• Anonym (uppsagd)

uppsagd som personlig assistent

Nu har min brukare ringt o sagt upp mej...
    Är det någon här som vet som kommer att hända nu?
    Hon har kommunen inget privat bolag...

Snälla skriv om du vet nåt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-30 17:19
    Har haft heltidsanställning o tillsvidare...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-01 21:54
    Har glömt skriva att jag e gammal..45år...

• Svar på tråden uppsagd som personlig assistent
  • Anonym (uppsagd)

ärligt talat så vet jag ej vilket jag är....

Min chef har nu ringt o sagt att jag har 1mån uppsägning.
    Hon sa oxå att den mån ska jag joba hos min brukare!!!det sa jag att det är väl självklart att jag ej gör...har hon sagt att hon ej vill ha mej så går jag väl inte dit igen?!

• Anonym (HÖKen)

Anonym (uppsagd) skrev 2009-03-30 19:00:00 följande:

ärligt talat så vet jag ej vilket jag är....Min chef har nu ringt o sagt att jag har 1mån uppsägning.Hon sa oxå att den mån ska jag joba hos min brukare!!!det sa jag att det är väl självklart att jag ej gör...har hon sagt att hon ej vill ha mej så går jag väl inte dit igen?!
    Om brukaren uttryckligen inte vill ha dig där - så FÅR du inte vara där! Enligt LSS är det brukaren som bestämmer över sitt eget liv.
  • Anonym (uppsagd)

vad bra!!jag VILL ej vara där heller..

• Diva

Anonym (uppsagd) skrev 2009-03-30 19:00:00 följande:

ärligt talat så vet jag ej vilket jag är....Min chef har nu ringt o sagt att jag har 1mån uppsägning.Hon sa oxå att den mån ska jag joba hos min brukare!!!det sa jag att det är väl självklart att jag ej gör...har hon sagt att hon ej vill ha mej så går jag väl inte dit igen?!
    Men det låter ju sinnesjukt. Klart du inte kan tvinga dig på någon som inte vill ha dig där. Men du är fortfarande anställd under LAS så de måste försöka hitta en annan tjänst åt dig. Bara ringa facket på stubben... Och se till att fåskriftligt ( tex mail) från din xhef p hur du förväntas aggera för annars kan de avskeda dig genom att hävda att du arbetsvägrat (integått till jobbet trots att du blivit ombed).
  • Ängeln 80

Men du kolla upp det där med 1 månads uppsägning för hos oss (kommunen) så har alla tillvidare anställda 3månader uppsägning...Å japp jag jobbar oxå som personlig assistent

• Diva

Ängeln 80 skrev 2009-03-30 19:09:47 följande:

Men du kolla upp det där med 1 månads uppsägning för hos oss (kommunen) så har alla tillvidare anställda 3månader uppsägning...Å japp jag jobbar oxå som personlig assistent
    Tänkte på det också. De flesta kollektivavtal har ju faktiskt längre uppsägningstid då uppsägning sker från arbetsgivarens sida än om den anställde säger upp sig...
  • Anonym (uppsagd)

har varit hemma 1 v för vinterkräk o 3 v för ÖLI
    A

nonym skrev 2009-03-30 17:47:24 följande:
    Jag kan förstå brukaren för det är ett jäkla meck om assistenten är sjuk ofta och det är någon annan som ska gå brukaren till handa, den personen är inte van, osv...Klart man kan bli sjuk men är man sjuklig kanske man ska ha ett jobb där inte en funktionshindrad person är beroende av att man kommer som i fallet personlig assistent.
  • Lavish

Tycker uppsägningen låter skum ärligt talat. Vad jag vet är det svårt att säga upp folk från fasta anställningar inom offentlig sektor. Kolla upp dina rättigheter och ge inte med dig så lätt! Jag tror inte din sjukdom är anledning att säga upp dig och arbetsbrist kan de bara säga upp dig för om det faktiskt föreligger en sådan. Det verkar jävligt misstänkt att det var brukaren som först hörde av sig till dig om det är kommun du är anställd hos.

• Anna Paulita

Har du fått varningar?

• Anonym (uppsagd)

inte en enda

Svar på tråden uppsagd som personlig assistent