• Svar på tråden busungarna 2½...
  • Mizaja

    Linda!

    du frågade vilket hus i min blogg Vill inte bara för öppen där men det är det tredje från er sett Det finns ett parhus byggt och sen en betongplatta Där ska vårt ligga HELT fri baksida där inegt ska byggas.

    Huset ä LB Villa Arkitekt ritat för detta området.

    De finns fler hus kvar Men nu har väl alla köpt som ska ha?

    www.lbhus.se/omraden.php&countyid=7

    VILL NÅGON LEKA I MORN????? Jag är hemma med Josef men han är hur pigg som helst Ingen feber alls och hosat en gång varanna timme typ

    Någon ledig eller slutar tidigt?

  • lillälva

    Den receptfria hjälper inte tycker jag, tyvärr... kanske handlar om att tjata bättre då

    Maria - Vad ROLIGT det är med huset! Ska in och kolla lite mer när jag hinner... nu borde jag verkligen jobba - usch, har tappat lite jobb-sting nu, vårtrötthet antagligen

  • jomi

    Karin: trist att ni är krassliga med.. Krya på er!!
    Hostmedicinen som w fick är receptbelagd men jag har inte hämtat den än, så jag kommer inte ihåg var den heter..återkommer! Movicort kanske?? nja inte säker...

    Maria: Läste i bloggen GRATTIS igen det verkar ju kanon fint!
    Vi har en längtan om att bygga...just som du skriver NYTT, VÄLJA själv *suck*

    NU MÅSTE jag plugga!!! har mutat w med en film (för sova verkar hon ha gjort tillräckligt de här dagarna)

    På tal om att sova.... sover era busar på dagarna fortfarande och hur sover de under natten??
    Vi får ju inte w till att somna längre på kvällarna....men ändå är hon ju trött kring 12,30 och somnar om vi lägger henne då....hon sover en timme sen väcker vi henne men sen somnar hon inte förrän vid 21-21,30 vilket är TOK för sent 8 SENAST har det varit innan.....

    plugga ja.....

  • josieposie

    Hejsan!

    Trist att höra om alla sjuklingar... Hoppas de kryar på sig snabbt!!!

    Mollipect hostmedicin kan man få på recept och den brukar alltid fungera men den kan även göra en lite "hög" men småttingarna borde nog sova gott på den...

    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

    D är iväg till Kina igen men som tur är så kommer Alices mormor imorgon kväll...

    Superfin klänning Mia... Känner hur shoppingsuget sätter in...

    Jag funderar också på att skippa middagsvilan lagom till semestern för annars kommer man ju aldrig få en kväll för sig själv... Alice har inga problem med att vara uppe till 21-21:30 och hålla humöret uppe...

  • Boo 79

    Samma med oliver, han är trött runt lunch men pigg på kvällen. Tror det är solen o ljuset som gör sitt till, precis som med mig =)

  • Mizaja

    Hej!

    Josef sover middag 1,5 timme På dagis väcker de honom 0ch här hemma vaknar han oftast efter en till en och en halv timme. Han somnar 19:30-20:00. NU kan vi lägga honom sätta på sagoskiva och gå ut. Så skönt!

    Middagssömnen brukar barn sluta med nån gång mellan 2-4 år om jag tänker på barnen jag jobbar med/jobbat med.

    Ingen som ville ha en "playdate" idag???

  • lillälva

    Alicia sover på dagen fortfarande - om man inte väcker henne kan hon sova ett par-tre timmar, men vi har en gräns på 1,5... sen lägger vi henne kvart i åtta ungefär, och så vaknar hon vid sextiden... vi sa faktiskt för ett par dagar sedan att det är lyx som hon sover nu - oftast hela nätterna och vaknar inte före sex mer än någon morgon då och då. Idag fick jag till och med väcka henne kvart i sju

    Tror verkligen att ljuset ställer till det ordentligt för de små - vi har hängt upp en totalt osnygg filt i Alicias fönster så att det blir riktigt mörkt, innan dfess gick det inte alls bra "mamma det är inte natt än..."

  • Mizaja

    Kan tillägga att vi köpt en riktig mörkläggnings rullgardin till Josefs rum. Så det är mörkt därinne. Han sover 20-6:30 oftast lägger han sig mellan oss nån gång på natten, men han ligger still och märks inte

  • Mizaja

    Linda? och ni andra som kunde? VILKA det nu var?

    Vilken tid i stadsparken på söndag? 12 eller 15?

    Eller är det inte aktuellt längre?

    Idag har jag sett Emmas fina SON Så söt så!!

Svar på tråden busungarna 2½...