Ikväll känner jag mig lite uppåt, det börjar ge lite resultat av penicillinet, har inte tagit allt för många alvedon idag och just nu tror jag att jag är inne på min 6e timma utan, känns hoppfullt, blir ju lite orolig för funktionen av njurarna, vill ju helst ha dem kvar och fungerande
Diska.. näää.. det gör jag imorgon när grabbsen satt sig på bussen. (Fast du Johanna har ju maxen hemma så du får ju passa på när han sover) Det är bra att utnyttja tiden de inte är hemma, på kvällarna blir det väl lite snabbplock men sen vill jag gärna ha 'min tid' när de sover, slö surfa en stund, läsa lite, glo lite på dumburken. Alla sånna måsten, visst måste göras, men försöker prioritera så att både de och jag får den tid man behöver.
Min gulliga farmor gav mig en tavla första julen efter att jag fått Rasmus, på den står det:
"Att städa när barnen är små är som att skotta snö när det snöar".
Detta brukar jag faktiskt ha i tanke. Livet är för kort för att slösas bort!
Men nu ska jag gå in på hm och kika.. ja, bara kika
har redan ett paket på posten för alldelens för många pengar att hämta ut, Rasmus vinter/regn kläder, Morgan fick sina förra månaden.. men det är inte klokt vad kläder kostar, uscha buscha. Svåraste kommer ju nu att övertala dem att det är fint väder men ändå kallt.. fy skrutt imorse va det ju under nollan.. brr.. nu blir det snart vinter.