• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

peand- ja då ska du kanske va glad att dom hade husvagnen med dåom hon e så morgon pigg ja jag hade ju morasan och henne lilla familj här...så trevligt så, och mat har jag oxå lagat ikväll blir så trött på att äta både mackor morgon och kväll så jag brukar gö mat på kvällen me och så älskar jag juh mat oxå ...urs va trött man bli när man haft huset fullt med folk(lägenheten:rättar mig själv mina två otämjda kusiner från löa kom hit idag oxå så det va fullt ös på eftermiddagen (linda G du kanske fattar va jag menar med otämjda) nej nu måste jag gå och diska..har inte blivit av när man haft främmande...ha det bra*

• englamax

Druvan- ja jag uindra vart du tagit vägen ..men då förstår jag! jo visst kan vi ses i veckan..vore skoj! jaha e kevin förkyld nu+ varenda unge i stan verkar va förkyld eller vart eller e på G.... men nu börjar max förkylning lätta *skönt

• Druvan

Johanna; Ska strax göra mannen sällskap till sängs, är rätt slut efter ha varit vaken sedan ca 5.30 då Kevin absolut inte ville sova mera.
    Tog honom till vår säng och han pratade glatt och hade inga planer på att sova mer så man fick visa vilken bra mamma han har fast man helst av allt bara SKULLE GÖRA ALLT FÖR ATT FÅ SOVA!!!!!!!!!!!!!!!
    7.30 Hoppade jag sedan in i duschen så fick hans pappa ta över "disskussioner dem emellan.
    9.00 åkte vi till min mamma och Emil fortsatte till Kopparberg för att se på Rally.

Bäst att skynda mig till sängs om hopp att få sova några timmar, Kevin har nu i helgen vaknat 23 och 24 och velat haft första nattmålet och då blir ju natten lång med 2,5 timmars mellanrum som det oftas är.
    Puh, kämpigt att vara Mamma!

Vi hörs och kanske ses imorgon. Godnatt på er alla mammor!

• Brodsmulan

Ikväll känner jag mig lite uppåt, det börjar ge lite resultat av penicillinet, har inte tagit allt för många alvedon idag och just nu tror jag att jag är inne på min 6e timma utan, känns hoppfullt, blir ju lite orolig för funktionen av njurarna, vill ju helst ha dem kvar och fungerande

Diska.. näää.. det gör jag imorgon när grabbsen satt sig på bussen. (Fast du Johanna har ju maxen hemma så du får ju passa på när han sover) Det är bra att utnyttja tiden de inte är hemma, på kvällarna blir det väl lite snabbplock men sen vill jag gärna ha 'min tid' när de sover, slö surfa en stund, läsa lite, glo lite på dumburken. Alla sånna måsten, visst måste göras, men försöker prioritera så att både de och jag får den tid man behöver.
    Min gulliga farmor gav mig en tavla första julen efter att jag fått Rasmus, på den står det:
    "Att städa när barnen är små är som att skotta snö när det snöar".
    Detta brukar jag faktiskt ha i tanke. Livet är för kort för att slösas bort!

Men nu ska jag gå in på hm och kika.. ja, bara kika har redan ett paket på posten för alldelens för många pengar att hämta ut, Rasmus vinter/regn kläder, Morgan fick sina förra månaden.. men det är inte klokt vad kläder kostar, uscha buscha. Svåraste kommer ju nu att övertala dem att det är fint väder men ändå kallt.. fy skrutt imorse va det ju under nollan.. brr.. nu blir det snart vinter.

• Peand

Tänkte bara säga hej på er och godnatt!

Johanna - Verkar som om du har haft fullt hus/lägenhet hela dagen. Då är det ganska skönt när kvällen kommer. Här var jag slö i kväll och kom inte på något till middag så det slutade med att de fick en "sightseeing" in till Linde där vi hämtade pizza....Nu har det ätits och fikats i två dygn så det kanske inte är konstigt att insperationen tar slut ibland.Men jag kan ju säga att det var ingen som led utav att få pizza - konstig ellr hur??

Jessica - stackars Kevin och hans trötta mamma. Hoppas att han sover bättre i natt och i morgon bitti. Det tar på krafterna när de sover så där dåligt. Inte lltid lätt att hinna sova igen något på dagen heller.

Johanna - igen!!!! Visst är det lungt den här veckan??Ses vi "bara" på tisdag och fredag elelr har jag missat något. Känns som om jag håller på att tappa greppet på dagarna och det är väldigt ovanlite för att vara jag.... Ännu mer ålderstecken....

• leolina

hej o hallå! Nån som varit på me and i party nångång?
    Jag har skickat in en anmälan om att jag vill ha ett party,få se om det blir något....man skeulle bjuda 10,helst 15 personer,så ni är ni intresserade får ni mer än gärna komma!
    www.meandi.se kan ni titta på kläderna!
    Här hemma har jag o Malva haft magsjuka,o nu är vi förkylda! uscha meja!
    Har börjat motionera lite smått för att orka gå till dagis om ca 1 månad....bara uppförsbacke!Skulle ha gått på prova på aerobics i veckan men jag blev för lat!!!
    ni som har störrre barn- coop forum i örebro har bävernylon kängor från strl 24, 99 kr...köpte åt lucas o de verkar bra!Jaha o inte har man fått på sig kläderna än,,,,ska nog klä på mig nu!
    Ha det bra!

• Brodsmulan

Madeliene.. är det sånna symboler på alla kläder?

Men nu ska jag få iväg mina små monster, har inte tid att sitta här inte... än men har en kompis på forumet som det gick igång för inatt och är ju så benat nyfiken så lär ju kika om hon hade åkt in eller inte.. spännande..

• Peand

Hej och godmorgon på er!

Då var det måndag morgon igen och allt är återigen som vanligt. Visst är det kul att ha folk här över helgen men det är ganska skönt när man får vara själv också...Två helger i rad dessutom. Men sen händer väl inget på ett helt år....

Cissi - Älskar texten på din farmors tavla. Helt rätt! Vad skönt att du börjar må lite bättre också, och visst är det bra att ha kvar njurarna. De fyller ju en viss funktion!!

Har också lite problem med att få Jesper att förstå att det är kallt ute! Dessutom är det ju inte lättare när det är sommar värme på dagen. Tycker inte om den här perioden mellan sommar och höst. Lager på lager som man kan skala av sig gäller...

Jessica - Glömde fråga, var du och Kevin på kyrkis i fredags? och i så fall hur var det??

Nä, nu ska jag ta en djupdykning i garderoben och rensa ut rejält. Känns som om det är ett sådan väder idag. Hoppas Jonas sover länge!!

• MaLevi

Godmorgon på er!

Skönt att höra att du Cissi börjar bli bra. Gillar skarp din farmors tavla. Det ska jag tänka på när jag försöker hinna med allt härhemma

Helgen här har varit lite lugnare än vad jag trott. Storstädningen hos mamma var nästan klar när vi kom, bara vinden kvar och det gick på några timmar. Sen gjorde vi en runda i g-hyttan och hälsa på alla släktingar som man inte ser för ofta Fick lite förmaningar om vad vi ska mata med och inte men, men de vet inte vad jag tar till mig och inte

Idag är sambon hemma och sjuk så Petra vet inte hur det blir imorgon med samåkning till kyrkis. Hör av mig senare idag här inne.
    Blir det fika efter kyrkis?

En fråga, tror ni att det fungerar med att ta med Levina till frisören? Ska klippa mig imorgon och hittar ingen barnvakt. Har jag tur så sover hon eller bara ligger och är glad men det är vaccin dax på fm och jag klipper mig inte förrens vid 14.00. Vad tror ni? Hon reagerade inte på sprutan förra gången....

• Druvan

Godmorgon på er!

Ny vecka med nya tag.

Petra: Ja, det är rätt kämpigt att vara mamma ibland och ha knöliga barn med hoppas och tror att det ska bli bättre snart.
    Man hinner som sagt var aldrig nästan ta igen sovtid som man missat och då känner man sig inte utvilad eller på topp.

Ja, vi var på kyrkis i fredags men det var ingen höjdare.
    kevin kräktes rejält bara en liten stund efter vi kommit dit och jag fick torka av kläderna mina så gott det gick, inte alls fräsch och gå runt där och lukta spya.
    Många tittade också och tyckte nog att det inte var fräscht.
    Det var sedan mycket större barn i 1-2-3 års ålder som kunde greja med allt möjligt medan jag satt med Kevin och tittade på.
    Hade ingen direkt att prata med förutom hon Linda som jag gick dit med men hennes pojke är ju snart 11 månader och förflyttade sig hela tiden så då fick hon gå efter.
    Sedan somnade Kevin och då fick jag gå och kika hela tiden att han sov för jag hörde inte som han grinade för det var sånt liv från de andra barnen.

Pratade med Lisbeth om att jag ju hellre vill gå på Tisdagar och hon sa att det kan ju bli möjlighet att flytta över längre fram, frågan är bara hur längre fram?
    Vill ju flytta över nu!
    Såg också på tavlan att det var nog 6 st som ej kom eller iallafall glömt att kryss i att de var där så då undrar man lite.....

På fredag är det ju marken så då går jag ju inte och vet inte hur jag gör sedan.

Svar på tråden LindeMammor05