• Anonym

Solar ni topless?

I såna fall, var gör ni det? På stranden, balkongen, trädgården?

• Svar på tråden Solar ni topless?
  • vampyria2

Nej det gör jag inte och jag tycker faktiskt inte att det är helt okej att göra det ute bland folk.

Jag är ingen som är rädd för naket men jag tycker inte att man tar fram brösten bland folk pga respekt för sin omgivning, finns de som blir stötta och då är det en enkel sak att välja bort.

• cärröförfän

jag solar alltid topless, hemma i sverige som utomlands. snyggt med bonnabränna på pattarna.. njä. jag badar topless också. har la fått lite blickar från moralmorsor men det skiter jag i. det är mina pattar och dom vill sola!
    att det finns kvinnfolk som tar illa upp av ett par nakna pattar..... deras männen gillar det i alla fall ;)

• cärröförfän
    cärröförfän skrev 2013-05-24 01:16:49 följande:
    jag solar alltid topless, hemma i sverige som utomlands. snyggt med bonnabränna på pattarna.. njä. jag badar topless också. har la fått lite blickar från moralmorsor men det skiter jag i. det är mina pattar och dom vill sola!
    att det finns kvinnfolk som tar illa upp av ett par nakna pattar..... deras männen gillar det i alla fall ;)

innan någon kommenterar det; deras män.
  • Tom Araya
    cärröförfän skrev 2013-05-24 01:16:49 följande:
    Sola på du. Solig
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • jos79

Jag solar topless utomlands och hemma i trädgården, inte vid den lokala badplatsen.

• Anton Chigurh

Oftast.....

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2013-05-24 08:08:59 följande:
    Oftast.....
    Eller för det mesta då !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anonym (Matte)
    Anders 386 skrev 2013-05-23 15:00:24 följande:
    Och jag älskar att ta av mig naken och bada naken. Inte heller obekväm inför andra nakna människor. Tycker inte skillnaden är så stor med eller utan badkläder, man ser ju liksom formerna ändå. Känns bara knäppt att ligga o sola i blöta badkläder - eller att "smussla" när man byter om på en strand. Förstår inte varför det ska vara så hemligt. (Men eftersom det kan finnas såna som "Matte" på stranden så smusslar jag av hänsyn till andra.)

Men det är väl bra då, att det finns nudiststränder, för sådana - en minoritet -, som tycker det är viktigt att få bada naken (i grupp).
  • Turd

Nej, men jag solar inte överhuvudtaget iofs. Men om jag skulle sola så skulle jag ändå inte göra det topless.

• CarinaL26

Det händer men aldrig nära barnfamiljer. När jag var på Sardinien förra sommaren såg jag en kvinna som solade 'bottomless' för att få färg på rumpan. Hon hade dragit ner nederdelen till precis under skinkorna. Det är mer än vad jag skulle göra offentligt i alla fall.

• Anonym (Närsynt)
    CarinaL26 skrev 2013-05-27 23:32:03 följande:
    Det händer men aldrig nära barnfamiljer. När jag var på Sardinien förra sommaren såg jag en kvinna som solade 'bottomless' för att få färg på rumpan. Hon hade dragit ner nederdelen till precis under skinkorna. Det är mer än vad jag skulle göra offentligt i alla fall.

Hur skulle det kunna skada ett barn om dina pattar är synliga ? Eller är det mämnnen du vill skydda för frestelser så att icke syndiga tankar uppstår?  Låter nästan lit muslimskt?
  • CarinaL26
    Anonym (Närsynt) skrev 2013-05-28 12:33:55 följande:

Hur skulle det kunna skada ett barn om dina pattar är synliga ? Eller är det mämnnen du vill skydda för frestelser så att icke syndiga tankar uppstår?  Låter nästan lit muslimskt?
    Det handlar om hänsyn. Endast en SD:are kan få det till 'muslimskt', eller har jag fel?
  • Selma1966

Jag gjorde det förr när det var populärt. Men så gjorde jag det mest utomlands där jag inte kände någon. Numera skulle jag aldrig göra det. Dels solar jag knappt längre. Förstår inte vitsen och ogillar verkligen att ligga och svettas på en sandstrand. Men dessutom springer alla runt med mobiler nu och tar ingen hänsyn till vad de fotar och lägger upp på nätet. Så en vacker dag skulle kollegor och grannar kunna se mig halvnaken på Facebook. Nej tack.

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2013-05-24 08:09:25 följande:
    Eller för det mesta då !!!
    Iofs avskyr jag ligga på stranden å pressa, blir uttråkad efter 7 - 8 minuter. Så jag ger fullständigt fan i å sola, på stranden, jag går med bar överkropp i min vackra trädgård i stället. 
  • Anonym (Matte)

Ni som tycker det är moralistiskt att vara emot "top-less" men samtidigt själva är emot helnaket på allmänna badplatser, hur resonerar ni? Godtyckligt resonemang.

• Tom Araya
    Anonym (Matte) skrev 2013-05-29 17:24:23 följande:
    Ni som tycker det är moralistiskt att vara emot "top-less" men samtidigt själva är emot helnaket på allmänna badplatser, hur resonerar ni? Godtyckligt resonemang.
    Helnaket= blotta kön, lite skillnad mot bröst.
    Bar överdel har ju ändå män och barn, varför inte kvinnor.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Anonym (Matte)
    Tom Araya skrev 2013-05-29 17:30:10 följande:
    Helnaket= blotta kön, lite skillnad mot bröst.
    Bar överdel har ju ändå män och barn, varför inte kvinnor.
    "Lite skillnad" ja, men ändå är det ju bara en moralisk distinktion relativt en annan.

Själv tycker jag det kan vara tillåtet med helnaket på badtränderna. Själv skulle jag aldrig bada näck offentligt, och jag skulle inte tillåta min tjej att solbada topplöst, men om andra gör det, det skiter jag fullständigt i.
Svar på tråden Solar ni topless?