• Anonym (testmissbrukare)

High Sensitive 10 mIU/ml

Som många andra på detta forumet så kämpar jag efter att bli gravid.
    Då jag har oregelbunden mens kan jag inte säga vilken dag jag har BIM på. Men för ett tag sedan beställde jag test från babyornot, alltså High Sensitive test.
    Jag gjorde ett idag och jag tyckte mig se en svag skugga efter 5 minuter, men jag vill ha ett riktigt starkt och rejält för att kunna lite på det.
    Så jag la ner det och gick ut från toaletten. Efter 20 minuter gick jag in där och då finns det ett synligt streck. Inte starkt men det syns.
    Hur ska man tolka detta? Det är ju inte tillförlitligt efter 10 minuter.

Men är det någon som fått så här och ändå varit gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-17 20:15
    5 dagar senare är strecken tyvärr inte mycket starkare så hoppet har släckts för denna gången.
    Stort tack till alla er som svarat och peppat mig!

• Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml
  • CloudBerry the 1st

100% säker att du har ägglossning?

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:30:55 följande:

100% säker att du har ägglossning?
    Ja det är jag då jag äter Pergotime och blivit kollad av läkare med både VUL och progesteron prov.
  • CloudBerry the 1st

Aha, bra.
    Jag tycker att det ändå ser lurt ut...alla test kan inte visa spökstreck.

Jag tycker helt klart att du ska ta cb imorgonbitti.

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:34:42 följande:

Aha, bra. Jag tycker att det ändå ser lurt ut...alla test kan inte visa spökstreck. Jag tycker helt klart att du ska ta cb imorgonbitti.
    Men är det lönt att slösa ett CB test imorgon bitti? Med tanke på att alla strecken är så svaga så är risken stor att även CB kommer att vara det (eller i värsta fall negativt). Och om min läkare räknat rätt så är jag på BIM-2 imorgon. Är CB verkligen så mycket bättre än dom billiga testerna att det kan bli ett plus imorgon?
  • CloudBerry the 1st

Som jag sagt så syntes mina plus mycket sämre på bt än på cb men är du på -2 så är det nog smartare att vänta tills söndag

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:46:04 följande:

Som jag sagt så syntes mina plus mycket sämre på bt än på cb men är du på -2 så är det nog smartare att vänta tills söndag
    Kanske blir det ett CB imorgon eller så väntar jag helt enkelt in mensen som lär komma på söndag eller måndag. Men det är så skumt att så många test av olika märken kan visa spökstreck. Man tycker ju att något av dom borde stämma. När jag gjorde mina senaste test så gjorde även min väninna det och på hennes kom där inget alls. Helt tomma och blanka medan jag har svagt streck (även sambon ser strecken). Och hade jag verkligen varit gravid så borde strecken blivit starkare för varje dag, men det blir dom inte.
    Usch vad krångligt och energikrävande detta är...
  • CloudBerry the 1st

Fast om du ser på LitenBlommas test så är det ju otroligt svaga skillnader.

Kör på ett cb imorgonbitti då.

Skriv på en gång om det är positivt.

CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:58:54 följande:

Fast om du ser på LitenBlommas test så är det ju otroligt svaga skillnader. Kör på ett cb imorgonbitti då. Skriv på en gång om det är positivt.
    Visst är där svaga skillnader men trots allt blev hennes starkare för varje dag. Och på BIM-2 fick hon gravid på CB. Jag är inte ens i närheten av den styrkan på strecket. Gör jag ett test imorgon så lovar jag att skriva här.
    Tack för allt stöd och alla tips!
  • LitenBlomma
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-18 00:15:30 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-04-17 23:58:54 följande: Visst är där svaga skillnader men trots allt blev hennes starkare för varje dag. Och på BIM-2 fick hon gravid på CB. Jag är inte ens i närheten av den styrkan på strecket. Gör jag ett test imorgon så lovar jag att skriva här.Tack för allt stöd och alla tips!
    Ja skillnaden var minimal, fast ändå lite starkare för varje dag. Men är du säker på att du är på just BIM -2. Jag trodde att min månad var körd när jag fick minus på bim sen började jag räkna efter och insåg att min äl var sen. 8 dagar sen, det är viss skillnad på strecken.
    Ludwig -02, Meja -08 & Ida BF i augusti -09

Testat med CB idag och det var negativt
    Så nu hoppas vi på nästa månad istället, jag ska bara återhämta mig från detta.
    Tack för alla svar!

CB var som sagt negativt men jag får fortfarande svagt streck på testlagrets test Nej nu blir det god mat, bra tv och en massa godis!

LitenBlomma skrev 2009-04-18 07:47:04 följande:
    Ja skillnaden var minimal, fast ändå lite starkare för varje dag. Men är du säker på att du är på just BIM -2. Jag trodde att min månad var körd när jag fick minus på bim sen började jag räkna efter och insåg att min äl var sen. 8 dagar sen, det är viss skillnad på strecken.
    Visst kan det vara så att min ÄL kommit senare denna månaden. Det märker vi snart om mensen kommer eller inte.
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-18 18:09:22 följande:

CB var som sagt negativt men jag får fortfarande svagt streck på testlagrets test Nej nu blir det god mat, bra tv och en massa godis!
    Vet du jag vill absolut inte göra dig hoppfull i onödan, men jag fick "inte gravid" på cb digital trots att jag plussat nu med alla andra test.
    zera skrev 2009-04-18 20:52:08 följande:
    Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-18 18:09:22 följande: Vet du jag vill absolut inte göra dig hoppfull i onödan, men jag fick "inte gravid" på cb digital trots att jag plussat nu med alla andra test.
    Men va konstigt! När tog du ett digitalt, alltså vilken BIM dag?
  • zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-18 21:59:33 följande:

Men va konstigt! När tog du ett digitalt, alltså vilken BIM dag?
    Jag tog det exakt på BIM... tyckte också att det var konstigt..=/

Tack till er alla som svarat! Mensen kom idag så nu satsar vi på en 2010 bebis istället

• zera

Anonym (testmissbrukare) skrev 2009-04-19 15:35:54 följande:

Tack till er alla som svarat! Mensen kom idag så nu satsar vi på en 2010 bebis istället
    Då önskar jag er lycka till =) Men fasiken va konstigt att du fått svaga streck på så många test.
Svar på tråden High Sensitive 10 mIU/ml