• Anonym

Solar ni topless?

I såna fall, var gör ni det? På stranden, balkongen, trädgården?

• Svar på tråden Solar ni topless?
  • Charlotte73

Jag gör d bara på semestern i utlandet. Vill inte risikera att stå topless fram för min chef eller en annan manlig jobbarkompis:D

• Tom Araya
    Anonym skrev 2009-05-04 13:10:22 följande:
    Nej, aldrig!

Ser i mina ögon ganska vulgärt ut med alla bröst som guppar runt på stränderna på sommaren. Har dock ett par ställen som är bröstfria.

Varför ska jag behöva ha andras nakna bröst guppandes kring mig när jag badar och solar bara för de "tycker det är skönt"?
    Varför ska folk behöva ha dig och dina guppande och dallrande kroppsdelar där för att du tycker det är skönt?
    Så löjligt argument.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Anonym (Åldermannen)

De flesta här kanske inte ens var födda då. Men tänk hur det såg ut på badständerna 60 70 och i början på 80 talet. Då hörde det nästan till att unga tjejer bara skulle visa brösten på badstränderna mm. Men från att ha varit något som verkligen kännetecknade feminismen. Så verkar det där inom idag vara något som kännetecknar det rakt motsatta. Vad hände egentligen?

• Tom Araya
    KalleKn skrev 2009-05-05 23:05:10 följande:
    På 80talet funkade det hur bra som helst och ingen brydde sig. Det var helt normalt att vara topless och ingen vare sig tog illa upp eller glodde ögonen ur sig.
    Större delen av 90-talet också.
  • Anonym (Åldermannen)

Jag hade lite fel. Men undrar fortfarande varför det försvunnit ifrån badstränderna. Okey jag tror det finns en förklarring. Men den är så djup så jag inte orkar ta den här.  

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bara_Br%C3%B6st

• Anonym (bigboobs)

om jag skulle sola toppless skulle jag få vita armar istället då de skulle hänga långt över kanten. hahahahaha. är.glad över bikiniöverdelar som håller allt på plats någorlunda :)

• Tom Araya
    Anonym (Åldermannen) skrev 2013-05-21 22:31:23 följande:

Jag hade lite fel. Men undrar fortfarande varför det försvunnit ifrån badstränderna. Okey jag tror det finns en förklarring. Men den är så djup så jag inte orkar ta den här.  

sv.wikipedia.org/wiki/Bara_Br%C3%B6st

Jag tror det är påverkan från amerikansk kultur som i sin tur styrs av deras moral.
  • Anonym (privat)

Nej, absolut inte. 
    Jag skulle aldrig komma på tanken att t ex kliva ut ur duschen hemma och endast iklädd trosor gå ut och hälsa på kvällens gäster med brösten i vädret, så varför göra det på stranden? 
    Märkligt och otroligt osmakligt. 

• Tom Araya
    Anonym (Åldermannen) skrev 2013-05-21 22:31:23 följande:

sv.wikipedia.org/wiki/Bara_Br%C3%B6st

Tom Araya skrev 2013-05-21 22:39:01 följande:
    Jag tror det är påverkan från amerikansk kultur som i sin tur styrs av deras moral.

Kanske har även ökad invandring påverkat.
  • Tom Araya
    Anonym (privat) skrev 2013-05-21 22:39:15 följande:
    Nej, absolut inte. 
    Jag skulle aldrig komma på tanken att t ex kliva ut ur duschen hemma och endast iklädd trosor gå ut och hälsa på kvällens gäster med brösten i vädret, så varför göra det på stranden? 
    Märkligt och otroligt osmakligt. 
    Brukar du gå omkring och hälsa på folk på stranden då?

Även då när solning top less var vanligt var det också vanligt att ta på toppen när man klev upp, även om många struntade även i det och även badade utan överdel.
Svar på tråden Solar ni topless?