• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • MaLevi

Slänger in ett öga för att se om det hänt något Sätter upp mig som eventuell på fika listan för det beror på läxor och sånt. Har nu varit duktig och lämnat in för distans *klapp på axeln för mig* Får se vad jag får för kommentarer..hu... *håller tummarna*

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    petra & jonas
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob
    kristina & lucas
    ev. angelika & tuva
    ev. jenny & levina

• Peand

Johanna - här är jag!!!!

Tillbaka från en regnig och grå TIMMES rast på skolan. Hur mysigt som helst att stå på skolgården, minns hur irriterad man själv var på llärarna som fick vara inne...

Min lillfis mår fortfarande inte bra. Natten har han sovit sig igenom men nu på dagen var han jätte hängig och gnällig hos mormor (hon var barnvakt) och när jag kom hem har han fortfarande feber. Finns tre alternativ: Tänder, sprutan eller förkylning. Kan ju också vara en kombination av allt......
    Så det blir ingen promenad för oss i det underbara vädret Jenny.

• Solhöjden

Peand - Har du varit rastvakt?

• Peand

Solhljden - Nja, jag har varit med Jesper i skolan på förmiddagen. Han kommer nämligen hem om dagarna och berättar både det ena och det andra om vad som händer på rasterna. Han har lite problem med några äldre pojkar som har upptäckt hur "kul" det är att göra Jesper arg. Så istället för att så uppenbart bara komma till rasten tog jag mig "barnfri" och var med hela förmiddagen. Var riktigt kul att se hur klassen fungerar. Beundrar lärarnas tålamod. Om jag tycker EN sjuåring kan vara på gränsen till för mycket ibland kan ni ju tänka er en klass emd 18 st sjuåringar. HUuUUU, jag ska iallfall inte bli lågstadeilärare.
    Vi får väl se hur rasterna fortsätter. Självklart hände ju inget när jag var där men det var viktigt för Jesper att jag var emd och visade mig.
    Usch, känner mig inte nog vuxen och mogen för att ta itu med sådana problem. Eller vart har tiden försvunnit......

• Brodsmulan

Petra.. tror du Linda G håller med dig?? som är inriktad på lågstadiet.
    Nä, jag kan säga att jag beundrar verkligen lärare oavsett vilken nivå de ligger på, små barn är sjövilda av och till och stora barn har way alldelens för lite respekt, hoppas innerligt att mina inte ska bli hemska på så sätt.. uscha.. kan inte alltid vara ett lätt yrke.
    Större ungar som retas och går på finns det ju alltid och nog gör det bra ont i en när barnen kommer hem och säger så men tycker det är jättebra att du dels agerar genom att gå dit, sen skulle jag tala med ansvarig lärare och be dem hålla uppsikt, är ju ändå trots allt skolan vi måste sätta tilliten till, att de både vill och vågar se problemen och tar itu med dem. Å lika viktigt är det ju om man är förälder till ett barn som är det som mobbas att man tar det barnet på allvar, för det är allt som oftast det barnet som mår sämst faktiskt, låter dumt men det finns en anledning bakom att man måste ställa sig ovan någon annan.

• Peand

Fika torsdag 15/9 kl 10:30 ...träffas utanför lindeträffen*

johanna & max
    Ev. petra & jonas (beror på hur han mår)
    jessica & kevin
    maria & patrik
    michelle & jakob
    kristina & lucas
    ev. angelika & tuva
    ev. jenny & levina

Får sätta ett ev. på mig. Men ni vet ju hur fika glad jag brukar vara så man vet ju aldrig....Bara han är feberfri och farmför allt gnällfri...

Nu drar jag iväg och hämtar den stora. Ses om ett tag....

• Brodsmulan

Här blir det nog troligen att vi åker in akut lite senare *suck* har så väldigt ont i om det nu är njurarna igen, ingen alvedon hjälper, och nu har jag ätit hela snart 5 av 7 dagar så det är bara att inse att detta funkar inte.. men hoppas att man inte blir inlagd bara.. avskyr sjukhus och det kommer bara oroa pojkarna i onödan.

• Peand

Ops, Linda G - jag beundrar ditt mod!!! Jespers fröken fick bli arg ett antalgånger under de timmar jag var där...Många barn med myror i byxorna och svårt för att sitta tysta....

Cissi - Visst saknar många respekt. När jag frågade Jesper om han inte sa till fröken om speciellt en kille så fick jag till svar att han sparkar och slår fröken oxå...Men hallå!!!! Vad är det för unge och vet föräldrarna om detta?? Jag har pratat med båda läranra Jesper har och de vet vad som gäller och hur Jesper känner. Sen tror ju jag inte att min son är guds bästa barn utan det krävs nog lite från båda hållen. Men när han kommer hem och säger att han inte skulle börja grina om han fick byta skola för han känner sig lite mobbad, ja då svider det i en mammas hjärta. Gör jag inget nu och han verkligen skulle bli mobbad, ja då skulle jag aldrig förlåta mig själv. Det är ju inte det att han inte har kompisar, det har han massor av utan det är främst en specifik kille och hans gäng som bråkar.

Och slutar jag inte skriva nu och inte hoppar in i bilen så kommer inte hans mamma var högt uppe på favoritlistan. Stå och vänta i detta väder lär ju inte vara poppis. Ska bara väcka en sovande lillfis först - stackarn.....

• Peand

Han får vänta!!!

Cissi, har det inte släppt ännu! Trodde att det hade blivit bättre....Håller tummarna för dig - och familjen. Kan de inte sätta igång det redan nu då? Så många dagar är det ju inte kvar innan de ska sätta fart iallafall.
    Skriv om du har möjlighet så vi vet vad som händer och så vi kan sova om nätterna....

Svar på tråden LindeMammor05