• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-14 13:29:59 följande:

Jag gjorde ett test tidigare idag och jag tycker det är starkare nu. Men nu kommer jag att vänta några dagar innan jag testar igen
    ser du det utan allt för mycket ansträngning nu?
    zera skrev 2009-04-14 13:32:37 följande:
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-14 13:29:59 följande: ser du det utan allt för mycket ansträngning nu?
    Ja nu behöver jag inte vinkla lika mycket
    Jag hoppas att det blir starkare om någon dag, för nu börjar jag få ont i magen av allt testande.
    Och nu testar jag med dom som mäter 25 mIU/ml för dom andra tog slut.
    Jag har även pratat med min läkare så nu vet jag nog varför strecket är så svagt, då jag har så oregelbunden mens är det svårt att sätta ett datum.
    Men hon tror att jag är på BIM -5 eller 4.
    Så nu ska jag försöka hålla mig till helgen, kraftig betoning på försöka
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-14 13:35:54 följande:

Ja nu behöver jag inte vinkla lika mycket Jag hoppas att det blir starkare om någon dag, för nu börjar jag få ont i magen av allt testande. Och nu testar jag med dom som mäter 25 mIU/ml för dom andra tog slut. Jag har även pratat med min läkare så nu vet jag nog varför strecket är så svagt, då jag har så oregelbunden mens är det svårt att sätta ett datum. Men hon tror att jag är på BIM -5 eller 4. Så nu ska jag försöka hålla mig till helgen, kraftig betoning på försöka
    Åhh va kul :D Jag känner mig nästan säker på att du faktiskt är gravid Guuud va roligt i så fall =) Haha, får väl se hur länge du kan vänta

Ha ha ha, känner jag mig själv så testar jag imorgon igen
    Ååååh håll tummarna för mig nu, jag hoppas verkligen att du har rätt!

Ha ha, jag hittade en sida där man kan lägga upp bilder anonymt
    Här kommer en bild på mitt senaste test, strecket är tydligare i verkligheten då det är svårt att ta kort med mobilen.
    i40.tinypic.com/2h3398o.jpg

• zera

Ja det är jätte svårt att se på kortet, men jag ser dock strecket om jag anstränger mig =) Jag tror nog att det blir starkare om nån dag eller så

• Turboathena

hmm jag ser inget streck.. men jag kanske är halvblind ;). Hoppas i allafall att det blir starkare när du testar om några dagar :)

zera skrev 2009-04-14 14:16:56 följande:
    Ja det är jätte svårt att se på kortet, men jag ser dock strecket om jag anstränger mig =) Jag tror nog att det blir starkare om nån dag eller så
    Jag såg det nu att strecket syns mindre på bilden än i verkligheten.
    Och det är starkare idag än igår! Nu håller vi tummarna
    Turboathena skrev 2009-04-14 15:41:25 följande:
    hmm jag ser inget streck.. men jag kanske är halvblind ;). Hoppas i allafall att det blir starkare när du testar om några dagar :)
    Äsch, inte är du halvblind heller. Det är otroligt svårt att se ett test på bild. Och strecket är synligare i verkligheten.
    Antingen blir det ett nytt test imorgon eller så väntar jag ett par dagar, vi får se om jag kan hålla mig ifrån
  • zera

inte säkert att det blir starkare ännu, hcg fördubblas ju ca var 3:e dag :) så du får nog avvakta ett par dagar =)

Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml