• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Mussa Mus - vi pratade om det idag men jag tror att vi la det på is så att säga, ska du?

• Mussa Mus

vi har pratat om att gå dit....beror på om storkillen är trött efter dagis. Var det inget att ha sist eller??

• Mussa Mus

Peand...det var till dej...det kanske du förstod...

• Brodsmulan

Slö surfa är också en hobby eller harj ag missuppfattat helt *s*

LindaS... japp, han gick ut 18-06 natten mellan söndag/måndag sen jobbar han normal natt resten av veckan.. hoppas jag ska tilläggas.. förra veckan skulle han varit ledig då han hade helgen innan.. jo tjena, va ju ledig tors-fre iallafall, de andar tre dagarna fick han gå in extra för en kille som hade flunsan. Visst ger pengar men speciellt nu när jag mått sämre har jag inte varit direkt glad, men tror inte han skulle 'våga' gå ut mer extra nu, han har knuffat min gräns till det yttersta nu och det vet han.
    Visst ska man hjälpa till om man kan, tycker jag är riktigt, men nå'n måtta får det vara.

Godnatt Johanna

Tja.. bvc här är ganska bra, eller iallafall en av damerna tycker jag mycket om. Men de är ganska sena att reagera också.. tog ju baaaaaaaara 4½år som sagt innna vi fick laktosdiagnos på Rasmus *sucka* har en kompis som nu håller på med sin nu 1½ åriga dotter som troligen just nu ligger på mjölkallergi men kommer nog tippa ut i enbart laktos på henne med, men vilket evigt hattande det ska vara.. liksom ta blodprov, testa helt mjölkfritt och utsätt henne sen för mjölk, få en reaktion, få en diagnos.. men icke då.. liksom det går inte att ta genvägar tydligen. De får hålla på med mjölkfritt en stund, flickan blir bättre å så vanligt igen, flickan blir sämre.. ett evigt hattande.. men så var det här med.. bläää.. ibland undrar man om de ens hör att man säger något, läkarna alltså.

• Peand

Nja, att ha vet jag inte riktigt....Det var Jenny och jag med våra små och min Jesper. Sedan var det ganska många asylsökande. Kan ha varit ca 7-8 vuxna och ett tiotal barn. Ljudnivån var riktigt hög och man fick nästan skrika till varandra. Kändes som om man var på disco - om jag minns rätt hur det var är ju ganska länge sedan.
    De asylsökande är säkert trevliga men de höll sig mest för sig själva och det var väl kanske lite språkproblem. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

• Peand

Mussa Mus - jag förstod men var otrogen i en annan tråd därav att svaret dröjde....

• Mussa Mus

peand....Mmmm så var det i våras åxå...att det blev uppdelat med asyl och sveskar men om man blir nåra stycken så kanske det kan bli nåt.....om inte annat så får man väl gratis fika ...vi får väl se hur det blir.....men då är det inte säkert att ni ska dit?

• Morots mamman

ja ja jag ska gå i säng å tycka synd om mig själv haha min minsta verkar inte vilja vakna så jag kommer att få springa uppe hela natten *orka* så gonatt på er å sov så gott...

Cissi: Undrar just vad det är som drar så på meritor *ASG*

• Peand

Cissi - Ja du BVC damerna är ett kapitel för sig. Jätte gulliga men jag hatar när man inte han få klara besked och snabba beslut. Har man själv gått och klurat på något och får ett kanske till svar tycker jag inte att det känns bra. Damerna här i Linde har ju varit med i så många år och måste ha en sånn stor erfarenhet så de borde kunna ge klara och raka besked. Sen är det ju tyvärr inte alltid sånn GO i dem eller på BVC träffarna. Tänk vad man skulle kunna utveckla det stället. Vart går alla mammor med jämna mellanrum - jo till BVC alltså skulle man kunna göra så mycket mer. Tänk om landstinget kunde ha råd att ha det som en mötesplats för barnlediga, med möjlighet att kunna själv fixa fika och samla all information om barn under ett tak. Huuuuu, nu drömmer jag visst igen....

• Peand

Mussa Mus - visst får man kanske ge det en chans till. Det kan ju bli bra...Vi får kolla med Jenny "Mysan" imorgon. Hon verkade ju ha det lite stökigt i morgon. Annars kanske vi kan satsa på nästa onsdag och hitta fler att lura med. Är det inte fler mammaledig som du träffar när du lämna och hämtar på dagis?

Nä, nu har jag suttit här hela kvällen pga/tack vare att min make inte har varit hemma på hela kvällen. Men nu har han kommit och vill gärna ha sällskap runt köksbordet och rapport om hur dagen har varit.
    Godnatt och vis ses / hör imorgon!

Svar på tråden LindeMammor05