näradig skrev 2009-03-16 15:32:12 följande:
gamla plum skrev 2009-03-16 15:29:15 följande:
kanske någon av er kan byta rum?. det låter ju helt galet lyhört och då får ni ju försöka hitta en lösning på DET problemet. Ett allternativ till öronproppar tex. Men hon måste givetvis lära sig att respektera er och andra. visar ni henne respekt? varför har det blivit så att hon inte respekterar andra?
Ärligt talat vet jag inte vad som hänt med henne. Men hon är ruggigt bortskämd med att hon fått som hon vill.
Bakgrundsfakta: När hon va 15 träffade hon en kille som bodde på andra sidan stan. Eftersom hans föräldrar bodde i hus och han hade en egen stuga så flyttade hon dit och vi betalade för att hon skulle bo där. Där bodde hon i ca 2 år sen gjorde han slut.
Då flyttade hon till pappa där hon bodde i 1 år men hade dispyter med hans nya typ hela tiden och tyckte att hon skulle flytta till oss.
När hon sa detta upplös jag henne om att vi inte kommer att acceptera att pojkvännen sover här lika mycket som hos pappa. Och då sa hon att dom kommer vara mycket där hos honom.
För att hon skulle få bo lite fint, så tapetserade jag hennes rum även fast jag va tvungen att åka till min pappa varje helg för att ta hand om honom.
Men jag kämpade på.
Jag ber henne aldrig om något hushållsarbete, men hon tvättar sina egna kläder.
Hon fick en 32" tv för 8000 som hon behöver betala 3000 för. Eftersom den gamla va dålig.
Det enda hon har att klaga över är att han inte får sova där tillräkligt ofta.
Tyvärr har jag kanske engagera mig tillräkligt i henne då hon bodde borta eftersom jag själv inte alltid mått så bra.