• Anonym

Solar ni topless?

I såna fall, var gör ni det? På stranden, balkongen, trädgården?

• Svar på tråden Solar ni topless?
  • Anonym (tutte)

Marina Elena skrev 2009-05-05 08:55:29 följande:

vadå blottar sig? Bara för att jag har mer fett i mina tuttar än min karl så blottar jag mig då jag visar dem? När ska vi kvinnor sluta se oss själva och varandra ur männens perspektiv??
    Öh..que?
    För mig är brösten en erotisk zon, som jag inte vill fläka ut till allmän beskådan, inte bara nån jäkla "fettdepå". Lika lite som murvan. Bleh!
    Gör inte mig till nått jäkla offer bara för att jag inte tycker att allt behöver var så jävla "naturligt"!
  • Bestla

Jo, visst solar jag topless om jag känner för det. Vart? På balkongen, stranden, semestern... whatever, där jag känner för det. Är ju gött att lufta brudarna ibland, och det är ju ingens business bortsett från min.

• Olw

vadå blottar sig? Bara för att jag har mer fett i mina tuttar än min karl så blottar jag mig då jag visar dem? När ska vi kvinnor sluta se oss själva och varandra ur männens perspektiv??
    Jag undrar när folk ska sluta vara så rädda för manligt och kvinnligt....
    Vissa saker är mer ämnat för män ,och vissa saker är mer för kvinnor....
    Inget farligt ,inget att vara rädd för.

Att jag skulle se på kvinnobröst på samma vis som på ett par manliga bröst,,NÄ!!
    Det tror jag faktiskt inte att det är många som gör.

Men jag tror inte att det är många män som gråter när ni tar upp kampen om "jämställdhet" när ni slänger bikini överdelen....de hejar nog på!
  • KalleKn
    Olw skrev 2009-05-05 19:00:27 följande:
    Jag undrar när folk ska sluta vara så rädda för manligt och kvinnligt....Vissa saker är mer ämnat för män ,och vissa saker är mer för kvinnor....Inget farligt ,inget att vara rädd för.Att jag skulle se på kvinnobröst på samma vis som på ett par manliga bröst,,NÄ!!Det tror jag faktiskt inte att det är många som gör.Men jag tror inte att det är många män som gråter när ni tar upp kampen om "jämställdhet" när ni slänger bikini överdelen....de hejar nog på!
    På 80talet funkade det hur bra som helst och ingen brydde sig. Det var helt normalt att vara topless och ingen vare sig tog illa upp eller glodde ögonen ur sig.
  • Lavish

Anonym (tutte) skrev 2009-05-05 15:15:53 följande:

Öh..que?För mig är brösten en erotisk zon, som jag inte vill fläka ut till allmän beskådan, inte bara nån jäkla "fettdepå". Lika lite som murvan. Bleh!Gör inte mig till nått jäkla offer bara för att jag inte tycker att allt behöver var så jävla "naturligt"!
    mäns bröstvårtor är också en erogen zon.
  • Tilt

gör man det på strand eller andra allmänna ställen så hamnar man väl på nätet för allmän beskådan av någon jeppe med mobilkamera. jag vet om två som drabbats och det är nog inte så spännande :(
    Finns för mycket nötter där ute, som trots detta, kan sköta mobiltelefoner.

• konstmodell

Jag solar topless, faktiskt helt trådlös eftersom jag tycker bäst om att vara naken i solen, och tycker att kroppen är naturlig.

Om det är något erotiskt i kvinnors bröst så är det inte i brösten det sitter utan i tanken och fantasin hos en eventuell betraktare. Kvinnors bröst är inte, lika lite som någon annan del av kroppen, per automatik sexuell, erotisk, eller liknande.

Det denna tråd visar upp är kulturella och moralistiska mönster, inget annat.

Jag hävdar att badkläder snarare drar fokus till vissa delar av kroppen än har en funktion av att dölja dem. Michelangelo lär ligga bakom följande visdomsord "What spirit is so empty and blind, that it cannot recognize the fact that the foot is more noble than the shoe, and skin more beautiful that the garment with which it is clothed?"

- Vad gör en kvinnas bröst så laddat när en man kan ha lika stort utan att det väcker andra reaktioner än möjligtvis något om kroppsstorleken?
    - Vad gör att hudvecket mellan en kvinnas ben är så mycket mer känsligt att visa än en armhåla eller ett knäveck?
    - Varför är en mans kön så mycket att reagera över kontra en tumme eller näsa?

Tänk gärna till en gång extra innan du svarar.

• Olw
    konstmodell skrev 2009-05-06 07:33:04 följande:
    Jag solar topless, faktiskt helt trådlös eftersom jag tycker bäst om att vara naken i solen, och tycker att kroppen är naturlig.Om det är något erotiskt i kvinnors bröst så är det inte i brösten det sitter utan i tanken och fantasin hos en eventuell betraktare. Kvinnors bröst är inte, lika lite som någon annan del av kroppen, per automatik sexuell, erotisk, eller liknande.Det denna tråd visar upp är kulturella och moralistiska mönster, inget annat.Jag hävdar att badkläder snarare drar fokus till vissa delar av kroppen än har en funktion av att dölja dem. Michelangelo lär ligga bakom följande visdomsord "What spirit is so empty and blind, that it cannot recognize the fact that the foot is more noble than the shoe, and skin more beautiful that the garment with which it is clothed?"- Vad gör en kvinnas bröst så laddat när en man kan ha lika stort utan att det väcker andra reaktioner än möjligtvis något om kroppsstorleken?- Vad gör att hudvecket mellan en kvinnas ben är så mycket mer känsligt att visa än en armhåla eller ett knäveck?- Varför är en mans kön så mycket att reagera över kontra en tumme eller näsa?Tänk gärna till en gång extra innan du svarar.
    Det är ju tur att vi har nudist-stränder ,så du och många andra kan vara "naturliga".
    Och vanliga stränder för oss som känner att våra kroppar är lite "privata"
    Sverige är fantastiskt
  • Anonym (tutte)
    konstmodell skrev 2009-05-06 07:33:04 följande:
    Jag solar topless, faktiskt helt trådlös eftersom jag tycker bäst om att vara naken i solen, och tycker att kroppen är naturlig. Om det är något erotiskt i kvinnors bröst så är det inte i brösten det sitter utan i tanken och fantasin hos en eventuell betraktare. Kvinnors bröst är inte, lika lite som någon annan del av kroppen, per automatik sexuell, erotisk, eller liknande. Det denna tråd visar upp är kulturella och moralistiska mönster, inget annat. Jag hävdar att badkläder snarare drar fokus till vissa delar av kroppen än har en funktion av att dölja dem. Michelangelo lär ligga bakom följande visdomsord "What spirit is so empty and blind, that it cannot recognize the fact that the foot is more noble than the shoe, and skin more beautiful that the garment with which it is clothed?" - Vad gör en kvinnas bröst så laddat när en man kan ha lika stort utan att det väcker andra reaktioner än möjligtvis något om kroppsstorleken? - Vad gör att hudvecket mellan en kvinnas ben är så mycket mer känsligt att visa än en armhåla eller ett knäveck? - Varför är en mans kön så mycket att reagera över kontra en tumme eller näsa? Tänk gärna till en gång extra innan du svarar.
    För att alla vill inte se sin kropp bara som en köttklump utan något som är speciellt,unikt och till viss del privat. Många ser att kropp och själ är lite mer sammankopplade och att vissa delar av kroppen är närmre kopplat till privata delar av ens inre, t ex sexualiteten. Jag ser absolut bröst och könsorgan på vuxna som något mer intimt än min näsa.

Sen finns det ett samhällsproblem som är kanske ännu mer allvarligt och det är att vi idag har en hel del ganska sjuka individer i vårt samhälle och jag vill inte att mina barn ska behöva se massa nakna könsorgan och bröst på främmande vuxna människor och lära sig att "det är naturlig" eller att motsatsen, att använda badkläder skulle vara "onaturligt". Tyvärr. Och jag skulle uppskatta om människor inte "prackade på" dem det faktiskt.
    Om man vill bada naken, gå till en nudiststrand. Dom som inte vill det kan väll få slippa utan bli nedvärderade av alla "naturliga" människor som tycker att deras bröst och blygläppare ska minssan visas upp för allmän beskådan? Bajsa är också naturligt, ha sex också. Och ändå så brukar ju de flesta faktiskt vilja göra det i privata sammanhang.
  • Marina Elena
    Olw skrev 2009-05-05 19:00:27 följande:
    Jag undrar när folk ska sluta vara så rädda för manligt och kvinnligt....Vissa saker är mer ämnat för män ,och vissa saker är mer för kvinnor....Inget farligt ,inget att vara rädd för.Att jag skulle se på kvinnobröst på samma vis som på ett par manliga bröst,,NÄ!!Det tror jag faktiskt inte att det är många som gör.Men jag tror inte att det är många män som gråter när ni tar upp kampen om "jämställdhet" när ni slänger bikini överdelen....de hejar nog på!
    och det är väl bra? Är det något hemskt om män ser ens bröst, menar du?
Svar på tråden Solar ni topless?