• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • englamax

ska vi åter gå till lista med barn födda 05 eller? verkar inte vara några med barn födda senare här längre? jag vet inte jag! man kan juh kanske ta bort dom från listan men att dom gärna får va med här och snacka... eller?

• Peand

Japp, Johanna. Bävernylon står det oftast i overallen om det är. Är ett extra slitstarkt och vattenavisande material. Ovärderligt när de börjar springa och röra på sig, framför allt på dagis. Men inte ens det hjälper oftast. Är det en vinter utan snö slits overallerna som smör i solsken. Fattar inte hur många termobyxor som gick åt i vintras. De åker ju "pulka" utan snö och pulka. Då finns det inga kläder som pallar...

• Peand

Vet inte, vi kanske ska vänta lite och ge dem en chans!! Fast idén kanske inte är så dum. Vi som har syskon kan ju ev lägga till dem efter barnet fött 05. Fast det blir ett himla plockande på listan. Är vi pigga nog till att göra det?? Glöm inte hur det gick igår!

• englamax

en chans att bli gravida?? *skoja jag menade dom som inte e födda i år? nej men det kan juh va kul att se dom som har barn i år om dom har barn redan och hur gammla dom e... fast ioförsig e det kanske bara 2 som inte ska ha/har i år som står med på listan så dom kan få va kvar! förra inlägget du gjorde: hahahah...det lät lite kul att dom åker pulka utan snö och åker utan pulka oxå men det stämmer juh!

• Peand

Ja, du måste ju ha sett massor av sådant. Det uppskattas inte av mig som förälder....
    Blev en väldas dyr vinter för oss, plus att man vet att overallen/byxorna men köpte i mars månad kan han inte ha denna säsong.Ibland önskar man att de inte växte så fort...

Visst får vi ge dem en chans att bli gravida.... Men då får vi nog starta en -06 tråd. Svårt att bli gravid nu och hinna få bebis innan årsskiftet. Jonas tog iallafall drygt 9 månader.Hihihi.
    Nä, tror att vi låter dem ligga kvar ett tag till.

• Peand

Ops, Pelle kom i från garaget och undrade om jag inte har fått träsmak snart... Är nog hans sätt att säga att han vill ha sällskap i soffan framför tv:n.
    Så jag säger väl godnatt till dig Johanna - ni andra verkar ju redan sova så er får jag önska en godmorgon. Det ligger väl nära till hands att det är morgon när ni läser ikapp detta..

Godnatt!!

• englamax

peand- ja det e väl bara jag som vill ha lite ordning på listan ..men vi kör på som det e! ja gå och va socila nu jag kutar i pausen hela tiden och magnus säger bara "johanna" men nu ska jag sitta kvar även i pausen...*god natt*

• Brodsmulan

Ni töser, nu tänkte jag fråga er en sak.. är det någon av er som haft bekymmer med galla, magsyra/katarr, njurar eller ev lungor som gravida? Har så förbenat ont på höger sida under bröstet och bak på ryggen, det är som om det svider och bränner på samma gång. Har provat med samarin, mjölk, filmjölk, ingefära å gud vet vad och blir bättre en ytterst kort stund. Blir även värre ju längre jag är uppe, på morgonen kan det vara rätt okej, men skitont så här sent på kvällen/natten.
    Knepiga är att i måndags hade jag på vänster sida, men det försvann ganska snart och sen i tisdags har det legat och molt på höger sida. Glömde ju i all diskussion inne på specen och fråga läkaren men ska ner till distriktan imorgon.
    Ligger jag på vänster sida så gör det bara mer och mer ont när jag andas och själva andningen är ju väldigt ansträngd, mer rosslig men är ju inte kurerad från influensan jag hade för 3v sen helt än heller. Ligger jag däremot på höger sida går det jättebra, då jag får ett tryck på den sidan. Samma när jag sitter så sitter jag bakåtlutad funkar det relativt bra men sitter jag upprätt så känns det förjäkligt
    Detta har ju då medfört att jag knappt sovit nu på 4 dagar, mindre bra.. men så är man ju så knäpp att man väntar iom att det andra gick ju över.. men funderar så på vad det kan vara, tror väl mest på att det kan vara njurarna som spökar och en ordentlig uvi, men det är ju lätt att kolla imorgon.. men kanske någon som vet?

Enkelt sätt att sära på Linda & Linda är väl att skriva Isac och Maximus
    Kul att du hittade hit också, tänkte faktiskt lägga en länk i din gb men du hann före hur är det med Maximus, såg att han hade haft öronvärk.. har inte varit så aktiv på msn på ett tag men är så trött och har varit ett tag, är väl praktiken som tar ut sin efter rätt nu. Hur går det för Felix i skolan, gillar han läget?

• Brodsmulan

Plockar in Linda och pojkarna i listan, men nu väntar kudden..

Vi som e med i tråden Lindemammor05....

isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)---------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)BF 11/4-----Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) BF 3/4---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)BF 5/4-------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) BF 9/8-----Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------jakob 23/7 3725g , längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)BF 29/9------
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2-----

lindemammor som har barn födda tidigare änn 05:

Leolina (Madeliene 26 år Lindesberg)BF 03,04--------Lucas 17/5-03 Malva 14/8-04
    Neas mamma(Jennifer 22år Gusselby)BF 03--------- Linnea 11/8 -03
    Mary1 (Marie 22 år Gusselby) BF 02------------------Matilda 29/12 -02
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 99,00------------Emma 14/5-99, Isac 14/12-00
    Mussa Mus (Karin 23 år Vedevåg)BF 03---------------Ebbe 24/2-03
    Peand (Petra 33 år Vedevåg)--------------------------Jesper 1/5-98
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)--------------------Rasmus 9/9-96, Morgan 2/1-98, Ludwig 10/11-04
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg)------------Felix 13/8-98

• MaLevi

Här var man en tv tittare igår Såg idol och skrattade och undrar vad det finns för sthlm-are. Sen blev det den nya serien Medium. Jag tycker sådana filmer/serier är fantastiska. Skulle vilja ha sett efterlyst men jag blir så deppig av att se det. Jag vill nog leva i min lilla bubbla men ett stäng av lite tidningsläsning.

Petra: Skrattade själv så jag nästan låg dubbelvik åt mitt eget inlägg så ord kan bli!

Ja, vi fick en solig dag idag på Cissis grabbs födelsedag och Levinas 5-månadsdag, Härligt!
    Får se om jag tar mig ut och målar lite om gumman skulle vilja sova en stund.

Svar på tråden LindeMammor05