• Timba

Järfällaföräldrar 5

flyttar fram

Springa (eller gå) Blodomloppet 10 juni eller vårruset 26 alternativt 27 maj (dvs anmälningstiden går ut snart)

Tip
    Matglad (med granne)

Flingan: smygläste idin blog att du har börjat springa, så nu är det väl bara att anmäla sig...

• Timba

Flyttar fram

Barnfri kväll fredagen den 24/4
    Tip
    Lilla T (ev.)

• Timba

Ni alla som tänker börja träna efterförlossning kolla att ni inte har särade magmuskler (DR) , dvs upptäckte igår kväll att jag har det (läste om det i Mama) och då ska man absolut inte göra sittups eller andra traditionella magövningar.

Man kollar det igenom att ligga på rygg och lyfta huvudet mot magen (axlarna ska inte lämna golvet) samtidigt som man känner efter med fingrarana över och under naveln hur långt det är emellan de yttremagmusklerna. Får du bara in två fingrar mellan musklerna har du inte DR, men får man in fler kan man hadet...

Nä ska genast ta kontakt med sjukgymnast och höra vad de säger.

Marina: Ni får säkert in rutiner snart. Elina började sova hela nätter för en månad sen dvs mellan 1900-0700, så nu känns det som man har mycket mer tid för annat.

• Timba

Blir nästan avundsjuk på eran ansningskväll verkar som att ni har haft en kanon kväll.

• Timba

Ingenting egentligen, men jag lägger henne alltid i egna sängen och hon får somna in själv..dock åt hon ju i allafall en gång per natt fram till för en månad sen, men jag lät henne göra det hon verkade vara hungrig, men nu verkar hon inte längre ha det behovet..sen kan hon låta lite grann när jag lägger henne men inom en kvart har hon oftast somnat..
    men hon är ett mycket lätt barn, hade inte det lika fridfullt med Eliott, där tog det 8 månader innan han sov hela nätter...

• Timba

dvs fram till fyra månader sov hon med mig och då åt hon två gånger per natt, sen åt hon en gång per natt i ungefär 1,5 månader och för en månad sen sover non hela natten.

• Timba

Hon är ju så liten än , så det kommer nog.

• Timba

Flyttar fram

Barnfri kväll fredagen den 24/4
    Tip
    Lilla T (ev.)

Springa eller gå Blodomloppet (dvs anmälningstiden går ut snart)

Tip
    Matglad (med granne)

Flickor alltså man kan ju bara gå runt och sen kan man ha picknink efteråt i gräset.

• Timba

Välkommen Maria.
    Jag har en kille f07 och en tjej f08.

Så irriterad på comhem har varken haft telefon, internet eller tv under hela em vad håller de på med ???

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5