• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
    LitenBlomma skrev 2009-04-16 14:43:49 följande:
    För enkelhetens skull lägger jag in det första testet, sedan finns det fler som jag tog dagarna efter det ända tills jag fick ett Gravid med CB.
    Precis så där ser mitt ut fast det är svårt att få med på kort
    SnurrPannan skrev 2009-04-16 14:11:14 följande:
    Njaaaa kanske anar jag ett vitt/grått streck.. Men inte rosa tyvärr..
    På bilden är strecket faktiskt grått nu när du skriver det. I verkligheten är strecket mer rosa än grått. Hmmm, ska se om jag kan ta bättre kort sen så man faktiskt kan se vilken färg det är
    zera skrev 2009-04-16 14:43:52 följande:
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-16 14:09:30 följande: Hur ser dom ut i verkligheten? för jag vet att dom testen jag gjorde i början när jag testade gick verkligen inte att få med på bild men syndes mycket tydligare på riktigt
    Strecket är som sagt starkare i verkligheten. Jag har inte så bra kameror så det är svårt att få en bra bild tyvärr
  • LitenBlomma
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-16 16:05:33 följande:
    Precis så där ser mitt ut fast det är svårt att få med på kort
    Jag la in det här på FL och ingen såg ett skit, likadant dagen efter. Sen tredje dagen så var det några som såg och när jag la ut mitt fina GRAVID så var det ju utan tvekan Jag ska hålla tummarna för dig!!!
    Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-16 14:51:41 följande:

Köp ett digitalt cb och gör det imorgonbitti, jag tror att det kommer att ge ett säkert besked. Då jag testade plus med båda mina barn så var det väldigt svagt på billliga testerna men hur tydligt som helst på cb. Bilden du tagit, är det inom 5 minuter?
    Kortet tog jag faktiskt efter att 3 minuter hade gått, så det är nytt.
    Jag har köpt hem CB nu så till helgen ska jag testa med dom
    LitenBlomma skrev 2009-04-16 16:09:20 följande:
    Jag la in det här på FL och ingen såg ett skit, likadant dagen efter. Sen tredje dagen så var det några som såg och när jag la ut mitt fina GRAVID så var det ju utan tvekan Jag ska hålla tummarna för dig!!!
    Det är lite det jag går igenom nu. Jag ser strecket både på kort och i verkligheten men andra har svårt för att se det.
    Tyvärr känner jag att det lutar åt att jag inte är gravid, men håll tummarna för mig så får vi se i helgen vad resultate blir
  • LitenBlomma
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-16 16:10:41 följande:
    Det är lite det jag går igenom nu. Jag ser strecket både på kort och i verkligheten men andra har svårt för att se det.Tyvärr känner jag att det lutar åt att jag inte är gravid, men håll tummarna för mig så får vi se i helgen vad resultate blir
    Kan säga att t.o.m min man skrattade åt mig när jag försökte få honom att se mina Molgan-streck
    LitenBlomma skrev 2009-04-16 16:12:28 följande:
    Kan säga att t.o.m min man skrattade åt mig när jag försökte få honom att se mina Molgan-streck
    Ha ha ha ha! Vilken reaktion
    Molgan-streck? Jag har hört det innan tror jag...
  • LitenBlomma
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-16 16:26:36 följande:
    Ha ha ha ha! Vilken reaktion Molgan-streck? Jag har hört det innan tror jag...
    Molgan i Alfons Åberg. Han ser honom men ingen annan
    LitenBlomma skrev 2009-04-16 16:53:40 följande:
    Molgan i Alfons Åberg. Han ser honom men ingen annan
    Jag trodde att det var så men jag vågade inte skriva det

Men då ska jag göra ett nytt test imorgon och se om min gubbe ser mina Molgan-streck
Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml