• Anonym

Solar ni topless?

I såna fall, var gör ni det? På stranden, balkongen, trädgården?

• Svar på tråden Solar ni topless?
  • Marina Elena
    konstmodell skrev 2009-05-06 07:33:04 följande:
    Jag solar topless, faktiskt helt trådlös eftersom jag tycker bäst om att vara naken i solen, och tycker att kroppen är naturlig.Om det är något erotiskt i kvinnors bröst så är det inte i brösten det sitter utan i tanken och fantasin hos en eventuell betraktare. Kvinnors bröst är inte, lika lite som någon annan del av kroppen, per automatik sexuell, erotisk, eller liknande.Det denna tråd visar upp är kulturella och moralistiska mönster, inget annat.Jag hävdar att badkläder snarare drar fokus till vissa delar av kroppen än har en funktion av att dölja dem. Michelangelo lär ligga bakom följande visdomsord "What spirit is so empty and blind, that it cannot recognize the fact that the foot is more noble than the shoe, and skin more beautiful that the garment with which it is clothed?"- Vad gör en kvinnas bröst så laddat när en man kan ha lika stort utan att det väcker andra reaktioner än möjligtvis något om kroppsstorleken?- Vad gör att hudvecket mellan en kvinnas ben är så mycket mer känsligt att visa än en armhåla eller ett knäveck?- Varför är en mans kön så mycket att reagera över kontra en tumme eller näsa?Tänk gärna till en gång extra innan du svarar.
    helt klart är det kulturella och moralistiska mönster som visas upp. Men folk försöker bortförklara det med att det är "fel" att visa vissa kroppdelar, som att det är skadligt på något sätt. Det de aldrig frågat sig är VARFÖR de tycker det är fel.
  • Anonym (tutte)

Marina Elena skrev 2009-05-06 12:47:07 följande:

helt klart är det kulturella och moralistiska mönster som visas upp. Men folk försöker bortförklara det med att det är "fel" att visa vissa kroppdelar, som att det är skadligt på något sätt. Det de aldrig frågat sig är VARFÖR de tycker det är fel.
    Varför utgår du ifrån att de aldrig frågat sig det? Bara för att de inte kom fram till samma svar som du? Och deras orsaker är bara "bortförklaringar", det är ju verkligen ett tecken på "open mind".

Som att jag skulle säga att jag tror dina orsaker bara är bortförklaringar för du vill ha bekräftelse för att visa upp dina tuttar för du får inte tillräckligt på annat håll och vill få kvinnor med fulare bröst att må dåligt. Så måste det ju vara...
  • Mandi74

Nej, det gör jag inte.. tycker mina bröst är för fula för att jag skulle vilja visa dom för andra.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Marina Elena

Anonym (tutte) skrev 2009-05-06 12:53:10 följande:

Marina Elena skrev 2009-05-06 12:47:07 följande:
    Varför utgår du ifrån att de aldrig frågat sig det? Bara för att de inte kom fram till samma svar som du? Och deras orsaker är bara "bortförklaringar", det är ju verkligen ett tecken på "open mind".Som att jag skulle säga att jag tror dina orsaker bara är bortförklaringar för du vill ha bekräftelse för att visa upp dina tuttar för du får inte tillräckligt på annat håll och vill få kvinnor med fulare bröst att må dåligt. Så måste det ju vara...
    så du menar att du vet att dina värderingar kommer från judeo-kristen moralism, som existerat i 5000 år, men innan dess så var inte alls kvinnans kropp så skambelagd som den är nu?
  • Marina Elena

mina tuttar är också "fula"..lite hängiga och fulla med bristningar. Min mage är lite hängig av barnafödande. Mina lår har bristningar och celluliter. Jag älskar min kropp ändå.

• Anonym (tutte)

Marina Elena skrev 2009-05-06 12:56:54 följande:

Anonym (tutte) skrev 2009-05-06 12:53:10 följande: så du menar att du vet att dina värderingar kommer från judeo-kristen moralism, som existerat i 5000 år, men innan dess så var inte alls kvinnans kropp så skambelagd som den är nu?
    Min kropp är inte skambelagd. Precis tvärt om, den är fantastisk och så fantastisk att hela den inte är för alla.
    Det fanns också en tid långt innan vi hade strukturerade samhällen då vi alla gick nakna, knullades till höger och vänster, kvinnor bara var babymaskiner och män avelshingstar. Männen stod högre hierarkiskt då de var fysiskt starkare och större och kunde befrukta många kvinnor.
    Visst på verkar historien oss. Men jag upplever inte att jag skäms för min kropp bara för att jag inte vill att alla ska ha tillgång till de delar av den jag upplever som privata och nära kopplat till min sexualitet. Varför kan du inte bara respektera det utan att nedvärdera och idiotförklara mig och de som känner som jag som obildade?
  • Anonym (nope)

nej det gör jag inte. är heller inte mycket för "bara bröst-kampanjen", förstår inte riktigt poängen i det hela. är det en viktig seger i jämställdheten att få visa brösten lika mycket som män? grattis i så fall. lika viktigt som att inte behöva raka sig under armarna eller på benen? återigen, grattis, lika villkor för alla.
    tycker inte att det är särskilt mysigt med massa bara tuttar i tid och otid och skulle inte alls känna mig bekväm topless. det handlar inte om att jag betraktar mig ur männens perspektiv och/eller som ett sexobjekt utan bara om att det är en del av min integritet och min självrespekt. jag ser ingen anledning till att fläka ut mina bröst inför andra, så enkelt är det. jag har heller inte urringat eller kortkort för att jag tycker att jag är värd mer än så, vilken fånge jag måste vara i min egen kropp... nej inte alls faktiskt. trivs oerhört bra med min kropp, poängen är just att den är MIN och jag gör vad som känns bäst för mig. de som nödvändigtvis måste fläka ut sina bröst här och var är självklart fria att göra det även om jag inte gillar det.

• Olw

Marina Elena skrev 2009-05-06 12:44:14 följande:

och det är väl bra? Är det något hemskt om män ser ens bröst, menar du?
    Jag är ju av åsikten att bröst är något "mer" än en vanlig kroppsdel typ näsan eller örat...
    Och mina bröst vill jag inte visa upp för "män" ,,bara en och han är jag gift med!
  • Marina Elena

Anonym (nope) skrev 2009-05-06 13:28:34 följande:

nej det gör jag inte. är heller inte mycket för "bara bröst-kampanjen", förstår inte riktigt poängen i det hela. är det en viktig seger i jämställdheten att få visa brösten lika mycket som män? grattis i så fall. lika viktigt som att inte behöva raka sig under armarna eller på benen? återigen, grattis, lika villkor för alla. tycker inte att det är särskilt mysigt med massa bara tuttar i tid och otid och skulle inte alls känna mig bekväm topless. det handlar inte om att jag betraktar mig ur männens perspektiv och/eller som ett sexobjekt utan bara om att det är en del av min integritet och min självrespekt. jag ser ingen anledning till att fläka ut mina bröst inför andra, så enkelt är det. jag har heller inte urringat eller kortkort för att jag tycker att jag är värd mer än så, vilken fånge jag måste vara i min egen kropp... nej inte alls faktiskt. trivs oerhört bra med min kropp, poängen är just att den är MIN och jag gör vad som känns bäst för mig. de som nödvändigtvis måste fläka ut sina bröst här och var är självklart fria att göra det även om jag inte gillar det.
    sitter ditt värde i dina kläder alltså?
Svar på tråden Solar ni topless?