• grön banan

Positivt med islam?

Islam är ingen religion jag brinner särskilt för, så nu vill jag att ni som är muslimer eller känner de som är muslimer, brer på om det positiva med religionen. Ös på. Kommer att fråga saker, men inte säga att ni ska ändra er.

• Svar på tråden Positivt med islam?
  • kokos

Oj snacka om tvärtom Man ska inte dra alla kommuner över samma gräns, men jag blev grymt avskräckt....

usch vilken jobbig sits du måste ha haft! Så tråkigt när sådant händer. Jag hade bara jobbat där i tre månader som timmis på vikariat. Hon hade jobbat där i 13 år så du kan ju tänka dig hur jag mådde..... Blev sjukskriven tillslut....

• grön banan
    kokos skrev 2009-04-03 09:05:02 följande:
    Oj snacka om tvärtom Man ska inte dra alla kommuner över samma gräns, men jag blev grymt avskräckt.... usch vilken jobbig sits du måste ha haft! Så tråkigt när sådant händer. Jag hade bara jobbat där i tre månader som timmis på vikariat. Hon hade jobbat där i 13 år så du kan ju tänka dig hur jag mådde..... Blev sjukskriven tillslut....
    Jag hade jobbat där i 8 år o hon började när jag var mammledig. Min läkare ville sjukskriva mig, men han var rädd att f-kassan inte skulle godkänna det.
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 09:07:15 följande:
    Jag hade jobbat där i 8 år o hon började när jag var mammledig. Min läkare ville sjukskriva mig, men han var rädd att f-kassan inte skulle godkänna det.
    trivs du där du jobbar nu då?? Snacka om att vi är OT
  • grön banan
    kokos skrev 2009-04-03 09:08:34 följande:
    trivs du där du jobbar nu då?? Snacka om att vi är OT
    Gör inget med stöttande OT. Jag studerar nu o trivs för det mesta bra. Har sommarjobbat på samma ställe 2 somrar o ska dit i sommar igen. Är personlig assistent o trivs jättebra med brukare o alla kollegor utom en bitch. Men hon har säkert inte fått nåt på länge. Träffar ju bara henne vid avlösning.
  • kokos
    grön banan skrev 2009-04-03 09:21:05 följande:
    Gör inget med stöttande OT. Jag studerar nu o trivs för det mesta bra. Har sommarjobbat på samma ställe 2 somrar o ska dit i sommar igen. Är personlig assistent o trivs jättebra med brukare o alla kollegor utom en bitch. Men hon har säkert inte fått nåt på länge. Träffar ju bara henne vid avlösning.
    Man kan ju inte älska alla..... Helt normalt att det finns någon som man inte kan med! Skönt att du trivs bra! Det är alltid roligare att gå till jobbet då...
  • grön banan
    kokos skrev 2009-04-03 09:22:39 följande:
    Man kan ju inte älska alla..... Helt normalt att det finns någon som man inte kan med! Skönt att du trivs bra! Det är alltid roligare att gå till jobbet då...
    Nej, man kan inte älska alla och denna person gjorde inget för att andra skulle älska henne. Hon älskade inte mig, men man beter sig inte så för det.
  • Kinya

En fråga: Varför fastar även barnen under ramadan? Jag frågar eftersom en vän till mig jobbar på en skola med många muslimska barn och hon berättar att de barnen som fastar är jättetrötta och gnälliga i skolan under ramadan och har väldigt svårt för att koncentrera sig på lektionerna. Är det Koranen som säger att barnen ska fasta eller är det föräldrarna som anser att det är det rätta?

• grön banan
    Kinya skrev 2009-04-03 09:48:59 följande:
    En fråga: Varför fastar även barnen under ramadan? Jag frågar eftersom en vän till mig jobbar på en skola med många muslimska barn och hon berättar att de barnen som fastar är jättetrötta och gnälliga i skolan under ramadan och har väldigt svårt för att koncentrera sig på lektionerna. Är det Koranen som säger att barnen ska fasta eller är det föräldrarna som anser att det är det rätta?
    Skolan kan hindra barnen från att fasta innan de börjat högstadiet eller gymnasiet, eftersom det är farligt för dem.
  • kokos

Vad jag vet så är barnen (som kvinnor med mens, gravida, sjuka och resande) befriade under ramadan från att fasta. Men jag vet även barn som VILL göra det självmant.... Tvinga barnen är iallafall i mina ögon FEL

• grön banan
    kokos skrev 2009-04-03 09:51:40 följande:
    Vad jag vet så är barnen (som kvinnor med mens, gravida, sjuka och resande) befriade under ramadan från att fasta. Men jag vet även barn som VILL göra det självmant.... Tvinga barnen är iallafall i mina ögon FEL
    Här måste jag faktiskt säga att barn i så fall får testa att hoppa över ett mellis. Har tyvärr varit med om femåringar som blivit tillsagda att fasta på förskolan.
Svar på tråden Positivt med islam?