• Marina

Järfällaföräldrar 5

mmmmmmmmmmm Mirix jätterolig hahahahaha

Tack Maraja det är en början iallafall, min andra son var blöjfri hemma vid 20 mån och helt natt och dag även dagis när han var 2 år och 2 mån...Så vi kämpar på med Liam nu...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Annelie
    Med André gjorde vi så att från han var nyfödd har han varit naken extremt mkt, vilket blev att han inte trivdes med blöja, han var 10 mån första gången han kissa på toaletten och sen gick det bara framåt, hade sällan blöja hemma...Tyvärr har vi inte haft den tiden och orken med Liam...

• Marina

Annelie testa iallafall så han vet att man kan för han måste vara intresserad brukar hjälpa att ha äldre syskon som visar, dom vill ju oftast göra som storebror lycka till...

• Marina

Ja tur vi fått pottan hihi, nu ska vi få in en rutin på det här bara, han kissa nu på morgonen igen {#lang_emotions_laughing} vill så gärna bli av med den hemska blöjan snart iallafall...

Storasyster vad hade du tänkt dig på fredag??? Jag är ledig då om vi ska leka på nån lekplats dock har jag tre ungar hemma...

Disan ska inte du och syster träffas ikväll, tyckte jag läste det???

Mirix tror det skulle bli fint väder idag!!!!

• Marina

Disan ja han är jätteduktig idag på öppnis när vi byta blöja fråga jag om han ville kissa då sa han ja och satte sig på deras barntoalett (såå söt) och kissade sen fick han blöjan hahaha jättegulligt..

Nä Tip dom ska vara intresserade sen har vi ju försökt väcka intresset genom att ha han naken en del och erbjuda potta nu toalett, och nu funka det!!! Kommer också kämpa på nu på sommaren...

Sen är jag ju en sån som vill bli av med blöjan snabbt, kan inte vara skönt att ha blöja, så tänker jag för att motivera mig själv, vet ju hur jag LIDER när jag måste ha binda....Verkligen hemskt...

• Marina

Sjysst Anna men jag lämnar barnen hos dig så åker jag och städar till MIrix hahahaha undrar då vem som drog nitlotten....

Mirix en Micro ska till Malmö men den är nog lite stor va???? {#lang_emotions_laughing}

• Marina

Förstår det {#lang_emotions_laughing} ska ni åka tåg?? Jag vill också åka till Malmö snyft snyft....Håller på och ska planera vår semester blir väl en tripp då!!!!

• Marina

Fått en hel timme själv båda barnen sover sött jag har ätit och hängt en maskin tvätt!!! Så skönt när dom båda sover samtidigt...

Får väl se när Liam vaknar om han vill kissa, men det tror jag nog han har gjort det varje gång jag satt honom nu så vi testar varje gång vi byter blöja..Sen får han vara naken ikväll när vi är två som har koll {#lang_emotions_laughing}, brukar vara naken innan nattblöja och pyjamas när vi smörjt in hela han så han luftas lite...

• Marina

Stackars Maya Isadora är så snuvig, låter så jobbigt när hon andas {#lang_emotions_frown}

• Marina

Disan jag vet bara att dom är väldigt ömtåliga där men vet inte hur pass ömtåliga, men lite tål dom ju!! Beror nog på hur hårt hon klappar...

Vet inte hur ni gör men när Liam nån gång klappat för hårt så har jag verkligen sagt ifrån på skarpen, och nu gör han det inte, utan klappar väldigt nätt, fast vi försöker att inte låta honom klappa där uppe alls...Är nog lite för nojig men hellre det!!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5