• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
    Turboathena skrev 2009-04-13 21:13:12 följande:
    Nee de billiga testerna är inge bra alls.. bättre att vänta nån vecka extra och köpa ett clearblue eller nåt annat lite dyrare test.. men vem tusan kan vänta när man är testoman :)
    "Hej, jag är en testmissbrukare!"

Jag har nog även smittat sambon då han hela tiden tjatar om att jag ska testa, men någonstans får det vara stopp

Ja nu kommer jag att försöka vänta några dagar så får vi se om det är ett spökstreck eller inte. Men jag läste så många trådar om att Testlagrets tester var bra så jag slog på stort och köpte 20 st. Så jag har nog ett par stycken kvar jag kan använda upp innan det är dags för Clearblue. Ska man ta vanligt eller digitalt då?
    zera skrev 2009-04-13 21:17:48 följande:
    Jag var med om samma sak som dig för några dagar sen, Först såg jag ingenting trots känsliga test, nån dag senare så var det så svagt att man bara kunde skymta det med mycket god vilja. Och för några dagar sedan så satt jag helt plötsligt med ett tydligt streck. Jag tror nog helt enkelt att du har en liten skrutt på G i magen och vågar mig på ett jätte grattis!!!!!
    Åh, du får mig att hoppas nu!
    Jag hoppas att du har rätt, att där är en liten på jäsning.
    Håll tummarna för mig

Men åååh vad jag är glömsk

Grattis till plus zera!!!

• zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-13 21:24:58 följande:

Åh, du får mig att hoppas nu! Jag hoppas att du har rätt, att där är en liten på jäsning. Håll tummarna för mig
    Självklart håller jag tummarna för dig Vet hur jobbigt det är. Testade säkert 10st jääääääääätte svaga test innan jag fick ett som jag helt enkelt inte kunde tvivla på. Är så nyfiken. Du måste skriva så fort du har testat igen =) Men eftersom dom är så svaga så kan det ju faktiskt bero på att det är tidigt i graviditeten som i mitt fall så för att vara lite extra säker så testa bara på morgonen då det ofta är lite högre halt hcg =)
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-13 21:25:41 följande:

Men åååh vad jag är glömsk Grattis till plus zera!!!
    TACK
    zera skrev 2009-04-13 21:27:25 följande:
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-13 21:24:58 följande: Självklart håller jag tummarna för dig Vet hur jobbigt det är. Testade säkert 10st jääääääääätte svaga test innan jag fick ett som jag helt enkelt inte kunde tvivla på. Är så nyfiken. Du måste skriva så fort du har testat igen =) Men eftersom dom är så svaga så kan det ju faktiskt bero på att det är tidigt i graviditeten som i mitt fall så för att vara lite extra säker så testa bara på morgonen då det ofta är lite högre halt hcg =)
    Jag har bara testat på morgonen. Någon dag har jag även tagit ett mitt på dagen, alltså kvällsurin.
    Tidigare såg man inget alls på de som mäter 25, men nu kan man faktiskt skymta ett streck där. Tror jag iallafall, om det inte är så att jag inbillat fram det

Jag lovar att hålla er uppdaterade!
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-13 21:46:32 följande:

Jag har bara testat på morgonen. Någon dag har jag även tagit ett mitt på dagen, alltså kvällsurin. Tidigare såg man inget alls på de som mäter 25, men nu kan man faktiskt skymta ett streck där. Tror jag iallafall, om det inte är så att jag inbillat fram det Jag lovar att hålla er uppdaterade!
    Låter precis som mig. Håller mina tummar och tår och hoppas på uppdatering imorgon eller nått sånt
  • Anonym (Också)

Jag är också testmissbrukare.
    Jag köpte 40 stycken från testlagret i juli 2008. Vipps så var dom slut! Så jag beställde 40 till i oktober och jag blev gravid i januari och har nu EN enda kvar! Har faktiskt lyckats få spökstreck på dem men känslan har alltid sagt mig OM det varit ett spökstreck eller inte. Fått lika svaga spökisar som riktiga.
    Men visserligen har jag inte fått spökisar varje gång jag testat utan de gånger det varit på riktigt har det tillslut blivit starkare. De gånger jag inte varit gravid har vissa varit helt negativa och vissa med spökstreck.
    Tycker det är jättebra med testlagrets eftersom jag vet att jag vill testa flera gånger. Och så köper man hem många så man har.
    Kan tillägga också att jag faktiskt oftast fått starkare positivt på dagen eller kvällen/natten och INTE med morgonurin.
    Håller tummarna! Lycka till

zera skrev 2009-04-14 13:21:20 följande:
    Har du vågat testa idag?
    Jag gjorde ett test tidigare idag och jag tycker det är starkare nu.
    Men nu kommer jag att vänta några dagar innan jag testar igen
Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml