Petra.. starkt jobbat med så stor viktnedgång, vad har du för mål att nå då, något speciellt?
Jag måste ju säga att jag gillar att gå gravid under sommaren.. blir nämligen inte lika mycket att kämpa bort. På första blev +19, till -21 ganska omgående. Nr 2 blev det bara totalt +8, men inte mer än -5 och där stannade det totalt, omöjligt att få bort resten. Nr 3 blev bara +5 och där tappade jag rejält men har ju en annan förklaring, tror jag hamnade -18 som mest. Nu ligger jag just nu på +17 och vet att jag kommer tappa mycket iom att jag har massa vatten, blir intressant att se hur mycket.
Lika nyfiken som Johanna.. vilken butik??
Vad gäller detta med att hjälpa till.. tja, jag är det 'underrepresenterade' könet här hemma som de övriga tre kan ta lite för givet av och till, men då kan jag garantera att de både hör och ser det också. När jag nu 'bara går hemma' så sköter jag dock matlagning och större del av städning, men då får maken ta tvätten och så delar vi disken. Nä, jag går inte med på att mina killar inte ska kunna både städa, tvätta & laga mat när de flyttar hemifrån en dag och det har de redan fåt börja lära sig. Tvätten ska in i tvättmaskinen annars blir den inte tvättad, har börjat lite smått att skilja på vad som är vad också, när man ska äta ska det dukas och när man är klar ska det stå i disken. Deras rum ska vara städat ordentligt, annars får man inte ut någon veckopeng sen kan man tjäna extra genom att hjälpa till att ta ut sopor, diska en disk eller dammsuga något rum utöver sitt eget.. dock inbringar inte detta mer än 1-5:- och Morgan har 25:-/v och Rasmus får från och med igår 30:-/v Hårda bud gäller här *s* men vill man då ha något så får man spara, eller jobba för saken. Jag plockade bär och klipptegräs som liten, kommer de här också få göra när de blir lite större, man lär sig oerhört mycket ekonomi på det sättet, kan se sådan stor skillnad på maken som fått allt han pekat på (och får än idag.. 37år gammal *suck*) och även min bror som blev behandlad på helt annat vis, har itne alls ekonomisinne, tror man gör dem en stor tjänst om man inte ger dem guld och gröna skogar.. det viktigaste man kan ge är ju tid & uppmärksamhet och den kostar ju faktiskt inte. Bara att tillsammans laga ett mål mat är både ett nyttigt och givande projekt.
Här har svärmor/svärfar och faster Maria varit hemma å grattat Rasmus, de hade föräldramöte igår på Brotorp så då passade det bra att dela lite på folket. Han fick ett avancerat fint kastspö.. mm.. då vill det sig till att pappa har tålamod, de brukar vara med och fiska men hittils bara fått testa pappas kastspö och själva mest bara metat.. aja, annars får det bli morfars pojke
min pappa är nämligen en 'storfiskare' som så gärna för över sina kunskaper på lilleman, dock har han inte haft tålamod att sitta kvar i båten mer än i 15min hittills, men så är ju barn, men Kenneth har väldigt svårt för det.. hattande som han säger.. han är van från liten att vara ute flera timmar i sträck så får nog bli morfar som får ta med han ut å fånga gamgäddan.
Fick Alvedon forte av henne åååh vilket under, konstigt nog funkade inte vanliga alvedon om jag inte tog minst 3 direkt men dessa starkare som är 2st egentligen räcker med 1 tablett, ska bli kul och se hur länge verkan sitter i för dessa måste jag ju vänta minst 4h mellan tabletterna, men inte hjälper penicillinet nått, ger inte med sig ett skrutt, men ingen feber eller frossa så det är väl bara att knapra på. Fast iofs äter man massa alvedon lär man ju inte få feber heller *s*