• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
  • Flyssel

Jag har läst att de där extra känsliga testerna inte blir särskilt starka. Det har på något sätt att göra med att de inte fick reagera på något annat än just hCG och då fick man lov att ha i mindre färgämne eller något sådant (minns inte exakt).
    Så att det inte blir starkare beror antagligen på testet, inte på mängden hormoner.

Grattis förresten!!

Men kära nån vad snälla ni är!
    Jag var helt beredd på att nu skulle jag verkligen få höra hur "negativt" det var

zera skrev 2009-04-15 10:35:35 följande:
    inte säkert att det blir starkare ännu, hcg fördubblas ju ca var 3:e dag :) så du får nog avvakta ett par dagar =)
    Ha ha, jag ska försöka men jag kan inte lova något. Dom nya testerna kommer idag ju
    Flyssel skrev 2009-04-15 10:38:17 följande:
    Jag har läst att de där extra känsliga testerna inte blir särskilt starka. Det har på något sätt att göra med att de inte fick reagera på något annat än just hCG och då fick man lov att ha i mindre färgämne eller något sådant (minns inte exakt). Så att det inte blir starkare beror antagligen på testet, inte på mängden hormoner. Grattis förresten!!
    Wow, då har jag lärt mig något nytt idag. Jag hade faktiskt ingen aning om det där med mindre färgämne. Men då borde man inte kunna få ett spökstreck heller, eller det är av färgresterna? Jag läste om just färgresten innan

Jag vågar inte säga tack riktigt än, inte förrän jag sitter med det digitala Clearblue i handen och det står gravid i rutan
  • Flyssel

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-15 10:53:25 följande:

Wow, då har jag lärt mig något nytt idag. Jag hade faktiskt ingen aning om det där med mindre färgämne. Men då borde man inte kunna få ett spökstreck heller, eller det är av färgresterna? Jag läste om just färgresten innan Jag vågar inte säga tack riktigt än, inte förrän jag sitter med det digitala Clearblue i handen och det står gravid i rutan
    Här hittade jag det jag hade läst. Jag antar att det gäller alla tillverkare.
    www.babytime.se/se/art/graviditetstest-1st-2.php
    Flyssel skrev 2009-04-15 10:56:48 följande:
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-15 10:53:25 följande: Här hittade jag det jag hade läst. Jag antar att det gäller alla tillverkare. www.babytime.se/se/art/graviditetstest-1st-2....
    Jag beställde nya tester därifrån igår och missade den texten helt.
    Tack för länken, nu ska jag lusläsa allt
  • Anonym (Också)

Oj kostar ett test 14:- ?
    Jag brukar beställa från testlagret 20 stycken för 79,80:-
    Fast jag beställer alltid 40pack
    För om man beställer för över 100 är det fraktfritt så det är ganska värt det

• Trollmamma till 4

TS: Jag hoppas du får ett starkare resultat men även fast dem på 10 inte har lika mycket färgämnen så ska det bli mer rosa än va ditt är.. Men jag tycker du ska köpa dem på 25..

Jag testade 10 å 25 i samma urin å den på 25 uppgav ett ljust rosa streck men den på 10 ingenting.. Tyvärr så fick jag sedan - på CB så jag vet ej om det var spökstreck eller tidigt mf..

Lycka till

• Anonym (Också)

Oj såg att det var 89.90 för 20 tester. Men jag är rätt säker på att det var 79,80 när jag beställde sist.

SnurrPannan skrev 2009-04-15 12:15:57 följande:
    TS: Jag hoppas du får ett starkare resultat men även fast dem på 10 inte har lika mycket färgämnen så ska det bli mer rosa än va ditt är.. Men jag tycker du ska köpa dem på 25.. Jag testade 10 å 25 i samma urin å den på 25 uppgav ett ljust rosa streck men den på 10 ingenting.. Tyvärr så fick jag sedan - på CB så jag vet ej om det var spökstreck eller tidigt mf.. Lycka till
    Testen är mer rosa i verkligheten än på bild. Det är svårt att få med allt när man tar ett kort. Men jag tänker avvakta nu så länge jag kan och sen får vi se vad det visar.
    Tack!
  • Trollmamma till 4
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-15 12:21:24 följande:
    Testen är mer rosa i verkligheten än på bild. Det är svårt att få med allt när man tar ett kort. Men jag tänker avvakta nu så länge jag kan och sen får vi se vad det visar.Tack!
    Aha okej.. Då håller jag tummarna för ett starkare resultat {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml