• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
  • CloudBerry the 1st

Ta ett i morgonbitti så får du nog det mer svart på vitt.

• CloudBerry the 1st

Det låter ju misstänksamt om du såg en skugga

Jag har testat nu ett par dagar i rad och idag var nog första gången som jag fick ett supersvagt streck. Strecket har ju sedan blivit starkare.
    Men man har ju hört om många som råkat ut för att det bara varit spökstreck, alltså färgrester som kommer efter dom 10 minutrarna.
    Men samtidigt tycker jag att det är konstigt, dessa test ska endast reagera på hCG och det har du ju bara om du är gravid. Alltså ska det inte komma ett streck alls efter dessa 10 minuter.
    Åååååhh jag blir galen på detta!!!

Jag får nog beställa hem fler test låter det som

• CloudBerry the 1st

har du inget som du kan ta imorgonbitti då?

• CloudBerry the 1st

Nu blev ju jag nyfiken så jag hoppas du har ett kvar

Jo jag har fler test hemma
    Men samtidigt vet jag inte om det är lönt att testa imorgon bitti med tanke på att strecken inte ens är så starka att dom fastnar på bild.
    Plus att jag är livrädd för att det bara ska vara spökstreck...
    Antingen blir det ett test imorgon eller så väntar jag några dagar, men tro mig, jag är lika nyfiken som du

Tack för dina svar förresten!

Jag har testat nu, fast med vanliga som mäter 25 mIU/ml.
    Samma sak händer där. Först bara en skugga och sedan efter ca 20 minuter så är där ett lite starkare streck. Tror inte jag kan få med det på kort. Och då tiden gått ut så kan jag inte lita på dom.

Varför ska det vara så problemfyllt?
    Nu får jag nog vänta lite innan jag testar igen så hCG:t kan öka lite...
    Om där är något vill säga

• CloudBerry the 1st

Ser du en skugga när du tittade på det rakt framifrån eller var du tvungen att vinkla testet?

Var det en grå skugga eller en röd(eller blå)?

Hmmmm, jag såg strecket både rakt framifrån och när jag vinklade.

Strecket var inte grått, mer ljust rosa kan man säga. En röd nyans.

Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml