Petra.. så är det ju, ett förhållande som går på rosor är det något knas med, har våra upp och nedgångar här med men är nog jag som lärt mig mer och mer att stampa ner fötterna och säga ifrån, kan tillägga att jag fått lärt min käre maken exakt ALLT sen vi flyttade ihop för 13år sedan, då kunde han inte ens koka makaroner, tvätta.. *småler* mm.. inte ett plagg hade densamma färg från början å för att inte tala om dammsugning, det gjordes minst 5cm från väggen. Men det går att lära gamla hundar sitta
Nä, det ska gå upp och ner, man ska gräla lite för att rensa upp, det är bara sunt, värre är väl om man bara tiger och tar emot. Men hans okunskap har jag vänt till att grabbarna bara ska lära sig för deras tjejjer ska inte behöva den striden på så vis, det ska bli en självklarhet för deras del. Vi lever i ett jämställt samhället och det är tyvärr vår generation som är 'krockande', många av killarna i vår ålder är uppfostrade att bli uppassade av tjejjen som går hemma och servar, å vi kvinnor har ställt in oss på den jämställda marknaden.. men tror att nästa generation kommer få det lättare på det viset, alltså de som ungefärligt nu går ut i egna hem och framåt.
Sen att man känner sig vilsen och tom många gånger när man går hemma gör ju inte saken bättre, men man tappar ju en bit av sin identitet när man inte har jobbet, många gånger tror jag att karlarna inte tänker på det. Vi hade ett väldigt nära bryt här för något år sedan, mycket av detta kom utav att jag läste helt på distans, va hemma jämt, kommer ingenstans för att jag inte har körkort och dessutom drog 90% av lasset här hemma, man bara försvinner och det är en väldigt farlig punkt, då är det hög tid att byta livsstil, men man lär av erfarenheter och allt vi tar oss för är en erfarenhet.