• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
  • CloudBerry the 1st

Jag tror helt klart att du är på smällen.

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-12 11:18:47 följande:

Jag tror helt klart att du är på smällen.
    Ha ha ha, jag tror du är en av få som vågar skriva "på smällen"
    Jag hoppas verkligen att du har rätt. Det enda jag kan göra nu är väll egentligen att vänta och testa sen igen.
    Men det första jag ska göra nu är att beställa hem fler test
  • CloudBerry the 1st

Gör det, och skriv när du testar nästa gång.

Hur länge har du försökt?

Jag lovar att uppdatera

Vi har nu försökt aktivt i 2½ år så ett plus är mer än välkommet

• CloudBerry the 1st

Testat igen eller?

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-13 13:29:14 följande:

Testat igen eller?
    Hur visste du det?

Jodå, jag har testat igen. Återigen med ett vanligt som mäter 25 mIU/ml.
    Mina testa tidigt har ju tagit slut nu efter allt mitt testande.
    Efter ca 5-10 minuter kan man se ett svagt streck. Men då man hört och läst så mycket om spökstreck vågar jag inte lita på det.
    Så nu får jag väll lugna mig med testandet ett tag, detta blir ju dyrt
  • Turboathena

jag har fått hur många spökstreck som helst, både starkare och väldigt svaga. Har gett upp allt vad billiga tester heter :(

Turboathena skrev 2009-04-13 14:42:33 följande:
    jag har fått hur många spökstreck som helst, både starkare och väldigt svaga. Har gett upp allt vad billiga tester heter :(
    Det är precis det jag menar
    Med tanke på att dom testen ger ett så tvetydigt svar så måste man testa 10-12 gånger till och genast är du uppe i priset på vad ett Clearblue kostar.
    Testen ska ju vara såååå känsliga och såååå bra, men jag tror inte jag håller med dom.
  • Turboathena

Nee de billiga testerna är inge bra alls.. bättre att vänta nån vecka extra och köpa ett clearblue eller nåt annat lite dyrare test.. men vem tusan kan vänta när man är testoman :)

• zera

Jag var med om samma sak som dig för några dagar sen, Först såg jag ingenting trots känsliga test, nån dag senare så var det så svagt att man bara kunde skymta det med mycket god vilja. Och för några dagar sedan så satt jag helt plötsligt med ett tydligt streck. Jag tror nog helt enkelt att du har en liten skrutt på G i magen och vågar mig på ett jätte grattis!!!!!

Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml