• Timba

Järfällaföräldrar 5

Flingan: Nä man behöver inte anmäla sig det är bara att komma till parkeringen vid säby torg.

Stora syster: Hoppas lilla nilo snart blir bättre och har det så kul på jobbet.

Här pottränar vi inte än, Eliott har inte visat något intresse än och jag tänkte ev börja på sommaren då det är varmt och han är hemma fråndagis.

• Timba

Hittade en sida om potträning eller rättare sagt en checklista för att kolla om barnet är mogen för pottan

se.babycenter.com/toddler/pottytraining/whenchildready/

Misses: Det smittar via andning, hostningar, nysningar och beröring. Så då bör du nog hålla dig en bit ifrån andra barn.

Jossan:vi går på bvc i kallhäll och har en jättebra ssk som heter Ellinor. Vi är supernöjda.

Imorgon ska jag stanna hemma och fixa för kvällen, ska grilla med sex and city gänget...Ska bli underbart att träffa dem, har inte blivit lika mycket umgänge sen jag fick barn.

• Timba

Alltså problemet med potträning är ju att de måste ha muskulatur för att kunna hålla sig, har de inte det kan man träna hur mycket som hellst och de kan ändå inte hålla sig. Antar att det är därför en del fortfarande har blöja när de är 4, inte pga att föräldrarna är lata.

BT: en del av dessa antidepressiva har viktökning som biverkning,vilken sort äter du ?
    Annars har jag märkt att löpningen gör att man fort går ned i vikt, dvs det är den idrott där man förbränner mest kalorier på kortast tid och det är gratis....

• Timba

Disan: ja magen är ju som den är, har träffat sjukgymnast som har gett mig speciellt träningsschema, dvs jag får inte gör situps och inte använda magmusklerna alls, så trist jag vill ju börja träna bort magen...

• Timba

Misses: det är klart att vi inte trodde det, inte jag iallafall. Hur mår tjejen ?

• Timba

BT: underbart med bröllop, varför gifter inte sig nån som jag känner ? måste pusha på mina kompisar lite grann...

• Timba

Marina: Det stämmer när väl barnet kan hålla tarmen resp urinblåsan. Innan dess måste det först få upp en signal till hjärnan att det behöver tömma tarmen eller blåsan, får den inte en så signal, kan den inte använda muskulaturen och dessutom måste muskulaturen vara så pass mogen att barnet klarar av att hålla sig fram till pottan.
    dvs muskulaturen är mogen om blöjan är torr i 2-3h.

Disan: Nä ingen operation bara jäkla massa knipande och träning.

Ingen som vill med ut och springa lite på järva fältet i helgen, dvs vi kan både gå och springa ?

• Timba

Disan: Vad kul att ni ska gifta er, har ni redan börjat planera ? Eller rättare sagt vad har ni för plan ?

• Timba

Flingan: var har du köpt selen ? Jag måste ha en sån till Eliott, kan inte springa efter honom när jag har Elina med mig Alla som har ett väldigt aktivt barn tror jag har full förståelse för att man skaffar sele.

Igår brände sig Eliott på grillen, stackarn han var lite chockad, fast jag hoppas att han har lärt sig att grillar är farliga.
    Förra helgen hade vi ett helvete när vi grillade med några kompisar och de hade sin tjej med sig ungefär lika gammal som Eliott och deras lillatjej hade ingen som helst intresse av grillen, medan Eliott sprang hejvillt fram och tillbaks till den. Såg på blicken att vi minsann inte hade uppfostrat honom, blir så trött på en del folk som inte fattar att barn föds med olika temperamentall alla är inte lika fridfulla som deras lilla princessa. Fast jag misstänker dvs de har fått en liten son som skriker mycket att han kommer att vara lite mer besvärlig...jepp jag är lite skadeglad...

Annelie: Grattis till lillpojken.

• Timba

Vad kul Misses och härligt med hus. Vad är det för hus ? dvs finns det ute på hemnet nu ?

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5