• Timba

Flingan: precis han skicka innan jag läste inlägget, ska bli kul att ses. kram

• Timba

Disan: har du testat microlax eller laktulos. Hade oxå stopp efter förlossningen men mirolax funkade för mig.

• Timba

Marina: helt ok, tänkte att vi kunde gå hem till mig och fika sen om ni har lust ?
    jag mailar mobilnummer om du behöverdet.

• Timba

Flingan: Ingen fara, Eliott var ju inte heller på världens bästa humör på slutet...men sådana är ju dessa trotsiga tvååringar. Men det var jättekul att ses i alla fall.

• Timba

hej på er
    har har suttit som en igel framför kursbeskrivningar ett par dagar och har äntligen klarat av att bestämma mig för ett par kurser i höst..känns så mycket viktigare att välja rätt när man fått barn.

Misses: Grattis till viktminskningen.

Mirix:ska på 6 månaderskontroll med Elina idag rapporterar efteråt...

Flingan: jobbigt att glömma mat..

Syster: Det är ett helvete att deklarera, bra att du skrev om det måste ta tag idet ikväll...

Förresten: hur mycket äter era knottar som är runt 6månader ? dvs hur många skedar mat, gröt osv Elina gillar bara gröt, allt annat spottar hon ut....

• Timba

Mirix: Doktorn kollar att bebisen kan vända från mage till rygg och vice versa, att barnet hjälper till när man drar upp det från liggläge till sittande, sitter med stöd, flyttar saker från ena handen till den andra, tittar efter saker som tappas, balanserar huvudet, följer föremål med blicken och så kollar de längd, vikt, huvudomfång och känner igenom helakroppen.

Stora syster: jag ska läsa några miljö och energi kurser på d nivå, tror att de kan vara bra att ha när man söker jobb...

Misses: ta det lungt, iallafall några dagar efter blodgivning...väldigt lätt att svimma efteråt.

Fruisen: Visst är det illa att folk är så...

Nä nu måste jag laga mat, så tråkigt, har lust att bara gå och hämta thaimat....

• Timba

Åsa: grattis till Johannes.

Flingan: Gillar mest den du la in sist, tror att man kan tröttna på rosa, men det beror ju på hur ofta ni tänker byta...
    Hade gärna träffats på söndag, men ska in till stan och bruncha.

Stora syster: Stackars lill killen, hoppas han mår bättre snart..och försök vila lite under dan.

Idag har jag varit hos tandis, inte kul hatar verkligen att gå dit, dock hade jag inga hål, så nåt positivt iallafall... och nu är jag fattig till på köpet, jag som alltid brukar ha pengar kvar, men både tandis och glasögon blev lite dyrt...

• Timba

Disan: har för mig att det finns ett ställe inne istan som heter pigga barn, där dehar all möjlig gympa, men tror inte att det är så billigt...

• Timba

Här har vi haft sovmorgon, vi har alla sovit till 10..så skönt...
    dvs jag funkar bra nattetid, men mornar är inte min grej.

Mirix: Lider med er, förstår inte varförde ska ta sån tid på sig, det här är ju viktigt.

Flurran hade gärna velat vara med och ansa hår(hade verkligen behövts), men är fast hemma maken är bortrest över hela dan och kommer hem vid midnatt.

Vad sägs om en barnfri kväll på fredag 24/4 ?
    Gå ut och käka eller så, alternativt sitta på nån uteservering, om det inte är för kallt ???

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5