• gamla plum

Pojkvän som sover över

Min dotter har flyttat hem till mig efter ha bott hos sin pappa i något år. Innan det bodde hon hos sin dåvarande kille.
    Nu har hon en ny pojkvän som hon vill ska sova här flera ggr i veckan. Vilket han fått. Men nu har min sambo tröttnat på detta och vi tycker att det räcker med fredag lördag och en veckodag.

Hon tycker att hon blir orättvist behandlad. Hon är 19 år och tycker vi behandlar henne som 13 när hon inte får som hon vill.

Min fråga är hur ofta låter ni era barns pojk/flickvän sova över i den åldern

Tacksam för svar då ungdomarna menar på att ALLA andra får.

• Svar på tråden Pojkvän som sover över
  • ta vad som helst då

Håller med TS, det är lika lyhört hos oss, och som du säger det tappas saker (låter som om dom tappar möber ibland ) springs på toa, springs i trappan, som knarrar nåt hysteriskt.

Sen som så många skriver; varför bor hon hemma, är det inte dags att flytta hemifrån? Vet inte folk om att det är bostadsbrist?

Min dotter är 20 år och vill inget annat än flytta hemifrån, men hur? Det är ju inte bara till att TA en lägenhet,eller......

• gamla plum

ta vad som helst då skrev 2009-03-23 00:47:12 följande:

Håller med TS, det är lika lyhört hos oss, och som du säger det tappas saker (låter som om dom tappar möber ibland ) springs på toa, springs i trappan, som knarrar nåt hysteriskt.Sen som så många skriver; varför bor hon hemma, är det inte dags att flytta hemifrån? Vet inte folk om att det är bostadsbrist?Min dotter är 20 år och vill inget annat än flytta hemifrån, men hur? Det är ju inte bara till att TA en lägenhet,eller......
    Va skönt att det finns någon med exakt samma problem som jag . Välter dom en läskflaska börjar man undra om tv:n ramlade i golvet. Sen kan hon inte gå i trappen utan måste då springa upp och ner.
    Jag vet inte vad dom tänkte 1973 när huset byggdes men att att göra rum med garderober som avskiljare är inte så smart ljudmässigt.
  • ta vad som helst då

gamla plum skrev 2009-03-23 09:33:18 följande:

ta vad som helst då skrev 2009-03-23 00:47:12 följande:
    Va skönt att det finns någon med exakt samma problem som jag . Välter dom en läskflaska börjar man undra om tv:n ramlade i golvet. Sen kan hon inte gå i trappen utan måste då springa upp och ner. Jag vet inte vad dom tänkte 1973 när huset byggdes men att att göra rum med garderober som avskiljare är inte så smart ljudmässigt.
    Garderober som avskiljare???? Va lyxigt, vi har ingenting Vårat radhusliknande lägenhet byggdes på 90 talet, och jag tror dom hade råd med

papper som vägg........ Nä, jag vet , det är hopplöst, man vill ju att det ska funka så varje gång säger man,- men då MÅSTE ni vara tysta-

Oftast funkar det, men inte alltid. Nu har ju mina stora barn det så att dom delar rum, för tillfället) så när dom har sina killar med sig är det INTE kul!!!!!

Hade en regel förut att köket stänger tio och att det ska vara tyst halv elva
  • nilelitet

Dotterna är väl 19år alltså myndig, vill hon inte bli behandlad som ett barn borde hon kanske sluta vara ett och flytta hemifrån. Så länge man bor hemma får man väl anpassa sig efter reglerna i det huset.

• gamla plum
    nilelitet skrev 2009-03-23 11:07:46 följande:
    Dotterna är väl 19år alltså myndig, vill hon inte bli behandlad som ett barn borde hon kanske sluta vara ett och flytta hemifrån. Så länge man bor hemma får man väl anpassa sig efter reglerna i det huset.
    Hon gör allt för att få tag på en lägenhet, men det är inte lättaste i sthlm.
  • Tokstolla

Jisses! När jag var 19 hade det verkligen INTE varit OK för mina föräldrar att min pojkvän sov över om vi bodde i samma stad!

Jag tycker inte att pojkvännen behöver sova hos er mer än 2-3 nätter/vecka.
    Man må vara myndig när man är 19 men jag träffar extremt sällan människor som jag anser vara vuxna vid den åldern.

Hoppas ni löser det hela

• gamla plum

ta vad som helst då skrev 2009-03-23 11:03:44 följande:

gamla plum skrev 2009-03-23 09:33:18 följande:
    Garderober som avskiljare???? Va lyxigt, vi har ingenting Vårat radhusliknande lägenhet byggdes på 90 talet, och jag tror dom hade råd med papper som vägg........ Nä, jag vet , det är hopplöst, man vill ju att det ska funka så varje gång säger man,- men då MÅSTE ni vara tysta-Oftast funkar det, men inte alltid. Nu har ju mina stora barn det så att dom delar rum, för tillfället) så när dom har sina killar med sig är det INTE kul!!!!!Hade en regel förut att köket stänger tio och att det ska vara tyst halv elva
    Jag förstår inte vara det ska vara så viktigt att dom sover ihop varje kväll. Det skulle aldrig jag fått när jag va i den åldern om jag bodde hemma.
    Men det är som att dom ska leva vuxenliv även fast dom bor hemma.
    Jag har försökt att förklara för min dotter att in sinom tid kommer dom få bo ihop och kan sova i samma säng varje kväll. Men inte så länge hon bor hemma hos oss.
    Han får ju vara där varje helg fredag och lördag.
  • nilelitet

gamla plum skrev 2009-03-23 11:10:23 följande:

Hon gör allt för att få tag på en lägenhet, men det är inte lättaste i sthlm.
    Bor själv i stockholm, flyttade hemifrån när jag var 16. Har man viljan och söker aktivt är det faktiskt inte omöjligt. jag tycker att så länge hon bor hemma hos er får hon respektera era regler. motivationen till att hitta lägenhet kanske blir större om allt inte går ens väg hemma...
  • gamla plum
    nilelitet skrev 2009-03-23 11:18:39 följande:
    gamla plum skrev 2009-03-23 11:10:23 följande:
    Bor själv i stockholm, flyttade hemifrån när jag var 16. Har man viljan och söker aktivt är det faktiskt inte omöjligt. jag tycker att så länge hon bor hemma hos er får hon respektera era regler. motivationen till att hitta lägenhet kanske blir större om allt inte går ens väg hemma...
    Det stämmer. Jag tror inte hon har sökt så aktivt förrän nu när "hela världen är emot henne" (hennes ord)
    Vi har hittat en etta som skulle vara perfekt men vi har inte fått något svar där ännu.
    Men vi håller tummarna allihop för att allas problem skulle vara lösta då.
    Min sambo skulle få lugn och ro och skulle få sova ihop med pojkvännen varje natt och jag skulle slippa medla.
  • nilelitet

Låter ju underbart...jag håller tummarna för er!!! hoppas den blir hennes!

Svar på tråden Pojkvän som sover över