Johanna.. åh, börja läsa på Masugnen.. Cissi vill bax
Uscha, har läst i hela 5år nu. Våren 2000-våren 2002 kompetensläste jag på Masugnen, läste upp mina sorgliga betyg från Lindeskolan, hade ju faktiskt riktigt bra betyg egentligen men fick ju ma precis på våren när vi tog studenten och tappade massvis med betyg då. Men ändå kan jag säga att det är toppenkul att läsa som vuxen, men uppskattar det på ett helt annat vis.
Hösten 2002 började jag vid Karlstad och där har jag läst specielpedagogik och affärsrätt, ville ha lite juridik och jöken va full (juridisk översiktskurs) men hade samma lärare. På våren 03 började jag i Lund också och läste där psykologi.. huuu.. där kan man snacka om högt tempo och höga förväntningar.. Karlstad är betydligt lugnare. Åsså läste jag bistånd i Lund samtidigt, både i Sverige och utomlands handlade den om, men det dialog och religion som fokus, alltså kulturkrock kan man också kalla det. Hösten 03 läste jag igen mot Karlstad och då vuxenpedagogik och så Etik/människosyn i Gävle.. allt för att jag trodde att jag skulle kunna plocka ihop en högskoleexamen på poäng, bara det att ingen talade om för mig att jag var tvungen att vara på ett och samma universitet för att vara säker på att tillgodoräkna mig alla poäng.. he, he.. tror ni att jag kunde det? Nä, så var ju inte fallet, så jag har 80p visserligen erfarenhet, men totalt bortkastade pengar vad kommer till lån.
Det var då behandlingsass jag hade tänkt använda de olika strökurserna till, fast med pedagogik som huvudämne så då fick man tänka om och nu har jag då läst 50p av 80p på Campus i Kopparberg och om 9mån kan jag ääääääntligen kvittera ut den examen som jag jobbat på i bara drygt 5år
Petra.. tråkigt nog så är han inte här så ofta bror min. Ia75 heter svägerskan här inne.
Men visst är det så, har megamassa kort på musse bus som liten, ehm.. kan ju inte påstå att morgan va lika mycket plåtad.. jo, de första månaderna *s* sen är det glapp, så kommerm an på vad lite kort man tagit.. å så glapp igen *s* Just nu har vi ingen digi längre, den bet vovven sönder, men har väl 7 rullar som ska iväg på framkallning.. va ett tag sen man skulle skickat.. aja, händer väl lagom till jul eller nått.
Idag vaknade jag av bara lite molande iallafall, ryggen verkar ha gett med sig *ta i trä* men så här va det innan det blev som värst, lungt på morgonen så törs inte hoppas än, men ska ta mig en alvedon för att få bort allt. Kenneth å Rasmus är på poolspel i Järnboås och gammelfarmor skulle dra ner Morgan å spela kort med han så jag kan få sova lite, även om jag sovit ganska bra inatt, mellan 2-7 helt sammanhängande är mer än jag gjort på en vecka.