• Anonym

Solar ni topless?

I såna fall, var gör ni det? På stranden, balkongen, trädgården?

• Svar på tråden Solar ni topless?
  • Marina Elena

Anonym (tutte) skrev 2009-05-06 13:19:54 följande:

Marina Elena skrev 2009-05-06 12:56:54 följande:
    Min kropp är inte skambelagd. Precis tvärt om, den är fantastisk och så fantastisk att hela den inte är för alla.Det fanns också en tid långt innan vi hade strukturerade samhällen då vi alla gick nakna, knullades till höger och vänster, kvinnor bara var babymaskiner och män avelshingstar. Männen stod högre hierarkiskt då de var fysiskt starkare och större och kunde befrukta många kvinnor.Visst på verkar historien oss. Men jag upplever inte att jag skäms för min kropp bara för att jag inte vill att alla ska ha tillgång till de delar av den jag upplever som privata och nära kopplat till min sexualitet. Varför kan du inte bara respektera det utan att nedvärdera och idiotförklara mig och de som känner som jag som obildade?
    du har verkligen inte koll på människans tidiga historia!
  • Marina Elena

förresten idiotförklarar jag ingen, jag diskuterar om kvinnans kropp, om normer, värderingar och sexualitet. Jag förstår om inte alla vill visa sina kroppar men tycker det är synd att många av de som inte vill göra det lägger så mycket moraliserande värderingar i den avklädda kvinnokroppen.

• Anonym (nope)

Marina Elena skrev 2009-05-06 19:38:34 följande:

Anonym (nope) skrev 2009-05-06 13:28:34 följande:
    sitter ditt värde i dina kläder alltså?
    nästan otäckt, du måste ju vara tankeläsare för det var precis så jag menar!
    jösses...
  • lenafinaben

Ja det gör jag. Såvida det inte finns allt för många barnfamiljer runt mig förståss....eller om min släkt är i närheten...skrattar. Men annars är jag alltid topless

• Anonym (tutte)

Marina Elena skrev 2009-05-06 19:48:24 följande:

förresten idiotförklarar jag ingen, jag diskuterar om kvinnans kropp, om normer, värderingar och sexualitet. Jag förstår om inte alla vill visa sina kroppar men tycker det är synd att många av de som inte vill göra det lägger så mycket moraliserande värderingar i den avklädda kvinnokroppen.
    Du ifrågasätter på ett dömande sätt varför alla inte känner för sin kropp som du. Får du svar som inte passar säger du åt mig att "jag har verkligen ingen koll" eller ger ett spydigt respektlöst svar som "sitter ditt värde i dina kläder eller?". Och bara för att människor inte anser att hela deras kroppar är till för alla så är de tydligen offer för någon sorts gravt felaktig moralisering. Om du endast "tycker det är synd" så kanske du ska tona ner dig lite för du är dömande, även om du verkar missa det själv. Låt människor få skyla sina bröst och underliv om de vill - utan att du ska måla upp dem som svaga individer som är offer.
  • Anonym

Jag skulle gärna göra det ,men jag vågar nog inte det. Kanske om jag hade fina bröst..

Och tror inte att min sambo skulle uppskatta det heller.

• dukat

Jag solar oftast helt naken dvs när det passar sejOch det gör det oftast.Det har jag alltid gjort och mina barn med Var o en får väl göra som den känner är bäst o skönast (utan att provocera andra förstås) utan att andra ska ngr (moraliska) synpunkter på det.

• babygirlie08

Jag solar förvisso helst naken.. Nu älskar jag ju att visa upp mig så *skrattar*
    Men toples.. absolut!! Tycker dock det är viktigt att sköta det snyggt. Man måste förstå att alla kanske inte uppskattar om man ligger helt naken..

Svar på tråden Solar ni topless?