• Marina

Järfällaföräldrar 5

Oh oh oh mer skryt {#lang_emotions_laughing} Liam har bajsat på toaletten jiippiii

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Hahahahaha Åsa tur Dagge finns {#lang_emotions_laughing} då vet jag vem man ska ringa om Jonny jobbar hehe..

• Marina

Disan är nog ingen fara men hör med bvc hur ömtålig den är för det är ju skönt att veta hur hård man ska vara för det är ju lättare att vara hård och bestämd om man måste för Mayas stackars huvuds skull hehe..För även den envisaste ungen kan sluta med nåt den inte får, tar bara lite längre tid innan dom ger sig och lär sig vem som bestämmer...Ungefär som sömnmetoden vi och ni kört dom lär sig snabbt vem som bestämmer och att det inte är lönt att springa upp..Visst är det en positiv men jobbig egenskap.

Liam är extremt bestämd och blir väldigt arg men jag är värre och det börjar även han fatta....{#lang_emotions_demon} man får ha lite hårdare tyglar på såna barn tycker jag, det har jag märkt iallafall både på mina egna och inom mitt jobb....

Fick ju höra när André var liten att tack vare hans envishet och bestämdhet så klara han sig så bra när han var jättesjuk i samband med operationen....Så det är inte en egenskap man ska önska bort men den är tuff {#lang_emotions_laughing}

Angåemde Liam hoppas jag du har rätt och följer Andrés fotspår, hade varit skönt... Dock tror jag inte många barn blir blöjfria tidigt bara av sig själv, det handlar mkt om hur man som förälder gör. Jag har ex sprungit med Liam på toa ca 25 ggr idag för att han nämt kiss...Så man kan ju inte vara lat hehehe många falsklarm men också mycket kiss och bajs {#lang_emotions_laughing}..

• Marina

hinner och hinner jag släpper allt, Isa låg och skrek nån av ggr och så fort  Jonny kom hem fick vi hjälpas åt..

Visst ska man ta det i deras takt, det viktiga är att erbjuda alternativ till blöjan och inte bara strunta i det. Vi pratar mkt om stora duktiga killar och han blir så stolt. Vill dom sen inte så kan man ju inte tvinga men man kan fortsätta försöka för ju mer intresserade vi som föräldrar är desto mer intresserade blir dom, gäller allt i livet från blöja till skola och jobb....

• Marina

Tack Mirix jag kämpar på som alla andra!!!

• Marina

Misses det tror jag det gör, men är inte säker!!!

Tack Annelie ja det är ett fasligt springande minns så väl hur man dagarna långa sprang med andré och hela tiden fråga -är du kissig och sa dom ja var det bara att testa {#lang_emotions_laughing}

• Marina

Disan hahahahaha nä tack så skoj ska vi inte ha!!!!

• Marina

Ja det mesta stämmer väl in även på Liam. tror ändå att man väcker intresse geom att erbjuda och testa och ha dom nakna...

Tycker ni gör helt rätt Disan sen att hon inte vill kissa än spelar ingen roll, det kommer så som du beskriver Ronja var Liam på pottan men tur var inte på toaletten..Om man inte gör nånting alls utan lämnar över helt på barnen då tror jag man får räkna med ha blöja länge..

Så länge man är nöjd själv jag är inte nöjd om min unge har blöja vid 4 år...Hoppas jag innerligt vi slipper....

• Marina

Ja Disan jag har också problem med amning 0ch blöjor för länge...Barnet släpper blöjan när den är redo men är övertygad om att man framkallar det genom att träna och erbjuda mer kan man inte göra resten är upp till barnet...Men att inte göra nåt så blir man nog lite bekväm i sin blöja till man är stor nog att förstå att varför har bara jag blöja och inte kompisarna på dagis och då vill dom nog själv....Det är bara vad jag tror... Vet ju bara hur vi systrar gjort i vår familj alla har gjort likadant med nakna barn och träna ofta och alla har släppt blöjan tidigt...Men vi tränar aldrig så pass mkt att barnet tycker det blir tråkigt...

• Marina

Tip angående pott träningen så är det bara vad jag tror, säger inte att jag har rätt dock TROR jag att precis som alla andra muskler om dom inte tränas blir dom slappa och bekväma och om man börjar träna barnen nakna så tror jag naturen har sin egen lilla gång att träna musklerna om man lär barnen att springa till toaletten hela tiden så tror jag dom omedvetet kniper och på så vis tränas hela muskulaturen.....Jag tycker det är logiskt och nästan säger sig själv men än en gång det är vad jag tror....

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5