• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

Druvan- vart e du..har inte sett dig här på några dagar?? vi ska till svärföräldrarna idag ..tar med overllen dit ifall du e hos dina svärföräldrar..man vet juh alldrig!

• Morots mamman

Halloj tjejer, hur e eran lördag då? själv e mitt huvud som ett töcken usch skulle bara vilja sova eller vara för mig själv å slippa höra gnäll å hö hö hö högfärdshostan *asg* USCH SÅ BORTSKÄMD HAN ÄR!

cissi= ja det skulle vara kul å komma på en fika men jag har aldrig någon bil den har gubben te jobbe jämt men en helg skulle man nog kunna klämma in det.. Är det något du behöver till skrutten? för de va en han va? jag har ur växta kläder, skötbord å lite sånt jag inte behöver mer om det skulle vara något...

kramiz

• Peand

Hurra jag fick tid över att dra igång datorn....

Får börja med att tacka för gratulationerna. Tack, tack.... Mål....JA du det kan mna undra. Första delmålet nu är att väga så som jag gjorde innan Jonas, ca 5 kilo kvar. Gickk visserligen "bara" upp 18 kg, men pga av en lite deppig tid efter förlossnignen la jag på mig mer än vad jag vägde höggravid. Att man aldrig lär sig... Andra delmålet är att väga vad jag gjorde när jag gifte mig. Ca -25 kg till. SEDAN är det bara ett 8-10 kilo finjustering enligt alla tabeller.... Så resan är lång. Villken bild av mig det måste bli i era hjärnor nu - rena heffaklumpen....Men visst var det du Cissi som gillade Nalle Phu???

Ang min irritation här hemma. Vi har också ett system om vad som ska göras för att få veckopengen, mycket likt ditt. Jobba extra får han också för att tjäna mer pengar, vilket han med glädje gör. Men irritationen i morse var nog mest på den STORA pojken - maken..Han var jäktad och skulle iväg och lassade in massa skit i hallen medan jag stod och plockade undan. Då tände det till. Dessutom hade han ju inte tid att ta reda på det. PLANERA!!!Vet att detta är en ömpunkt i vår tillvaro och ibland får man nog. Behöver rensa ut lite ibland. Förlåt att ni blev inblandade....

Johanna - det blir Jesper som får flytta ut i uthuset - inte jag..... Kan dessutom berätta att det var levenade ljus på borden här med. Älskar att det börjar bli mörkt för då blir det så mysigt...Massor av ljus går det år. Har Maxen blivit sämre med förkylningen??
    Pappa och hans fru har Fyndhuset och jag och mamma brukar hjälpa till där ibland. Och idag var en sånn dag, men i och med att jag skulle få folk här skulle mamma stå själv. Men jag hann ju och hålla henne sällskap. Mina föräldrar har ett mycket annurlunda förhållande som skilda. De är bästa vänner och har andra företag tillsammans, där även pappas fru är med. Pappa brukar skämta om han och hans två fruar....Men mamma och pappa har känt varandra sedan de var små och alltid varit vänner...

Vad dumt att det inte släpper än Cissi...Det är ju inte meningen att du ska gå och ha ont. Hoppas det blir bättre snart.

Jösses vad jag har uppehållt er nu då. Skriver lika mycket som jag är pratglad. Vissa kan ju intyga det....

• Brodsmulan

Petra.. så är det ju, ett förhållande som går på rosor är det något knas med, har våra upp och nedgångar här med men är nog jag som lärt mig mer och mer att stampa ner fötterna och säga ifrån, kan tillägga att jag fått lärt min käre maken exakt ALLT sen vi flyttade ihop för 13år sedan, då kunde han inte ens koka makaroner, tvätta.. *småler* mm.. inte ett plagg hade densamma färg från början å för att inte tala om dammsugning, det gjordes minst 5cm från väggen. Men det går att lära gamla hundar sitta
    Nä, det ska gå upp och ner, man ska gräla lite för att rensa upp, det är bara sunt, värre är väl om man bara tiger och tar emot. Men hans okunskap har jag vänt till att grabbarna bara ska lära sig för deras tjejjer ska inte behöva den striden på så vis, det ska bli en självklarhet för deras del. Vi lever i ett jämställt samhället och det är tyvärr vår generation som är 'krockande', många av killarna i vår ålder är uppfostrade att bli uppassade av tjejjen som går hemma och servar, å vi kvinnor har ställt in oss på den jämställda marknaden.. men tror att nästa generation kommer få det lättare på det viset, alltså de som ungefärligt nu går ut i egna hem och framåt.

Sen att man känner sig vilsen och tom många gånger när man går hemma gör ju inte saken bättre, men man tappar ju en bit av sin identitet när man inte har jobbet, många gånger tror jag att karlarna inte tänker på det. Vi hade ett väldigt nära bryt här för något år sedan, mycket av detta kom utav att jag läste helt på distans, va hemma jämt, kommer ingenstans för att jag inte har körkort och dessutom drog 90% av lasset här hemma, man bara försvinner och det är en väldigt farlig punkt, då är det hög tid att byta livsstil, men man lär av erfarenheter och allt vi tar oss för är en erfarenhet.

• Brodsmulan

Linda S.. japp, är en liten kille.. tack för erbjudandet men just nu är det inget alls. Hade ju det mesta inköpt till Ludwig, är bara vagnen vi sålt och köpt ny, klarar inte av att använda samma vagn, kläder köper jag av Sinikka och har massa kolla in länken i mina länkar.. och JAPP, hon har Nalle Puh

• englamax

halo hallo... här e det städning som gällt halva dagen.. städning en lördag?? jo så e det för inte hann jag med det iveckan med alla träffar och allt vad det heter...max morbro och hans köna kom och hämtade max och tog en låååån promenade så vi kunde städa oavbrutet! slipper tilloch med fixa käk i kväll..ska över till max farmor & farfar och käka mumma mat .....Men nunär max e hemma igen blir det inte mycket städa och när jag gick förbi datorn sa va det precis som den ropade på mig så jag va tvungen att sätta mig en stund...men nu bökar max så jag ska gå och undehålla han...

ja petra det va underligt..bästa kompisar oxå..e hon inte svartis då din pappa nuvarande fru? och JA petra e en pratglad mamma*

• Peand

Cissi - jag kunde inte har skrivit det bättre själv. Du slår precis huvudet på spiken. Tänk vilken björntjänst vi skulle göra våra småkillar om vi gjorde allt för dem...Nä fy, aldrig!
    Visst kunde Pelle "ganska" mycket när vi träffades men att han är enda barnet märks faktiskt ibland fortfarande. Han kan var lite egoistisk i vissa lägen och då brukar jag bara påminna honom om att han har en familj oxå!!
    Tror som du att ett förhållande bär man bestämt hävdar att man aldrig har menings skildaktigheter, är det något knas med. Men huvudsaken är att man har en stabil grund i förhållandet så man alltid har något att stå på och bygga vidare ifrån.

Nu måste jag bara kolla in dina länkar.....

• Peand

Johanna - Mamma har väl haft perioder när det inte alltid har varit så roligt. Pappa lämnade ju henne för sin nuvarnade. Men samtidigt som skilsmässan blev klar startade mamma och pappa en egen byrå där de fram tom dags datum fortfarande jobbar. Sedan har Lisbet (pappas fru) kommit in allt mer eftersom tiden har gått. Idag tror jag nog att mamma kanske tom kan vara till viss del "glad" över det liv hon lever idag. Självständig och fri för att göra vad hon behagar, samtidigt saknar hon ju att inte ha någon. Men hon har varit själv i nästan 20 år så det är nog svårt att hitta den karln som törs sig in i hennes hem.....Hon är ju inte beroende av någon...

Vad mysigt att bli bjuden på middag. Här är det bara jag som bjuder och dessutom äter jag inte...

• Peand

Usch, nu måste jag visst logga ut!!!! De har ringt och sagt att de börjar närma sig...
    Ses och hörs snart igen!
    Ha en fortsatt trevlig helg!!!!

• englamax

jaha själv så länge..hon e inte intreserad av förhållande häller eller? kan tänka mig att e man van att ha allt på sitt eget sätt så kan det va svårt att släppa in nån efter 20 år... nej nu sover max och magnus e ute på jobb (ev. döds olycka vid mellersta infarten till linde hämskt) ....så nu sitter jag här och faktist äter samtidigt *skäms på mig e jag så beroende att jag äter vid datorn...men man ska hinna med så mycket som möjligt på den lilla tid man har åt sig själv

Svar på tråden LindeMammor05