• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

peand- då kan jag ha den här på vagnen och den andra på han rum

• Peand

Grattis Johanna. Då behöver du ju inte fundera på vart du ska sätta dem, riktigt smart....Bra service av företaget. Sånt tycker jag om!!

• englamax

ja kanon ..dom bad så mycket om ursäkt och sa direkt att dom skickar en ny och jag fick gö vad jag ville med denna! rispan syns inte på lång håll men jag tänkte om jag sen ville ha den på rummet då kollar man nära då ser den juh lite halvfabrikatig ut om det e rispa och så va den lite skadad i högrahörnet på skivan....men det ser man juh inte på vagnen! ja vi blir hel grymma eller ja jonas och max med skyltarna
    allt bra med lilla jonas? läste han sovit dåligt...inga tänder på G

• Peand

Vet inte vad han höll på med i natt. Kan ju hoppas att det är tänder och ingen vana han tänker ta. Det vill hans mamma absolut inte......

Smart att sätta de redan repiga på vagnen, tror nog att risken är stor att den blir ännu mer repig när den sitter där. Då spelar det ju ingen roll, och det är ju skönt.
    Visst blir våra redan coola killar ännu mer coola nu...Vart ska det sluta?

Min stora enormt coola kille ska på disco idag och förberedelserna har varit igång hela veckan. Han är ju så noga vad lillebror har på sig men det är inget mot när han ska iväg själv. Ibland undrar jag vem han bråss på? Inte är det Pelle iallafall och jag minns inte att jag har varit så här heller.

Ska du norr ut idag? Själv ska jag plocka lite här hemma och dammsuga av det värsta. Vi får ju folk från Karlskrona här i helgen igen...Så från imorgon kväll tom måndag blir det svårt att hålla koll på vad som händer här på FL. Snacka om att man är beroende....

• englamax

ja det e jobbigt när dom kronglar och man inte vet va det e för fel så man kan hjälpa dom ....och så e det rätt drygt när man inte får sova oxå..hm..

jaha han ska på disco..spännande! ja men va kul att han e kläd intreserad , har jag någon att prata kläder med tex när max dreglat ner sig och jag velar om vilken tröja han ska ha på sig kan juh jonas hoppa in som smakråd

ja skylten e redan på..vart kanon så nu blir det e på rummet och en på vagnen! jo jag tror det blir norr ut i dag... ska bara se till vilken buss jag ska ta! får ta och ringa linda sen... ja just ja du får juh besök.. det måste juh betyda att dom hade trevligt på dopet och va dom inte på dopet måste dom hört talas om hur trevligt det e hemma hos er... ska ni hitta på nå särskilt?

• Peand

Vad skönt att skylten blev bra på vagen. Kollad in sidan och det var ju lite skillnad, både på utseende och pris. Vi får väl se hur den ser ut när den kommer...Kom inte idag iallafall.

Det är "nya" karlskroniter som kommer. Men ryktet har nog spridit sig om hur trevlig det är i Vedevåg och hos familjen Andersson. Vet inte vad vi ska hitta på, de har en treåring emd sig så det lär nog finnas att göra. Har för mig att han har väldigt mycket bus och spring i benen. Han heter inte för inte EMIL....

Missade att ring mvc idag men på måndag måste jag. Fixar inte dessa hemska minipiller längre. Det kan inte vara meningen att man ska gå runt och blöda hela tiden!! Kan ju undra hur blodvärdet står till snart.

Jesper hjälper nog gärna till som smakråd, men jag tycker att Maxen är så fin iallafall så du verkar ju inte ha haft några problem hittills. Men många bodys blir det per dag.

Jenny - fick paket från Goboken idag - speldosan. Är besviken så nu går jag ur. Alldeles för dyrt för de sakerna. Att jag inte har fattat detta tidigare!!!

Nä nu ska jag vara en sån duktig mamma och logga ut från detta fördärv och ta hand om min son.

• englamax

peand- jag gör följe ut härifrån ...hörs

• MaLevi

Petra: Fick du GoBoken idag, Inte jag Så du blev besviken. Jag ska skicka iväg ett mail om att jag oxå ska gå ur för plånboken tillåter inte så många klubbar som jag vill GoBoken är som du säger lite dyr..så den rök först här

Johanna: Ser fortfarande att du är kvar *flin* svårt att dra dig ur

Ha en trevlig dag och helg, med allt ni ska göra. Själv kommer jag vara borta mestadelen av helgen. Ska till G-hyttan till mamma och slänga allt skräp från vinden och runt om på gården. Hon har fixat en hel container så det blir en del skräp Jag är en sådan som sparar allt som liten iaf. Kom ihåg att en gång var jag med pappa till soptippen och kom hem med gosedjur som jag hittat Hade ju precis sett TV-programet "Rädda Joppe". Kommer någon ihåg det? Iaf så kunde alla gosedjur inte ligga kvar och pappa fick inte med mig hem utan Gulligt då men fy vad mycket man har kvar.....

• Brodsmulan

*suck* dumma dator och bara låsa sig..

Hemkommen igen iallafall från distriktan.. ledde vidare till läkare och dunderdos penicillin, var en uvi som ligger uppe i njurarna och läkaren sa att får jag feber eller frossa så är det förlossningen som gäller, varför förklarade hon aldrig för att hon va så stressad.. vet ni varför?

Ser att ni diskuterat bokklubb. Hade Goboken till mina grabbar när de va små och har alla böcker kvar, tacksamt nog får man säga för ja, jag tycker också de är grymt dyra. Vill däremot tipsa om www.barnensbokklubb.se/bbk/ som även har en babyklubb. Roliga böcker, mycket rea och enkelt att avbeställa deras månadspaket på nätet. Har varit hur smidigt som helst.

Svar på tråden LindeMammor05