• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Var på föräldrargruppsträff nyss. Så jag kunde inte hålla mig Frågade om både messmör och välling Så ikväll blir det en blandning ersättning/välling, får se hur det går. Jag hoppas iaf att jag ska få prova ikväll. Gumman har somnat och sover nu så vi får se hur det blir med kvällrutinen. Den har blivit rubbad...

Johanna: Jag tog mig friheten att berätta lite om barnvagnsbio att det kanske kommer till stan. Hoppas det inte gjorde något!?!

Träffade både Elin och Maria på föräldrarträffen. Vi kom överrens om att vi fikar på Kingsgården kl 12.00 imorgon, efter kyrkis. Hoppas det är OK för alla.

• englamax

mysan- ja bra att du tala om barnvagnsbio!! ok fika imorn...men gö en lista om du har lust så flera se.... kramelikram

• Druvan

Hej!

Vad synd att ni bestämde imorgon, jag fattade lite förra veckan att vi skulle ta en annan dag än tisdag eftersom det blir fika på fika för er.
    Onsdag eller torsdag hade varit bättre..........

Imorgon får jag troligtvis främmande och sedan måste jag gå ut med hunden efter lunch för svärmor jobbar.

• Druvan

Obs! Ni kan väl hjälpa mig att tjata eller propsa på imorgon på kyrkis att jag vill gå på tisdagar istället och att det inte spelar så stor roll eftersom Kevin är så liten.

• MaLevi

Jessica: Vi ska tjata lite imorgon. Synd att du inte kan fika imorgon. Jag tog den dagen eftersom jag ska vara kvar i stan och gå och klippa mig. Tänkte höra om det var några som ville hålla mig sällskap tills klippningen

Petra: Har diskuterat med sambon och jag tar egen bil imorgon men vi kan samåka upp till bvc Du kikar väl in här ikväll, eller?!?! Hoppas Kollar in senare och ser om du sett detta, annars slår jag en pling

Kingsgården kl 12 -

Jenny & Levina
    Elin & Linus
    Maria & Patrik

• Solhöjden

Englamax, du kan väl lägga till mig på listan
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg, Patric 22/4 3675g 50cm samt Lina 3,5år)

På tal om kyrkis så var det fullt både på tisdagar o fredagar när jag
    skulle anmäla mig. Det känns lite trist att inte få bli med......
    Så ni som går kan väl kolla ifall det droppar av många efter hand så kanske
    jag o "Druvan" kan bli med på tisdagar....

• Peand

Jenny - Visst kikar jag in här....Skulle vara konstigt annars!! Blir bra det där emd bilarna i morgon - glöm inte gröna boken. Kom själv på den alldeles nyss, hade absolut glömt den annars.
    Har kört till sig med ev prommenad på onsdag fm. Jag måste följa med Jesper till skolan och vara där några timmar. Vi har lite problem som måste kollas upp....Har lyckats fixa barnvakt till Jonas så jag inte behöver ha honom med. Men vi kanske kan ta en eftermiddag? På tal om barnvakter, kom på att du undrade om Levina i morgon. Tror säkert att det fixar sig hos frisören. Jag har haft med mig Jonas både vid klippning och färgning.Med lite tur sover de annars går det ju oftast att ha dem i knät.

Johanna - ska jag hämta dig i morgon eller går du ner? Vagnen får plats om det är så att du vill stanna kvar och fika i stan.

Trodde som du Druvan, men vi kanske kan klämma in en fika till. Känner jag dessa mammor brukar de inte banga för en fika!! Får se om jag kan stanna eller inte. Har ju den eviga tiden 12:40 att passa... Ev skulle Jesper leka med någon i morgon men det är inte klart ännu, håller tummarna. Annars kan det bli lite tajt för mig.

• englamax

jag tycker oxå det blir fika på fika sammadag... men jag förstår! men ska vi ta fika på onsdag för dom som det passar? petra vi kan ta på förmiddagen vid 11 om det passar dig bättre? då har man nått att göra på onsdag oxå ...i morn ska vi kolla på tapeter och golv till max rum...efter som jag inte hann i dag pga av att druvan lura upp oss på glass*ler .....

• Peand

Maria - Vi håller ögonen öppna för att få in fler på tisdagar... Som en i vår föräldrar grupp sa "De kan väl inte neka folk att komma in i guds hus!!!"...... Våra små tar ju ingen plats, så man tycker inte att det borde vara några problem.
    Är allt bra med familjen? Hur gick dopet? Nyfiken....

• Peand

Johanna - Torsdag fm pasar mig egentligen bättre. Ska till MVC kl 8:30 och förhoppningsvis byta dessa dj.....a piller så jag får en dräglig tillvaro igen. Så jag är ju inne i stan redan. Kan ta kl 11 då kanske??

Svar på tråden LindeMammor05