• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

leolina- jag kommer gärna..hel coola kläder (kläd galen morsa ) när var och hur??

• Druvan

Englamax: Vad har du för planer idag?
    Jag och Michelle tänker ta en promenad med vagnarna, du får gärna följa med om du har lust.
    Vi skulle träffas kl.13 så du kan väl fundera hur du vill göra........

• englamax

druvan- ja gärna....jag hänger på... men skriv i min mail vart vi ska träffas eller ska jag komma bort till dig?

• leolina

jag har inte sett kläderna själv i verkligheten så jag vet inte om det är tryck på alla kläder!
    Skickade in anmälan igår...får se om jag får nåt svar!HOPPAS!
    Jag älskar att shoppa barnkläder!
    Får se om jag o barnen går på kyrkis imorron..Jimmy är ledig så vi kanske stannar hemma o umgås istället!
    Idag har vi varit o gjort stan...fikade på frosth...lånade bakböcker på bibblan så nu ska det bakas....var in på skoshopen o provade rosa vinterstövlar på Malva...SÅ söta...synd bara att Malva har så tjocka ben så det gick inte att dra igen dragkedjan...inte ens i stl 21.
    jaja,nu ska jag gå o käka tacogratäng...mumsfillibabba!!!!!!

• englamax

leolina- det va riktigt tuffa tryck tycker jag...ja hoppas du får Godkännande! ja förstår om ni e hemma och umgås...missar nog inte så mycket på kyrkis låter som ni haft en mysig dag...åhh va gott me tacogratäng..åt jag i lördags ...riktigt mumsigt och inte kunde jag låta bli att ta mer fast jag va proppis smaklig måltid*

• MaLevi

Petra: Hade du provat att ge välling? Jo, ska vi börja med promenader runt i byn? Andra bybor som vill med kanske? Vilken tid på dygnet? Mig gör det inget om Jesper är med men det kanske är lättare för dig innan? Tusen frågor *flin*

Som jag fårstår det är välling och gröt samma sak (ni vet vad jag menar ) så då skulle jag kunna ge gumman välling istället för gröt till natten eller? SÅ mycket lättare att ge välling än att sitta och kladda med gröt när hon bara vill sova. Vilket välling tror ni man börjar med? Ska och handla idag

• MaLevi

Jessica: Det skulle inte märkas med en mer på tisdagar! Vi som har små sitter mest i soffan och skvallrar Värre vore det om man har stora...Tjata lite så ska det nog gå.

• Brodsmulan

Jenny.. är det inte enklare att ge tösen gröt på em och välling på kvällen? Bara en liten tanke.. visst de står sig oerhört bra på gröt om man ger det till kvällen, definitivt men jag skulle nog också som du säger ta välling, ofta har de ju svårt nog att bara hålla sig vaken med flaskan i munnen

• Peand

Jaha, då sitter man här igen...

Jenny - Nej jag har inte börjat ge Jonas riktig välling. Ger honom Baby Semp plus än så länge. Tror att det står på vällingen att den är från 6 månade, vet dock inte varför. Vi kan kolla imorgon när vi ska till BVC.
    Jag brukar ge Jonas gröt till frukost om han är tillräckligt pigg, annars blir det en flaska.
    Sista målet innan natten är alltid flaskan. Han kan få gröt eller en burk mat vid ca 18 tiden och sedan flaskan innan sängen, precis som det blir med vällingen sedan.

Promenader genom byn! Förmiddagar låter ju skönt för då behöver vi inte ha med Jesper. Älskar honom men ibland är det enklare att inte ha med en trotsig trulig sjuåring....Imorgon går det ju inte utan det fär väl bli på onsdag kanske. Självklart kan vi ta en eftermiddag också, får bara peppa Jeppe innan så han ser framemot att cykla runt med två skvallrande "tanter".

Hur är det med sambon? Är han en typisk karl som blir väääääldigt sjuk när han är sjuk? Isåfall känner jag med dig.......Då är du nästan två barns mamma idag!!

Druvan - synd att det blev så i fredags. Men som Jenny skriver så förstår jag inte varför ni inte kan gå på tisdagar. Men det går nog att ordna snart.

Nej, nu är det läxförhör......

• Morots mamman

Halloj tjejer, någon här?

Svar på tråden LindeMammor05