• Disan

Järfällaföräldrar 5

flingan: Förstår precis vad du menar!

tip: Jag möter upp er om de som kommer med inte har ngt emot det, med tanke på de prickiga barnen dvs, Maya är nämligen också prickig, men har inte haft ngn feber alls och som jag skrev tidigare, prickarna kliar inte eller så, de bara finns där.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

Prickarna är garanterat inte vattkoppor, men visst har det smittat eftersom båda har det. Skall nog ringa runt lite idag, Maya har stora röda fält på huden idag... MEN hon verkar vara som vanligt, så det kliar nog inte.

Jag får helt enkelt avvakta hela dagen...

Dessutom var jag uppe med Maya för mat kl fyra och kvart över fem höll jag prec på att somna om och då kom Ronja in pigg som en mört!! Höll på att börja gråta, inte av trötthet, men pga sömnbristen inatt tror jag att jag måste skippa festen ikväll   Jag som hade sett fram emot den!! Få dricka lite öl och komma ut... Men det är ju ingen mening om jag är sovtrött kl åtta...

marina: Hoppas att du klarar dagen ändå och att Isa mår bättre inom kort!

• Disan

Har talat med sjukvårdsupplysningen nu.

Det kan inte vara vattkoppor eftersom det inte har kommit en enda vattenfylld blåsa på ngn av barnen hittills. De skall komma inom ett dygn efter första symtomen. I övrigt kunde det vara scharlakansfeber, men samma sak där, ingen av dem har röd tunga och det skulle de också ha haft om det vore det, med tanke på att Ronja har varit prickig sedan i mån och Maya sedan tis/ons.

Ssk som jag pratade med trodde därför att det var en vanlig virusinfektion och de smittar INNAN prickarna kommer, så det är fritt fram för oss att göra vad som. Det kändes skönt iaf!

• Disan

utteröga: Ronja hade lite feber i tis, men den försvann lika snabbt som den kom. De har inte röda tungor, som man skall ha vid scharlakansfeber. Men Maya ser för hemsk ut...

• Disan

flurran> Vi avvaktar... Dessutom har jag fel pa tagnentbordet och kan inte losa det... Suck! Ar sa trott att jag dooor... (fantisera om prickarna over a, a och o)

• Disan

mirix> Spelar det ngn roll om hon ar homo eller inte?

• Disan

bt: Vi har desenthol lepheton som inte har gått ut Slå en pling om du behöver!

Ja!!! Mitt tagnentbord är normalt igen! Undrar vad som hände..?

urv: Tog det fem min att skriva det där???

Vi skall gå på festen trots all trötthet, Chris vill gå och jag vill ändå inte natta barnen själv och sitta här och uggla. Jag gör ett försök. I värsta fall kan jag ju åka hem innan min karl.

mirix: Åh! Jag som älskar att tåga Nej, inte min grej liksom, men en vanlig promenix ngn dag ställer jag upp på. Vi kan alltid ha med en banderoll eller två

• Disan

mirix: Vad menar du nu? Vill inte mormor eller dyl passa Mira?

• Disan

mirix: Men är det inte Noa som är sjuk? Jag kanske missförstod...

• Disan

Äh, alltid skall man vara efter!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5