• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

ja du petra du e helt otrolig va du ställer upp med middagar och äter inte änns själv! du e för gullig du*

• Brodsmulan

Johanna.. uscha.. vad är det då som hänt, krock mellan personbilar? Lär kila in på lindenytt och kolla vad som står.. Jobbar han inom ambulans eller brandkår din Magnus?
    Finns inget jag avskyr mer än att höra ljudet av ambulans eller brandbil, man vet ju att det är något illabådande, men tycker det är ganska bra regel de har att stänga ner signaler när de åker förbi typ aldreboende för att inte oroa, märks väl hur mycket det tär på gamla, så fort något åkt förbi här uppe så ringer farmor, dels för att tala om att hon är okej och dels för att få veta åt vilket håll bilen/bilarna åkt.

• Peand

Godkväll, gästerna har gått till sin husvagn för att sova. Trötta efter resan. Gissa vad jag passar på att göra då......Det trode ni aldrig att jag skulle sätta mig vid datorn, ovanligt....

Cissi - står inget på Lindenytt men jag hittade på Nerikes att det var en krock mellan en motorcykel och en bil. Motrcyklisten hade tagits till Linde för operation och bilisten var också förd till Linde. Om de blir förda till Linde istället för USÖ så kan det inte ha varit livhotande...Kan man ju hoppas iallafall...

Då Johanna förmodligen sitter och frossar i en godmiddag och har inte tid med denna sajt är jag så fräck så jag svara på din fråga till henne. Hur ska du annars kunna sova inatt??
    Magnus jobbar som fotograf och åker därför ut på sånna uppdrag ibland. Hoppas att du inte tog illa upp nu Johanna för att jag svarade i ditt ställe??

• Brodsmulan

Nä, då är det nog ingen fara, hade det varit så så hade de nog tagit dem till usö som du säger. Usch, händer mycket otäckt och tyvärr är nog motorcyklar något jag har svårt för.. när vi åkte hem i törsdags från Örebro satt jag och höll andan bra länge.. Kenneth va på väg och skulle köra om en bil men hade inte vridit ut helt och zoooooooooooom sa det bredvid bilen så kom en motorcykel om oss.. huu.. om han vridit till lite häftigare.. och den farten han höll så lär motorcyklisten legat på minst 180 och det var omkörning på omkörning.. jobbigt värre är ju att man ser så fruktansvärt långt på riksvägen.. men tog inte många minuter innan han var helt ur synhåll, men det var otäckt, var helt hundra på att man skulle få komma till en olycka där den ingick.

Ah, fotograf, ja men det är ett yrke det också tänkte inte på det, blev ju de akuta yrkena man fick i tanke å japp, jag är en nyfiken människa som frågar annars får man inget veta *s* Har en storebror som också är duktig med kameran, har en så'n svindyr sak som de gånger de är hemma (bor på lidingö) man direkt sätter barnen framför, får ju typ bildmakarna bilder där

• Peand

Ja, visst är det otäckt med motorcyklar man itne har kolla på. De kan komma så fort...Men snart är deras säsong förbi.
    Höll på att backa in i en bil när jag körde ut från parkeringen på Brohallen idag. Kan garantera att han inte var där när jag kollade, vilket jag gjorde flera gånger. Men helt plötsligt tutade det väldigt och då var han i min bak, eller jag i hans nos - en tolkningfråga. Tror han kom i en himla fart in i en ruta utan att jag så det. Hur som helst såg inte gubben ut att ha mig på sin favoritlista.....

Vad bra att ha en bror med bra kamera och som dessutom kan ta kort. En sån bror skulle jag oxå vilja ha. Min är polis och det är väl inte så man önskar att man ska behöva utnyttja hans tjänster....
    Men du vad dåliga vi är och ta kort på Jonas!! Blev verkligen som alla sa att man tar massor på först och sedan knappt något på andra. Skäms nästan!! Har digitalkamera så jag kan ju inte skylla på krångel på framkallning, det är väl helt enkelt att man inte hinner, eller tänker på samma sätt. Skärpning!!

• englamax

brodsmulan- jo han e press fotograf .. ska inte skriva priser på kamera här if folk e ute och kikar och kommer på nå dumma tankar

Peand- jo tack det e bra så slapp cicci fundera mer på det! förästen idag har jag kollat upp vad som krävs för betyg förl att läsa till förskole lärare på högskola och jag har betygen som krävs...snacka om att jag vart glad...slipper läsa upp betygen ,så jäkla härligt , så jag tänkte börja läsa nästa höst på distans (masugnen-karlstad) ...jasså dom fick natta ihusvagnen...klart du kikar in här..jag har nyss komit hem och va ba tvunngen att ta en titt;-P

Mysan + alla andra- nu har jag pratat med uffe som har hamd om folkan bio och han kan gärna ordna mammabio ..men det måste komma minst 40 pers för att d ska gå runt för dom...men det kanske går att ordna! han kan ta hem vilken film som hälst..gammal eller ny! han kan även ordna så att vi mammor får se en filmen typ kl 16:oo som går senare kl19:00 för alla om man säger.... men vi skulle som sagt försöka få ihop 40 intreserade och komma överäns om tid...dom kan köra vilken tid som hällst och så skulle vi lägga ett datum som förslag men det tar några veckor att få hem en film..... kanske kan sätta upp lapp på kyrkis för dom har 25 pers tis och 25 fredag och hoppas på att många nappar kanske kan sätta lappar på stan oxå och typ att dom ringer till mig om dom e intreserade el nå..vad tycker duom det?

• Brodsmulan

Johanna.. åh, börja läsa på Masugnen.. Cissi vill bax Uscha, har läst i hela 5år nu. Våren 2000-våren 2002 kompetensläste jag på Masugnen, läste upp mina sorgliga betyg från Lindeskolan, hade ju faktiskt riktigt bra betyg egentligen men fick ju ma precis på våren när vi tog studenten och tappade massvis med betyg då. Men ändå kan jag säga att det är toppenkul att läsa som vuxen, men uppskattar det på ett helt annat vis.
    Hösten 2002 började jag vid Karlstad och där har jag läst specielpedagogik och affärsrätt, ville ha lite juridik och jöken va full (juridisk översiktskurs) men hade samma lärare. På våren 03 började jag i Lund också och läste där psykologi.. huuu.. där kan man snacka om högt tempo och höga förväntningar.. Karlstad är betydligt lugnare. Åsså läste jag bistånd i Lund samtidigt, både i Sverige och utomlands handlade den om, men det dialog och religion som fokus, alltså kulturkrock kan man också kalla det. Hösten 03 läste jag igen mot Karlstad och då vuxenpedagogik och så Etik/människosyn i Gävle.. allt för att jag trodde att jag skulle kunna plocka ihop en högskoleexamen på poäng, bara det att ingen talade om för mig att jag var tvungen att vara på ett och samma universitet för att vara säker på att tillgodoräkna mig alla poäng.. he, he.. tror ni att jag kunde det? Nä, så var ju inte fallet, så jag har 80p visserligen erfarenhet, men totalt bortkastade pengar vad kommer till lån.
    Det var då behandlingsass jag hade tänkt använda de olika strökurserna till, fast med pedagogik som huvudämne så då fick man tänka om och nu har jag då läst 50p av 80p på Campus i Kopparberg och om 9mån kan jag ääääääntligen kvittera ut den examen som jag jobbat på i bara drygt 5år

Petra.. tråkigt nog så är han inte här så ofta bror min. Ia75 heter svägerskan här inne.
    Men visst är det så, har megamassa kort på musse bus som liten, ehm.. kan ju inte påstå att morgan va lika mycket plåtad.. jo, de första månaderna *s* sen är det glapp, så kommerm an på vad lite kort man tagit.. å så glapp igen *s* Just nu har vi ingen digi längre, den bet vovven sönder, men har väl 7 rullar som ska iväg på framkallning.. va ett tag sen man skulle skickat.. aja, händer väl lagom till jul eller nått.

Idag vaknade jag av bara lite molande iallafall, ryggen verkar ha gett med sig *ta i trä* men så här va det innan det blev som värst, lungt på morgonen så törs inte hoppas än, men ska ta mig en alvedon för att få bort allt. Kenneth å Rasmus är på poolspel i Järnboås och gammelfarmor skulle dra ner Morgan å spela kort med han så jag kan få sova lite, även om jag sovit ganska bra inatt, mellan 2-7 helt sammanhängande är mer än jag gjort på en vecka.

• Morots mamman

Godmorgon alla goa glada tjejer, tänkte bara önska er en bra söndag...

• englamax

~*~God morgon~*~

cicci- ojojoj vad du skriver...försökte hänga med..hm.. men skönt att du snart e klar med din utbilning iaf*

morotsmamman- önskar dig detsamma! idag kommer mamma från borlänge och hälsar på med max morbro anton...hahaha...10 månader och morbror..jag ska få max att kalla honom morbror anton, så när dom e ute och leker så ropar max "Morbror Anton" och då kommer en jämn årig kille springande "vad e det?" ...skulle se bra dumt ut i 3 års åldern! allt bra med dina grabbar?

Svar på tråden LindeMammor05