• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Solhöjden

Peand - gick det bra på bvc idag med sprutan?

Det var trevligt idag med lunch på Kingsgården. Det var jag, Elin och Jenny.

• Peand

Solhöjden - visst gick det bra med sprutan. Jonas bara skrattade när de började sjunga för honom. Han och jag brukar sjunga Imse Vimse spindel här hemma och göra rörelserna till och han älskar vekligen det. Så när Kerstin och Sisko började sjung den flinade han bara åt dem - eller så sjöng de inte så vackert som hans mamma. KAnske vad det han flinade åt!!

GRRRRRRRRRRRRRRRr jag kunde ha varit med på lunchen. När jag skulle hämta Jesper kom kompisens pappa och sa att han hade försökt ringt mig hela förmiddagen. Han hade glömt bort oss i går kväll. Kunde ju inte neka dem att leka pga att hans pappa är glömsk.Så jag fick ingen Jesper med mig hem....Hade jag vetat det innan hade jag ju kunnat stanna i stan. Men vi ses väl på torsdag hoppas jag.....

• Peand

Mer GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR......

Ringde just till Babyproffsen för att kolla om man kan köpa ett nytt överdrag till en Britax Freeway och vad det skulle kosta isåfall. 795:- för lite tyg......Har fått stolen av ett par bekanta, behöver ju två sedan - en i varje bil. Är inte riktigt villig att lägga så mycket pengar på det. Då kan jag ju nästan lika gärna köpa en annan begagnad med fräsch klädsel. Var inne på att kanske föröka färga den som redna är, den är blekt och lite fläckig. Men så var det någon som sa att tyget är flammsäkert och då kanske det inte går. Förmodligen därför det var så dyrt, eller så är de smarta, klädseln slits ju snabbare än stolen....
    Då har jag fått beklaga mig igen....Tack!

• Solhöjden

Peand - De var inte blyga att ta betalt minsann.....förstår att du känner visst vrede!
    Skönt att det gick bra med sprutan. Men man känner sig lite kluven när man får barnen att smila och vara glada, sen kommer sprutan fram... Där sitter de små liven intet ont anande och vips så sticker det till....

• MaLevi

Maria: Tack själv för fika/lunchen idag. Även om jag var lite mer snurrig och sprang upp och ner hela tiden Vet inte varför jag blir så uppstressad ibland, kanske kan vara kaffet jag drack på kyrkis

Levina slocknade vid 16 och vaknade precis nu hör jag så jag springer iväg...

• MaLevi

..falsk alarm..sover men skriker lite i sömnen. Blir väl en tidig morgon eller oxå sover hon som vanligt. Det är väl sprutan som gör det.

Petra: Ja, lite tyg kan vara dyrt. Tror nog att du kan få tag i billigt på blocket eller tradera kanske. Men det vet du väl bäst, är du inte där och kollar ibland?? Tradera har jag inte riktigt kommit in i ännu, tycker det verkar vara så krångligt.

Visst ja, det gick hur bra som helst hos frisören Morfar kom och tog Levina på en biltur så hon sov en halvtimme. Och jag fick bli lite fin i håret är inte helt nöjd men det är bättre än förut. Man vänjer sig väl.....hm..hoppas jag.
    Tappar ni hår? Någongång under graviditet eller efter? Jag har nämnligen börjat tappa hår NU och frisören märkte det och fråga om det var länge sedan Levina föddes. Blev ju nästan rädd att man blir flintis som far min..hu...

• Brodsmulan

Jenny.. jag tillhör skaran som begåvats med tunnt hår och än mindre blir det både när jag går gravid och när jag ammar märktes tydligt skillnaden i höstas, för håret kom tillbaka direkt i början av december, för att återigen bli grått å trist i början av februari *s* men, men.. så fort jag slutar amma så kommer lystern tillbaka.

• englamax

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    petra & jonas
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob

mysan- när jag var till min frisör efter jag fått max tyckte hon både att jag tappar mycket hår och har blivit mörkare i min utväxt....så det e väl så!

peand- det va juh typiskt att den pappan inte ringde i går då! pappor!!

• englamax

petra- har du fått nå svar från carolina och maria om fika på torsdag!

måste bara berätta en rolig sak...va på rya idag och då va det en liten tjej på kanske knappt 3 år som snatta...efter att dom gått ut i från butiken så gick det 5 min så komdom tillbaka och flickan fick gå fram till kassan och erkänna sitt brott och betala den! en duktig mamma som drog me dottern in igen och fick betalaför den och redovisat om att man absolut inte får göra så..så jag tror inte hon gör om det! mamman kunde juh lika gärna struntat i det och åkt hem för butiksägarna märkte juh inge...tyckte jag va bra gjort av mamman så flickan förstår att man inte gör så..

• Brodsmulan

Skammen är bästa medicinen.. ungefär samma som att vi lär våra barn säga förlåt så ska de lära sig skillnad på ditt och mitt, mycket bra agerande definitivt. För nästa gång om hon släppt tjejjen så hade hon ju inte fattat varför hon fick ta då och inte nu.

Blir tokig på förvärkar snart vill inte hända nått alls.. bara moler och moler och moler *suck* kommer bli knäpp om detta ska fortgå till den 22ra, får ju upp hoppet hela tiden att det ska gå igång.

Svar på tråden LindeMammor05