• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
    SnurrPannan skrev 2009-04-17 16:05:08 följande:
    Nej tyvärr Jag ser bara kontrollstrecket.. Kan du inte ta ett CB imorgon??
    Då är det nog bara spökplus för min del. Vet inte om jag tar ett CB imorgon med tanke på att de jag tagit nu är så svaga. Det är nog mest bara att inse att jag inte är gravid. Tack till alla er som svarat iallafall!
  • Trollmamma till 4
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-17 16:16:53 följande:
    Då är det nog bara spökplus för min del. Vet inte om jag tar ett CB imorgon med tanke på att de jag tagit nu är så svaga. Det är nog mest bara att inse att jag inte är gravid. Tack till alla er som svarat iallafall!

Nej än är hoppet inte ute.. Det är svårt att se svaga streck på datorn.. Om du ser ett svagt rosa så tycker jag att du ska ta ett CB istället

Kram å Lycka till..

Testen blir ju inte starkare så jag vet inte om det är lönt att ta ett Clearblue. Sambon såg strecket på det senaste jag tog, men vi båda vill nog så mycket att vi inbillar oss att det finns där
    Men jag har testat med Babytimes 10 mIU/ml, Babytimes 25 mIU/ml och Testlagrets 25 mIU/ml. Alla är svaga och blir inte starkare...
    Så det bästa är nog att inse att hoppet är ute för denna gången

• Trollmamma till 4
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-17 16:30:26 följande:
    Testen blir ju inte starkare så jag vet inte om det är lönt att ta ett Clearblue. Sambon såg strecket på det senaste jag tog, men vi båda vill nog så mycket att vi inbillar oss att det finns där Men jag har testat med Babytimes 10 mIU/ml, Babytimes 25 mIU/ml och Testlagrets 25 mIU/ml. Alla är svaga och blir inte starkare...Så det bästa är nog att inse att hoppet är ute för denna gången
    Jag förstår dig/er verkligen Men så länge mensen uteblir så är det ju ett gott tecken Testa imorgon bitti igen..

Jag är själv testmissbrukare.. Jag börjar med Ältest å trots att jag har fått stegring så fortsätter jag att testa med dem tills dem stickorna är slut (7 st) sen 5-6 dagar efter Äl så börjar jag med gravtest{#lang_emotions_yell} Man blir ju knäpp av att hålla på att analysera varenda symtom streck m.m..

Jag har ju inte nått min BIM ännu, men om jag varit gravid så skulle det visat sig nu. Iallafall genom starkare streck för varje dag. Jag har testa som en galning den senaste veckan och hur jag än gör så blir strecken inte starkare. Samtidigt så undrar jag hur så många test kan ge spökplus, något av dom borde stämma egentligen. Jag kommer nog att fortsätta testa bara för att bli av med testen, men denna helgen kommer inte att vara rolig då man fått upp förhoppningarna rejält. Bara att vänta in den eviga mensen

• zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-17 16:55:24 följande:

Jag har ju inte nått min BIM ännu, men om jag varit gravid så skulle det visat sig nu. Iallafall genom starkare streck för varje dag. Jag har testa som en galning den senaste veckan och hur jag än gör så blir strecken inte starkare. Samtidigt så undrar jag hur så många test kan ge spökplus, något av dom borde stämma egentligen. Jag kommer nog att fortsätta testa bara för att bli av med testen, men denna helgen kommer inte att vara rolig då man fått upp förhoppningarna rejält. Bara att vänta in den eviga mensen
    Fast kommer du ihåg att jag berättade att det var likadant för mig? Mitt blev inte starkare fören dagen efter BIM så jag tycker nog att du ska ha lite hopp kvar. kram

Tack zera för ditt försök att få mig att fortsätta hoppas, men just nu känns det nattsvart Jag avvaktar över helgen nu och sen får vi se vad som händer, om mensen eller plusset kommer...

• CloudBerry the 1st

Tyvärr skulle jag säga så ser jag inget tydligt plus.

...men har du en regelbunden mens?

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:25:13 följande:

Tyvärr skulle jag säga så ser jag inget tydligt plus. ...men har du en regelbunden mens?

Oftast är den regelbunden på 32 dagar. Därför tycker jag att det borde visa sig nu om jag varit gravid. Alltså är jag inte det
Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml