Sätt igång och knip! Ta som vana att du alltid kniper när du borstar tänderna t.ex. Och sen lite då och då när du kommer ihåg. Det är jobbigt ibörjan, precis som med alla träning. Men det är viktigt! Jag har en kompis som precis opererats eftersom hon inte knipt alls och fick ansträngningsinkontinens. Inte roligt.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • angiee

Lurk

Men HUR vet man a tt man kniper rätt? Som att knipa av kisstrålen? Gör ju så men funderar på om det är "rätt"? Hur fan ska man annars knipa? Kniper hela tiden nu men har nog åkt på lite tr'äningsvärk

• Cia o krabaten

Angiee: JA men det är skillnad om du pluggar 100% så har du ju "hemstudier" idag liksom.
    Då är det ok med dagis.

Jag som jobbar helg ibland har ledig dag mitt i veckan som kompensation då och den dagen får jag inte ha dagis

• Kickan 84

angiee: Man kan be gyn/bm känna efter också så att man vet om man hittar åt rätt muskler. Lurkans tips om att göra det vid tandborstning är ju jättebra, hittills har jag knipit vid varje amning och nu ammar jag ju mindre så det blir mer sällan och det är ju okej när hon ändå är så pass gammal.

Tror absolut det är p g a studierna, inte hört någon kommun där det är okej att ha barnomsorg när man är ledig.

• after eight
    Cia o krabaten skrev 2009-05-13 09:10:21 följande:
    Lättja: Vad skönt att du känner så!Jag fick det ju tyvärr tvärtom EN tvåa som var mycket mer krävande än ettan...Sov och sover fortfarande dåligt både dag och natt.9mån nu och sover 30min pass på dagen så då hinner man knappt ens sätta sig ner.För mig blev allt upp och ner med två barn.Missförstå mig rätt, det var jättehärligt också, men ååå så mycket jobbigare än jag väntat mig.Kanske beror det på att ettan var så lätt? Att det var knappt ngn omställning att få henne? Kanske på att lillebror är lite stökigare och mycket mer aktiv och full av "hyss".
    Vincent sover också sämre än Isabel, mycket sämre, fast jag har ändå känt mig coolare den här gången, av nån anledning. Koliken hade de båda två och den var SÅ mycket enklare att hantera med Vincent, för man visste att det var en begränsad tid.  Sen är han mycket mer aktiv än sin storasyster, men jag blir nog mer förvånad än något annat, varje dag häpnar jag över hur mycket koll jag måsta ha på honom och hur företagsam han är. Det är verkligen dubbelt så mycket jobb med två barn än med ett, men omställningen har varit mycket mindre. När jag fick Isabel var jag nog inte beredd på hur mycket mitt liv skulle förändras och hur mycket jobb det innebär.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight
    angiee skrev 2009-05-13 09:13:16 följande:
    after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande: Vaddå, jag förstår inte? Skulle inte barnen få vara på dagis om föräldrarna är lediga en dag eller vaddå?Hon går ju heltid & vi betalar för heltid. Så om jag är ledig en dag så får hon absoluuuuuuuut gå till dagis!Jag behöver MIN tid & Vendla behöver vara på dagis. Där blir hon stimulerad, inte hemma med sin trista mamma
    Haha, nej, här får man absolut inte vara ledig och ha barnen på dagis, oavsett hur mycket man betalar för deras plats. Ta det inte som någon kritik, för det var inte så jag menade det. Jag är bara förvånad över att reglerna är olika från kommun till kommun.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7